Skip to main content
Helaas zit er in de internet en tv basis geen standaard opnemen die kan je nemen tegen 5 euro meer prijs.

bij de internet en tv en internet en tv 4k zit het er wel standaard bij.



Zou het fijn vinden als de internet en tv basis ook standaard een opnemen pakket erbij zit.
Die prijzen zijn inderdaad incl. Het opnemen pakket. Maar je betaald er dus wel gewoon voor. Het is dus niet gratis.
Zouden ze dit wel standaard bij basis geleverd worden, dan gaat de abonnement weer iets hoger. Daarom heeft KPN dit zo gedaan met een basis internet en tv is opname een optie, en dat is dan € 5,- per maand extra. Dat is net zo als je meer accessoires wilt bij een auto, dan wordt de auto ook duurder. 😉
Bij kpn kun je tenminste nog kiezen, bij de oranje concullega’s drukken ze het hele opnemen pakket ook door je keel,...



internet en tv basis = €52,50 per maand.

internet en tv = €62,50 incl. Een tweede ontvanger en opnemen.



Neem je internet en tv basis + opnemen betaal je gewoon €57,50 per maand.

Neem je internet en tv zonder een tweede ontvanger betaal je ook €57,50 per maand.

Neem je internet en tv basis met een tweede ontvanger betaal je ook €57,50 per maand.

Neem je internet en tv zonder opnemen betaal je ook €57,50 per maand.



Het is maar net hoe je het wilt lezen!
Tja hallo... het is niet voor niet het basispakket hé? Daar zitten allerlei opties zoals bijv. opnemen en een 2de decoder gewoon niet in.
Ik blijf het jammer vinden dat ze dat er niet bij doen.



Internet en tv basis kan je er voor kiezen of je het wilt.

Maar bij internet en tv en internet en 4k tv zit het er standaard bij en heb je geen keuze.

Jammer dat ze niet in alle pakketten het opnemen er standaard bij zit.



Had het liever gezien dat ook de internet en tv basis een opnemen er standaard bij zit.
Ik snap het probleem niet helemaal. Ook bij genoemde pakketten betaal je voor het opnemen pakket.
Tja aanklikken. En je hebt opnemen erbij, echter betaal je dan €57,50 per maand. Probleem opgelost lijkt me.



Basis is gewoon kaal, zit niks in, bij, op, aan of vast.
Idd. als je opnemen wilt: gewoon een duurder pakket nemen. Wat wil je dan? Alles wat in het duurste pakket zit voor de prijs van het basis pakket? 😂
Als dat zou kunnen 😉 nee dat snap ik ook wel.



de pakketten van 62.50 of 72.50 hoef ik geen 5 euro meer te betalen zit er al in.

de pakketten 42.50 (is zonder tv) en 52.50 moet ik 5 euro meer betalen voor het opnemen.



Dan zou de 62.50 + 5 euro = 67.50 en 72.50 + 5 euro = 77.50 moeten worden.



Het voelt als of ik gediscrimineerd wordt met het goedkopere pakket. (sorry voor de laatste zin) maar het voelt wel zo.
Nee, Internet en TV basis kost €52,50 en dan heb je dus 1 TV ontvanger en geen opnemen pakket.

Een extra TV ontvanger kost €5,- en het opnemen pakket kost ook €5,-.

Internet en TV basis met 2 TV ontvangers en het opnemen pakket kost je dus €62,50.

Laat dat nu precies gelijk zijn aan wat je voor het Intenet en TV abonnement betaalt en laat het Internet en TV abonnement nu ook 2 TV ontvangers en het opnemen pakket bevatten.
Maak je nou een grap of is dit echt serieus? @IT Expert
Maak je nou een grap of is dit echt serieus?

Ik meen het serieus, maar ik denk dat jouw reactie een reactie was op het bericht van @IT Expert.
Klopt @wjb ik heb het aangepast
Hoi @IT Expert. Welkom op het forum. Ik zie dat de KPN community jou al heeft voorzien van informatie en adviezen. Is jouw vraag hiermee beantwoord? Als je nog vragen hebt, stel ze gerust.
Ik merk dat er een mis comminicatie is.



Ik had alleen maar aangegeven dan de goedkoopste abonnement het opnemen pakket kan kiezen of je het wilt nemen.



bij de middelste en de duurste abonnementen zit het er standaard erbij. (geen keuze vrijheid allemaal opties die gedwongen opgelegd worden zodat het pakket duurder worden maar de consument moet juist keuze vrijheid hebben en niet eenzijdig opgelegd door KPN).



maar dat geld ook voor een heleboel andere opties zoals (PC veiligheid (antivirus voor 2 apparaten) spotify premium vast telefoon nummer en een email adres moet ook een keuze zijn of je van de provider afneemt of van een andere partij (geen provider mail) etc etc.



daardoor worden de pakketten zo duur omdat er niks te kiezen valt maar een gedwongen maatregel opgelegd door KPN.
Je kunt het goedkoopste pakket nemen, dan heb je alle vrijheid dat uit te breiden met extra ontvangers, opnemen en ook extra snelheid is mogenlijk volgens mij.
Je kan de pakketten op 2 manieren uitleggen neem de optie van €62,50 betaal je dat voor de hogere snelheid 100/10 of betaal je dat voor de extra tv ontvanger en het opnemen?



Het 4K aanbod 200/20 a 72,50 inclusief 1 of 2 ontvangers naar keuze opnemen inbegrepen.

Je betaald hierbij blijkbaar €10 meer ten opzichte van Internet en TV voor de hogere snelheid en de 3 zenders en een handjevol extra aanbod in het pluspakket(mocht je die afnemen)





Basispakket pakket 50/5 is €52,50 met een tweede ontvanger en opnemen ga je naar €62,50 dan kan je bij glasvezel naar 100/100 verhogen a 4,99 waarmee je totaal op €67,48 komt. Stap je meteen op 100/10 in komt ook die 4,99 erbij als je een synchrone snelheid wilt waarmee de prijs gelijk uitkomt.



Daar heb ik de grootste moeite mee waarom deze marketing methode ik heb mede voor glasvezel gekozen vanwege de synchrone snelheid. Door het veranderde aanbod is bij Telfort mij de synchrone snelheid ontnomen na een verhuizing etc, althans ik mocht dat voor € 2,50 houden bij KPN kan je blijkbaar niet eens voor 50/50 kiezen als dit voldoende is.





Er is inderdaad keuze ruimte waarbij de gewenste snelheid en minimum aantal ontvangers de afweging bepaalt hoe je begint. Wat mij op de naamgevingen brengt Internet en TV Basis slaat dus op de lagere snelheid en het niet inbegrepen zijn van opnemen en een 2e ontvanger, het TV aanbod zelf is gelijk.
daardoor worden de pakketten zo duur omdat er niks te kiezen valt maar een gedwongen maatregel opgelegd door KPN.

Je hebt de keuze uit 4 pakketten: Internet, Internet en tv basis, Internet en tv en Internet en tv 4k (die laatste alleen als je voldoende lijnsnelheid -minimaal 100 Mb/s- hebt). Bij alle pakketten zijn nog extra opties te bestellen (zoals extra internetsnelheid, mits beschikbaar, KPN Veilig voor 5 apparaten (maar dat is bij 4k inbegrepen), telefonie, Spotify, extra tv-ontvangers, Pluspakket).

Er zijn ook mensen die geen behoefte hebben aan opnemen en/of een tweede ontvanger, die kiezen basis. Verder is het niet zo dat basis alleen een ontvanger en het opnamepakket minder heeft, ook de maximale internetsnelheid is lager.

Reageer