Skip to main content

interactieve TV start iedere avond terwijl wij kijken opnieuw op 

Hoi @GuidoKerssens. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat dit elke avond gebeurd. Kan je tijdens het herstarten van de tv-ontvanger nog wel gebruik maken van internet? Hoe is de tv-ontvanger aangesloten? Direct met een kabel aan het modem? Of zit er bijvoorbeeld een draadloze verbindingsset, of switch tussen? Mijn advies is om de tv-ontvanger een keer te resetten. Ik hoor graag of dat het probleem oplost. Als dit het probleem niet verhelpt, laat dan jouw gegevens achter in het KPN Forum profiel. Dan zoek ik het verder voor je uit. 


Ik heb niets meer van je gehoord dus ik ga er vanuit dat een reset het probleem heeft verholpen. Als je mijn hulp toch nog nodig hebt, dan hoor ik dat graag.


Hoi Vikash

ik dacht dat het goed was totdat gisterenavond tijdens kijken naar Netflix weer gebeurde. 
de TV-ontvanger is bekabeld maar we hebben wel een Switch. 
ik zal nogmaals een harde Reset proberen. 


Wat vervelend dat het probleem weer terug is. Ik ben benieuwd of een reset het probleem verhelpt. Als dit niet het geval is, dan kan je misschien tijdelijk jouw switch er tussenuit halen en jouw tv-ontvanger rechtstreeks aansluiten op de ExperiaBox? Op deze manier komen we erachter of het probleem in de verbinding of in jouw tv-ontvanger zit.


@GuidoKerssens Heeft een reset het probleem verholpen en heb je het inmiddels kunnen testen zonder switch?


Hier is ook een algemeen "sticky" topic over: 

 

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/spontaan-herstartende-tv-ontvangers-510315


@Mariish Bedankt voor het delen van dit topic. Mijn collega heeft inderdaad een topic hiervoor aangemaakt. @GuidoKerssens ik zou jou willen vragen om dit topic ook in de gaten te houden.


@GuidoKerssens Heeft een reset het probleem verholpen en heb je het inmiddels kunnen testen zonder switch?

Hoi Vikash

Helaas gisterenavond tijdens Netflix kijken gebeurde weer precies het zelfde. De harde reset helpt dus niet. 
Ik heb laatst de stroom er zelfs de hele nacht vanaf gehad. 


Maar zonder Switch in de meterkast kan ik niet omdat daar veel op aan gesloten zit. 


Maar zonder Switch in de meterkast kan ik niet omdat daar veel op aan gesloten zit. 

Dat is jammer. Zoals je in het andere topic al kan lezen is dit een bekend probleem. Ik zou je willen vragen om daar een bericht achter te laten en de vragen in dit topic te beantwoorden. 


Hoi Vikash

De Switch komt van jullie de KPN. Dat zou dan toch moeten werken?


En eerder had ik dat probleem niet toen ik al de Switch had. 


Ik verwacht ook niet dat het probleem in de switch zit, maar op deze manier konden we dat in ieder geval uitsluiten. :wink:


Nu zowiezo de TV kabel in de router zitten en niet in de Switch. 


@Vikash Het probleem is weer terug. Al weer een paar dagen valt de TV-ontvanger spontaan uit en start opnieuw op. 


Wat vervelend dat het probleem weer terug is. Zou je de onderstaande vragen willen beantwoorden, dan zet ik het voor je door naar een achterliggende afdeling.

  • Op welk tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem?
    • Type ontvaner
    • Serienummer (onderop)
  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten?
    • Tv-kijken, opname kijken, Netflix kijken? Of iets anders?
  • Op welk datum en tijdstip trad het probleem op?
    • Bijvoorbeeld: 5 november om 10.15 uur. (tijd graag zo exact mogelijk doorgeven)
  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op?
    • >Getal: 1 - 2 - 3] of meerdere keren, meestal in de ochtend, middag, avond]