Skip to main content

Hoi, ik ben net verhuisd, heb KPN interactieve TV via glasvezel als eerste geïnstalleerd, alles werkt min of meer, maar zodra ik het netsnoer van het dock van de Nintendo Switch in het stopcontact steek stopt interactieve TV. ( eerst bleeft interactieve TV steken op 85% in het opstartscherm, dit ging pas weer lopen toen ik de Switch ontkoppelde). De IP adressen van beide apparaten eindigen anders (155 en 156).

Hoe krijg ik dit opgelost zonder dat ik iedere keer de Switch eruit moet halen?

Ik gebruik een experiabox v10 met 2 wifi boosters en de connectie loopt via ethernet i.c.m. twee TP-Links.

Dank, m.v.g. J.

Is de ontvanger direct met een kabel aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen?


Tussen de experiabox en de ontvanger zit ethernet via 2  TP-Link powerline adapters.


Dat dacht ik wel. Haal die er tussenuit en test met een kabel. Vrijwel zeker is het probleem dan opgelost. 


Bedoel je dan tijdelijk er tussenuit om een goede verbinding te maken of permanent die adapters er uit?

Ik heb die adapters omdat ik geen kabel wilde trekken, maar als ik je signature lees, kunnen die beter opgeborgen worden 🤣.


Die adapters zijn ongeschikt voor tv kijken. Waarschijnlijk ondersteunen ze geen igmp snooping, of de verbinding is gewoon onvoldoende. 


Bedoel je dan tijdelijk er tussenuit om een goede verbinding te maken of permanent die adapters er uit?

Ik heb die adapters omdat ik geen kabel wilde trekken, maar als ik je signature lees, kunnen die beter opgeborgen worden 🤣.

Dat bedoel ik inderdaad haha. Is best wat werk maar succes gegarandeerd. 


Die adapters zijn ongeschikt voor tv kijken. Waarschijnlijk ondersteunen ze geen igmp snooping, of de verbinding is gewoon onvoldoende. 

Die adapters hoeven geen IGMP snooping te ondersteunen als daar alleen de TV ontvanger op aangesloten is.

Is die Nintendo switch ook op die TP-Link powerline aangesloten?


Die adapters zijn ongeschikt voor tv kijken. Waarschijnlijk ondersteunen ze geen igmp snooping, of de verbinding is gewoon onvoldoende. 

Die adapters hoeven geen IGMP snooping te ondersteunen als daar alleen de TV ontvanger op aangesloten is.

Is die Nintendo switch ook op die TP-Link powerline aangesloten?

Nee, die adapters zijn inderdaad uitsluitend voor de TV ontvanger.


En die switch werkt via WiFi? Waarom zulke hoge ip nummers? 155 en 156? Heeft u zelf ip adressen ingesteld?


De nintendo Switch loopt toch prima of Wifi 5GHz. Heb je misschien een oudere Experiabox. Volgens mij loopt Mario echt niet sneller via een kabel. Of gaat het om een shooter game?


En die switch werkt via WiFi? Waarom zulke hoge ip nummers? 155 en 156? Heeft u zelf ip adressen ingesteld?

Nee, geen idee waarom dat zo hoog is.


De nintendo Switch loopt toch prima of Wifi 5GHz. Heb je misschien een oudere Experiabox. Volgens mij loopt Mario echt niet sneller via een kabel. Of gaat het om een shooter game?

De Switch loopt ook via wifi, hij verstoort alleen zodra ik de netspanning op het dock inschakel (elk willekeurig stopcontact). De Experiabox is de V10A.


Hmmm... zou dat het wezen? Dat die gewoon het stroomnetwerk verstoort? Waardoor de tp-links geen verbinding meer kunnen maken? Zou je het WiFi netwerk in de switch even kunnen verwijderen? Zo dat je dus de switch in kan schakelen zonder dat die verbinding maakt met de Experiabox? 


Hmmm... zou dat het wezen? Dat die gewoon het stroomnetwerk verstoort? Waardoor de tp-links geen verbinding meer kunnen maken? Zou je het WiFi netwerk in de switch even kunnen verwijderen? Zo dat je dus de switch in kan schakelen zonder dat die verbinding maakt met de Experiabox? 

Goed idee, ga ik proberen.


Hmmm... zou dat het wezen? Dat die gewoon het stroomnetwerk verstoort? Waardoor de tp-links geen verbinding meer kunnen maken? Zou je het WiFi netwerk in de switch even kunnen verwijderen? Zo dat je dus de switch in kan schakelen zonder dat die verbinding maakt met de Experiabox? 

Goed idee, ga ik proberen.

Eeeey, hier lijkt iets te werken! Zelfs na het herinstellen van het wifi netwerk op de Switch werkt alles nog.

Maar ik denk ook dat het geen overbodige luxe is om het advies van Joep op te volgen en de verbinding tussen de experiabox en de TV ontvanger te bekabelen.

Dank allemaal, het gaat nu goed (tot het weer mis gaat).


Reageer