Skip to main content

Ik heb Interactieve TV besteld  en wil tv ontvanger draadloos verbinden aan experia boxV8.  Wat kan ik het beste doen, een adapter aanschaffen of een nieuw modem en welk modem is dan het meest geschikt.

Wat wilt u bereiken met een nieuw modem dan? Denkt u dat het met een ander modem wel kan dan?


Van af de H220N (de "V7") zijn de Experiaboxen prima geschikt voor I-TV.

Er dient een LAN verbinding te zijn tussen Experia en ontvanger. Wij raden volledig bedraad (UTP) aan. Maar als je niet direct een kabel wilt leggen/trekken, maar later, kun je ook beginnen met een DVS (via stopcontact). Maar dat is niet te garanderen qua stabiliteit.


Welke KPN IPTV ontvanger heb je?

Voor het aansluiten op de Experiabox maakt het geen verschil.

Zie ook info van PeterG


Daus ik begrijp dat de experia V8 nog wel goed genoeg is en dat ik voor een draadloze verbinding het beste een DVS kan aanschaffen als ik geen kabel wil.


Het kan maar het is één van de slechtste oplossingen. Het is maar de vraag of uw elektriciteitsnetwerk er voor geschikt is. Maar proberen kan altijd. Terugsturen binnen 14 dagen ook.


Vaste kabels zijn altijd het beste.

Je kan bijvoorbeeld de coax kabel uit de leiding halen en vervangen door een UTP (je moet hem dan wel zelf aan 1 kant aansluiten.  Met een trekveer kan je met z'n tweeën de UTP kabel erin trekken.

 

Netadapters, zoals de DVS kunnen heel erg goed werken, maar:

Goedkopen en slechte LED lampen kunnen storing geven.

Een Föhn geeft heel erg veel storing.

Als hij op 2 groepen zit, wil het vaak helemaal niet erken of slecht werken.

Als je op 2 verschillende fasen zit (komt in woonhuizen zelden voor) dan werkt het zo wie zo helemaal niet. 

Filters geven storing.

Je moet zo wie zo de DVS rechtstreeks in het stopcontact doen, via een verlengblok is de kans op storing groot. 

etc.