Skip to main content

Mijn interactieve TV werkt alleen met een directe kabel verbinding tot op heden. Is er geen manier om dat via de WiFi te laten lopen? Nu moet ik nog steeds een kabel door mijn hele huis hebben om mijn kastje aan te sluiten

Is op verschillende manieren mogelijk. Via powerline bijvoorbeeld of als je een mesh netwerk thuis wilt, bieden die ook opties om via wifi te koppelen met elkaar en de netwerk aansluitingen voor apparatuur te gebruiken. Laatste heb ik thuis gedaan met tp link m9, maar er zijn goedkopere alternatieven. Maar is dus zeker wel mogelijk alleen niet via kpn tv kastje direct. Snap ook niet waarom ze daar niet voor gekozen hebben.


en de oplossing die door KPN wordt voorgesteld, met die DVS, werkt dat? Ik heb er zelf eentje van sitecom maar die werkt niet met kastje.

 


Powerline is altijd beetje afhankelijk van hoe goed de electra in je huis is aangelegd. Probeer het met de sitecom eens met de lange ethernetkabel door het huis dat je de powerline adapters in zelfde stopcontact doet. In ene ethernetkabel vanaf modem en in ander ethernetkabel naar je tv kastje. Dan kun je testen of je adapters het wel ondersteunen. Powerline adapters moet je wel altijd direct in stopcontact doen en geaarde stopcontacten werken beter (weet niet of voor allemaal geldt maar aarde draad wordt ook gebruikt).

Een accespoint zou ook moeten werken. Zoals dit bijvoorbeeld. Dan ben je niet afhankelijk van je stroomkabels en bereid je je wifi ook nog eens uit. Heb het niet getest, maar je zou het ergens kunnen bestellen waar je het mag testen en evt terug kan sturen.

 


Hi @eugenevdl, volgens mij heeft @Raoul4one je al heel goed geïnformeerd. Wij raden eigenlijk altijd bekabeld aan. Daar heb je gewoonweg veruit de minste problemen mee. DVS is het andere wat wij ondersteunen, maar zoals gezegd ben je afhankelijk van de elektra in huis en de apparaten hier erop zitten aangesloten. Als je toch nog vragen hebt, laat het vooral weten.


@Paul_ werkt het ook niet met de superwifi kit? Die kun je draadloos koppelen en volgens mij dan de ethernet kabel van tv kastje in de 2e schotel doen? Of werkt dat niet? Heb hem besteld maar nog niet binnen, dus kan het zelf niet testen.


@Paul_ werkt het ook niet met de superwifi kit? Die kun je draadloos koppelen en volgens mij dan de ethernet kabel van tv kastje in de 2e schotel doen? Of werkt dat niet? Heb hem besteld maar nog niet binnen, dus kan het zelf niet testen.

Yes, dat zou wel moeten werken hoor. We ondersteunen het alleen niet officieel want Wifi..Â