Skip to main content

Lange tijd terug keek je voor een tocht buiten naar de lucht, luisterde het weerbericht op de radio of belde je een telefoonnummer. Nu kun je via interactieve TV twee buien-apps raadplegen. Maar na raadplegen van weerslag.nl kun je bij kraakheldere lucht met paraplu naar buiten gaan of bij afwezigheid van regen doornat worden. Waar haalt deze app sinds enige tijd zijn data vandaan? Klopt ook niet met weerslag.nl ‘s webversie…. Ik kan de twee app’s met geen mogelijkheid met elkaar rijmen. Standaard HD tv.

 

 

Ik begrijp niet waar dit over gaat en wat het met IPTV (InternetProtocol TeleVision) te maken heeft (wat o.a. KPN via de KPN tv decoder naar onze tv brengt). 

 

Elke weer app of weerbericht, etc. is altijd anders.

In Nederland is het nu eenmaal moeilijk weer vergelijken.

In Ierland is het zelfs voor 1 dag al heel erg moeilijk.

 

Op welke KPN tv decoder kijk je deze apps? 


KPN biedt op ITv een aantal apps aan, varierend van Youtube, Netflix tot aan brandend haardvuur. Voor het weer zijn er de goed werkende buienradar.nl app en de merkwaardige weerslag.nl app. Ik verwacht dat de apps gebaseerd zijn op meteorologische waarnemingen en modellen en dat ze in ieder geval op het moment van waarneming  correcte data weergeven. Bij weerslag.nl kan het op de actuele tijd regenen bij heldere hemel en omgekeerd.

 


KPN biedt op ITv een aantal apps aan, varierend van Youtube, Netflix tot aan brandend haardvuur. Voor het weer zijn er de goed werkende buienradar.nl app en de merkwaardige weerslag.nl app. Ik verwacht dat de apps gebaseerd zijn op meteorologische waarnemingen en modellen en dat ze in ieder geval op het moment van waarneming  correcte data weergeven. Bij weerslag.nl kan het op de actuele tijd regenen bij heldere hemel en omgekeerd.

 

Hallo @hmmsjan_2 het lijkt me dat je dan bij de maker van de app moet zijn en niet bij KPN.

 


Hallo @hmmsjan_2 het lijkt me dat je dan bij de maker van de app moet zijn en niet bij KPN.

Toch is het KPN die deze app op haar TV ontvanger heeft gezet en dan lijkt mij dat die vraag best aan KPN gesteld kan worden.


Dat dacht ik ook. Op de website staat dat weerslag.nl de app voor een aantal platforms levert, zelfs naast ios/android  windows phone  maar uiteindelijk zal KPN toch de code geschikt moeten maken voor de KPN STB’s. Dan zal KPN de app toch functioneel moeten maken of terugtrekken, ik kan hooguit een bericht bij weerslag.nl achterlaten dat ze eens moeten kijken hoe hun app er bij KPN uit ziet…

 

 


Ik bedoel het anders. Je zou van KPN mogen verwachten dat zij bewaken of de werking en kwaliteit (juiste informatie) van de door haar geselecteerde apps goed is en als daar problemen mee optreden dat zij contact zal opnemen met de leverancier. Dat is waarom deze vraag mijns inziens best aan KPN gesteld mag worden.

Overigens ben ik van mening dat KPN er verstandig aan doet om alle apps die niets met OTT diensten te maken hebben van de TV ontvangers te verwijderen.


Ik bedoel het anders. Je zou van KPN mogen verwachten dat zij bewaken of de werking en kwaliteit (juiste informatie) van de door haar geselecteerde apps bewaakt en als daar problemen mee optreden dat zij contact zal opnemen met de leverancier. Dat is waarom deze vraag mijns inziens best aan KPN gesteld mag worden.

Overigens ben ik van mening dat KPN er verstandig aan doet om alle apps die niets met OTT diensten te maken hebben van de TV ontvangers te verwijderen.

 

Mee eens.

En gezien het feit dat bijna iedereen tegenwoordig een SmartPhone, SmartTV en of internet heeft, kunnen ze beter alleen echt betwouwbare apps erop zetten of niets.


Dag allemaal! Bedankt voor jullie feedback. Ik geef je bevindingen door @hmmsjan_2:thumbsup:  


@hmmsjan_2 Je bevindingen worden erkend. De app is niet up-to-date. We gaan er mee aan de slag. 


@Lisa: Bedankt, ik wacht het af. Op zich is het een mooie app, alleen jammer dat een regengebied dat op de Belgische kust afstevent in werkelijkheid boven Ierland ligt.

Een programmeur zal dus toch even moeten kijken naar de link naar de data of de omrekening van coordinaten naar schermpixels.


Het lijkt erop dat de regen in weerslag en buienradar weer op dezelfde plaats valt. Bedankt voor de correctie !

 


Goed om te horen @hmmsjan_2 en bedankt voor het melden!Â