Skip to main content
Beantwoord

Interactieve tv werkt niet

  • January 19, 2020
  • 14 reacties
  • 710 keer bekeken

1 week in het bezit van interactieve tv en dagelijks ondervind ik problemen met dit apparaat. Het volgende probleem treedt op. Altijd het blauwe beeld met groene zoekbalk. Na 2 minuten heb ik pas mijn zenders. Nu al 2 dagen bij het aanzetten van de box en tv krijg ik alleen maar “sneeuw” beelden te zien. Drama om alleen dat sneeuw weg te krijgen en mijn vertrouwde zoekbalk waar ik al niet trots op ben terug te hebben duurt een eeuwigheid. Stekkers in uit , modem aan uit. Nu ik dit bericht typ is zelfs de box ervan overtuigd dat er geen ethernet kabel is aangesloten. Wat een drama dit van kpn. Nog geen dag dat het goed gewerkt heeft. Wel betalen maar geen tv!!! Nieuw kastje misschien ?

Beste antwoord door JB22_

Iig kun je het "blauwe scherm met groene zoekbalk” uitzetten. Klopt indd dat je na een minuut of twee pas beeld hebt. 

 

Dit is de “energiebesparings” instelling van de tv-ontvanger. Ik gok dat je de VIP 5202 hebt. Dit kun je in het instellingenmenu gewoon uitzetten als je dit niet wilt. 

 

De sneeuwbeelden herken ik niet, niet toevallig de tv op de verkeerde hdmi ingang staan op dat moment? Of misschien heb je pas "beeld” nadat de tv-ontvanger, het hdmi signaal doorstuurt naar de tv? Misschien omdat die nog moet ontwaken, nadat de ontvanger uit zijn slaapmodus is.

 

Dus ik zeg, eerst die energiebesparingsmodus eens uitschakelen.  

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

14 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 19, 2020

Dat klinkt niet best.  Welke type ontvanger heeft u? Welk type experiabox? Is de ontvanger direct met een kabel aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset of een switch?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 19, 2020

Ontvanger is rechtstreeks aangesloten op de experiabox. Tv ontvanger is een Arris vip 5202 en experiabox v10a.


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 19, 2020

Dat is vreemd. Heeft u de ontvanger al een keer terug gezet naar fabrieksinstellingen? Hier kunt u lezen hoe dat moet. https://www.kpn.com/service/televisie/reset.htm


  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 19, 2020

Ja nu net gedaan. Maar kom niet meer verder omdat de box denkt dat er geen ethernet kabel is aangesloten en dus niet opstart. 


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 19, 2020

Wilt u dan de experiabox terug zetten naar fabrieksinstellingen?https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/herstart-reset-experia-box.htm


  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 19, 2020

Ik heb nu serieus 25 minuten aan de telefoon gehangen met medewerker van KPN wordt onderzocht of er iets mis is. Meneer verbreekt de verbinding. En daar gaat mijn klantenservice. Iemand die hier op het internet mij verder kan helpen?? 


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 19, 2020

Daar was ik mee bezig maar blijkbaar waardeert u dat niet. Succes verder!


  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 19, 2020

Wilt u dan de experiabox terug zetten naar fabrieksinstellingen?https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/herstart-reset-experia-box.htm

Ga het nu proberen. 


wjb
Wijsgeer
  • January 19, 2020

Meneer verbreekt de verbinding. En daar gaat mijn klantenservice.

Ik kan hier behoorlijk boos van worden. Het is werkelijk schering en inslag dat de verbinding verbroken wordt door klanten"service" van KPN.

Ik ben bang dat dit policy is bij het callcenter en dat is een zeer kwalijke zaak.

Ik snap dat een gesprek beëindigd moet worden als een oplossing niet voorhanden is zodat een volgende abonnee niet te lang in de wacht komt te staan, maar zoiets mag natuurlijk nooit gebeuren zonder goed overleg met de klant.

Ik voel er veel voor om dit fenomeen toch maar eens bij een consumentenprogramma neer te leggen.


wjb
Wijsgeer
  • January 19, 2020

Nu al 2 dagen bij het aanzetten van de box en tv krijg ik alleen maar “sneeuw” beelden te zien. 

Dit doet mij terugdenken aan de pilotfase van de eerste 4K Ultra-HD ontvanger, de ZTE ZXV8001. Ook daarmee is heel veel ellende geweest met sneeuwbeelden i.c.m. Sony televisies.

Wat voor een televisie heb jij? (Merk en type.)


  • Antwoord
  • January 19, 2020

Iig kun je het "blauwe scherm met groene zoekbalk” uitzetten. Klopt indd dat je na een minuut of twee pas beeld hebt. 

 

Dit is de “energiebesparings” instelling van de tv-ontvanger. Ik gok dat je de VIP 5202 hebt. Dit kun je in het instellingenmenu gewoon uitzetten als je dit niet wilt. 

 

De sneeuwbeelden herken ik niet, niet toevallig de tv op de verkeerde hdmi ingang staan op dat moment? Of misschien heb je pas "beeld” nadat de tv-ontvanger, het hdmi signaal doorstuurt naar de tv? Misschien omdat die nog moet ontwaken, nadat de ontvanger uit zijn slaapmodus is.

 

Dus ik zeg, eerst die energiebesparingsmodus eens uitschakelen.  


Susan_
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+21
  • Oud Moderator
  • January 19, 2020

Hi @redarmy, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Ik begrijp dat je hier een beetje gefrustreerd van wordt, en al helemaal als je niet correct geholpen wordt via onze klantenservice. Daarvoor mijn excuses, dat is zeker niet de bedoeling!

Ik help je graag verder hiermee. Heb je al een andere HDMI ingang of misschien andere HDMI kabel getest? Verder krijg je de melding dat er geen ethernetkabel is aangesloten, dan kan het daar ook iets mee zijn. Heb je er nog een liggen die je kan testen, of heb je misschien meerdere tv-ontvangers dat je ze even van plek kan ruilen om het een en ander te testen?

Daarnaast ben ik benieuwd wat de reset van de Experia Box en tv-ontvanger hebben gedaan met jouw probleem.

Wil je ook jouw Forum profiel aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en serienummer van de tv-ontvanger? Dan kan ik alvast in het systeem hier het een en ander nakijken voor je.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 19, 2020

Inmiddels met een vrouw van de klantenservice in gesprek. Wordt keurig opgelost morgen met een monteur als goed is. 


Susan_
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+21
  • Oud Moderator
  • January 27, 2020

@redarmy, ik heb de laatste tijd geen reactie meer gezien. Is de monteur inmiddels langs geweest en jouw probleem opgelost? Of staat het bezoek nog op de planning?