Skip to main content

Vanwege een verplaatsing van de TV in de woonkamer hebben we geen rechtstreekse verbinding via UTP kabel, maar via een TP-Link TL-WPA8630P KIT. Via de TP-Link loopt een UTP kabel naar de tv ontvanger van KPN.

De verbinding blijft nu elke keer na enkele seconden vasthangen. We krijgen de melding ‘Zender niet beschikbaar’. De modem en tv ontvanger heb ik reeds gereset, maar lost het probleem niet op. Weten jullie een oplossing?

Hi @SanderVW, dank je wel voor jouw bericht. Het is erg vervelend dat deze foutmelding verschijnt als je lekker tv zit te kijken. Ik wil je graag helpen om dit op te lossen. Zitten er wellicht nog meer apparaten aangesloten op de switch? Mocht dit het geval zijn, dan kun je het beste nagaan of de switch IGMP snooping ondersteunt. Dit is namelijk van belang om zowel internet- als tvsignaal over de switch te sturen. Ik hoor graag van je!


Hoi @Ron,

we hebben afgelopen maand via de App tv gekeken, maar die geeft inmiddels zwart beeld na het streamen via chromecast. Via de tablet werkt de app wel.

De verbinding via de TP link werkt ook nog steeds niet. Ik heb het even gecheckt, maar hij ondersteunt wel IGMP snooping als het goed is.

Heb je een andere oplossing?

 


Die verbinding met de tp link ga je waarschijnlijk ook nooit aan de praat krijgen. Blijkbaar is je electriciteitsnetwerk daar niet voor geschikt.  Een kabel is dan de enige oplossing. 


Bij mij werkt de chromecast ook weer niet in combinatie met de tv.

Na het kiezen van een programma gaat hij wel opstarten mert de titel van het programma maar daarna zwart beeld zoals anderen ook hebben.

Gisteren nog gekeken nu doet hij het alleen op mijn telefoon


Kan kloppen, @Her67. Er was sprake van een storing, waardoor je dit ervaarde. Inmiddels is het opgelost en moet alles weer werken. 


Klopt na de update, werkt het weer.

alleen moet ik nog steeds 2 tot 4 keer op het verbindingsicoon drukken voordat de chromecast in het lijstje te zien is


Reageer