Skip to main content

Na de laatste update van de software in juni 2021 is interactieve TV van KPN zeer traag geworden. het duurt lang voor de gids op het scherm staat of de diverse menu-opties in beeld komen.

Nog erger: Als je een programma terug wilt kijken loopt alles vast en reageert interactieve TV nergens meer op en moet je het apparaat helemaal uitschakelen (stekker uit het stopcontact) en interactieve TV weer opstarten.

Kan KPN de oude software weer terugzetten?

Welk merk ontvanger heeft u? Zit de ontvanger rechtstreeks op de Experiabox aangesloten? Met een kabel bestaande uit 1 stuk zonder dat er andere kastjes ofzo tussen zitten? 


Hoi @PaulBu, wat balen dat je een trage ontvanger ervaart. Dit is niet hoe het zou moeten. Welke ontvanger heb je? Heb je deze al gereset? Helpt dat? Zo niet, hoe is deze aangesloten? Ook ik ben daar wel benieuwd naar. Terugzetten gaan w het niet, de oude software, maar ik wil wel met je op zoek naar de oplossing. Zoals het nu gaat hoort het niet te gaan natuurlijk. 


Bedankt, allemaal voor jullie reacties.

Ik heb de standaard ontvanger die door KPN geleverd is (Motorola VIP 1853), aangesloten op de eveneens door KPN geleverde router (Experia Box V10). De verbinding tussen ontvanger en TV-toestel loopt rechtstreeks via een hdmi-kabel. De verbinding tussen router en ontvanger loopt via de electriciteits-leidingen.

Intussen lukt het weer om programma's terug te kijken. Waardoor dat nu ineens wel lukt, weet ik niet. Ik heb aan de aansluitingen niets veranderd. Zappen van de ene zender naar de andere gaat even snel als voorheen. Acties via het menu, bijvoorbeeld het laden van opgenomen programma's, de gids e.d. verlopen nog steeds traag. Maar er valt mee te leven.

Mochten er nieuwe/betere routers en ontvangers beschikbaar zijn voor de KPN-diensten, die goed bevallen dan hoor ik dat graag.


Hoi @PaulBu kijk eens of je de ontvanger kunt omruilen:

https://www.kpn.com/service/televisie/servicetool-apparatuur-wissel.htm#/0001


De Vip1853 mag omgeruild worden via de link die Anneke-Anna al stuurde. Deze is wel aan vervanging toe. 


Inmiddels de VIP 1853 omgeruild voor een nieuwe ontvanger. Alles werkt nu goed: het terugkijken functioneert nu betrouwbaar. Verder werkt alles nu ook sneller.

Dus bedankt voor de tip.


Hoi @PaulBu kijk eens of je de ontvanger kunt omruilen:

https://www.kpn.com/service/televisie/servicetool-apparatuur-wissel.htm#/0001

Inmiddels de VIP 1853 omgeruild voor een nieuwe ontvanger. Alles werkt nu goed: het terugkijken functioneert nu betrouwbaar. Verder werkt alles nu ook sneller.

Dus bedankt voor de tip.

Dat was dus de oplossing! Helemaal top.Â