Skip to main content

Hallo, 


Sinds een tijdje hebben we een haperend beeld via de interactieve TV, vooral op SBS 6, op meerdere locaties in het huis heb ik hetzelfde probleem. Ik heb een Hussel Internet 200 Mbit/s  met Arris VIP 5202 ontvangers. Modem: Experiabox v10a

Alle ontvangers zijn bekabeld aangesloten via een TP-link TL-SF1048 en die is weer met de modem verbonden. 

Wat ik al gedaan heb is:
-Bekabeling omgewisseld en vernieuwd
-Experiabox uitgezet /TP-Link uitgezet
-Arris gereset, fabrieksinstellingen ed.

Snelheid van het internet via de kabel 88 mb down, 82 mb up
Wifi snelheid  86mb download, en 85 upload.
 

Hoi @Andre_Nieman en welkom hier op het KPN forum :)

 

Leuk dat je ons via deze weg hebt weten te vinden! Bedankt ook voor de goede uitleg van de situatie, dat wordt gewaardeerd. Een directe verklaring heb ik niet maar we gaan er natuurlijk alles aan doen om je probleem te verhelpen. Wat je alvast eens zou kunnen proberen, is om die TP Link er eens tussenuit te halen. Op die manier kunnen we wellicht wat zaken uitsluiten. Zou je verder ook nog je forumprofiel in kunnen vullen? Dan kan ik direct je klantdossier er eens bij pakken, alvast bedankt!


Hallo @JanZ_ 

 

TP Link is een switch. Zie niet in wat dat aan verschil kan maken.  Ik heb niet een lange datakabel om hem eruit t halen, ik heb mijn data kabels niet gelabeld, weet dus niet welke van de 35 datakabels naar mijn televisies gaan.  


Als de switch geen igmp snooping ondersteunt heb je dus problemen met de tv ontvanger. 


Het draait al een jaar zonder problemen, sinds afgelopen week heb ik dit probleem.


Klopt kan lang goed gaan. Maar ondersteuning van igmp snooping is een must voor probleemloos kijkplezier.  Google maar op igmp snooping!! Maar misschien ondersteunt je switch het wel. Dan is er iets anders aan de hand.


Ter info. https://forum.kpn.com/kpncyclopedie-105/igmp-snooping-wat-is-het-en-waarom-is-het-belangrijk-456968


Deze switch heb ik: TP-Link TL-SG1048

Kan niet zo snel zien of hij igmp snooping ondersteund. 


Of je switch igmp snooping ondersteunt, durf ik niet te zeggen. Zoeken via internet levert mij vooralsnog geen uitsluitsel al op al kom ik nergens tegen dat je switch dit ondersteunt. Ik kan je (kosteloos) een switch toesturen zodat je dat eens uit kunt proberen. Op deze manier kunnen we wel de nodige oorzaken uitsluiten. Is dat misschien een optie voor je?


@JanZ_ Prima om switch op te sturen, als hij maar 48 poorten heeft.


@Andre_Nieman , als ik je een switch toe kon sturen met 48 poorten dan deed ik dat meteen. Helaas wordt dat hem niet. Ik kan je wel een switch toesturen met 4 poorten.


Hoi @Andre_Nieman , ik heb niks meer van je vernomen maar kan ik je de switch nog toesturen?


Hallo @JanZ_ ik heb een nieuwe  switch van TP link besteld die tot 1000 MB gaat, daardoor heb ik nu ook 200 mb in de woonkamer en is het probleem opgelost. 


Bedankt voor je terugkoppeling @Andre_Nieman en fijn om te lezen dat het probleem middels een TP link switch is verholpen 🙂 Omdat je vraag is beantwoord, sluit ik het topic. Mocht je ons in de toekomst ooit nog eens nodig hebben, spreek ons dan gerust aan!


Reageer