Skip to main content

TV box stopt na een aantal seconden met beeld geven en geeft de melding dat de verbinding is gebroken(als ik netflix via de tv box doe loopt dit prima) verbinding lijkt me meer dan genoeg +/- 40 down 40 up ping google 6ms. ook streamen vanaf andere media bronnen gaar prima TV kastje zit aangesloten op een draadloze PTP met directe LOS op nog geen 200m afstand.

Wat is de exacte melding die je krijgt?


Zap naar een andere zender en weer terug

blifjt dit bericht herstart en check de aansluitingen op het modem


@casz Welkom op ons Forum! Bedankt voor je bericht. Het lijkt erop dat de ontvanger geen goed ontvangst heeft met het modem. Heeft het altijd gewerkt via de draadloze PTP (DVS, vermoed ik?). Als je het kastje direct bedraad/bekabeld aansluit op het modem, blijft de verbinding dan wel werken? We moeten even uitsluiten of het probleem in het kastje zit, de draadloze verbindingsset of het modem. 

Mocht het probleem niet in de PTP verbinding zitten, dan heb ik nog wat aanvullende vragen:

  • Welke tv-ontvanger heb je van ons?
  • Welk type modem heb je?
  • Zoals wjb al vraagt: Wat is de exacte melding die je te zien krijgt?

Zou je hiernaast alvast je gegevens willen invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kan ik met je meekijken.


tv box Arris VIP2952 v2

Xepriabox v10

PTP UNIFI NANO M5 kale brug met stabiel 40mb/40mb ping 6ms (DVS komt na genoeg geen netwerk meer door afstand lijkt te groot)

 

Zender niet beschikbaar

zap naar een andere zender en weer terug

blifjt dit bericht in beeld controleer of de tvontvnager goed is aangesloten op het moden en herstart de tv ontvangen meer uitleg op www.foutcode.tv/geenzneder


Ben er vrij zeker van dat ontvangst niet het probleem is andere netwerk diensen werken prima (youtube netflix streamen van interne media server via zowel tv ontvanger als laptop)


Kan jij die Nano M5 brug er eens tussenuit halen?

Heb je dan het probleem nog steeds?


Lijkt erop dat het tv kastje de poort snelheid van de nano niet goed kan detecteren(nano geeft aan 10mb half) zojuiste een simpele switch tussen nano en tv ontvanger geplaatst en alles werkt als een trein. raar maar mischien toch de poortjes van de nano niet lekker(al vind ik dat ook ver gezocht)


@casz Dat is een hele bijzondere oplossing (omweg?), maar top dat het werkt. Hou het maar even in de gaten voor nu. Mocht het terugkomen, geef het dan even aan. 


@Lisa  ik weet ook geen goed alternatief dvs powerlines werken niet stabiel genoeg en een kabel is ook niet echt een optie. 


@casz Maar werkt alles nu wel gewoon goed? :smile: Kan ik iets betekenen? Wat voor switch het je er tussen gezet. 


Reageer