Skip to main content

Ik heb een tegengesteld probleem. Ik kreeg bij nieuw abonnement 4 nieuwe boxen, Android,en stuurde oude terug. Nu constateren we een andere interface en best wel onleesbaar programma overzicht. Dat wisten we niet. Hoe krijgen we minimaal een oude terug? Met een leeftijd van 65 jaar is nieuwe interface erg onduidelijk en oude was perfect. Graag advies, tweede hands is ook perfect

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

`Hoi @Fam v loon . Welkom op het forum.

Kun je toelichten wat er precies onleesbaar is?  Misschien met een foto of screenshot erbij? Want nu snap ik het nog niet helemaal. 


ons probleem is dat dit beeld niet of nauwelijks contrast heeft voor “oudere ogen". Op oude boxen was de gids veel beter leesbaar en bruikbaar, wij zouden zeker voor huiskamer graag terug willen naar oudere boxjes. Overigens, ja ik tril.


In de meeste gevallen kun je helaas niet terug, @Fam v loon .  

We kunnen we kijken of het beeld aangepast kan worden.   Iedereen is verschillend en ondanks dat de foto bewogen is, kan ik het goed zien. Maar dat is natuurlijk subjectief. 

Er zitten nog opties bij de instellingen om het beeld contrastrijker te maken.  Maar ik ben eerst even benieuwd waar de beeldinstellingen nu op staan. En wat voor type tv jullie hebben? 


Beste Edwin, we hebben op een Philips Full HD TV de instellingen op diverse manieren te geconfigureerd , en contrast veranderd of invers geprobeerd, maar dat heeft geen noemenswaardig positief effect voor ons. Als je aangeeft dat na terugsturen (ja de oude ontvangers waren net op de post toen we merkten dat onze ogen moeite hadden met het programma overzicht) een terug ruil eigenlijk uitgesloten is moeten we het hier helaas bij laten. We hebben 5 TV 's met 5 nieuwe kastjes, heel mooi beeld ja dat wel. Maar een ervan  zouden we graag terug ruilen.

misschien is er nog iets mogelijk, anders is de berichtenlijn wat ons betreft gesloten.


@Fam v loon Als ik het had gekund had ik het met liefde voor je gedaan. Maar die optie heb ik niet.

Soms lukt het nog via bellen en dan de afdeling ‘opzeggen’ benaderen. Een beetje drastisch maar soms lukt het daar.

Verder wil ik je nog als tip geven om in de instellingen van de TV+ te kijken. Bij ‘toegankelijkheid’ kun je het contract verhogen. Dit zit diep verstopt in het instellingen menu. 


dank voor de input, daarmee is mijn probleempje niet opgelost, maar we laten het zo.Â