Skip to main content

ik krijg - opeens - de foutcode 842 als ik de tv aanzet

alle stappen via de website doorlopen en nu blijkt dat de lampjes van de Experiabox v10 het niet allemaal doen?

power, internet en service branden groen

lampje wireless niet maar wireless doet het wel

volgens de foutprocedure is de experiabox de boosdoener?

wat te doen?

Heb je het modem al terug gezet naar fabrieksinstellingen? is de ontvanger direct met een kabel aangesloten op het modem of zit er iets tussen? Gebruik je kpn wifi versterkers?


Nee nog niet gedaan.

wel met een andere kabel verbinding gemaakt en dan werkt het wel

dus het ligt aan de bekabeling

wordt dus nieuwe draden trekken ben ik bang…

maar bedankt voor de tip


ik krijg - opeens - de foutcode 842 als ik de tv aanzet

alle stappen via de website doorlopen en nu blijkt dat de lampjes van de Experiabox v10 het niet allemaal doen?

power, internet en service branden groen

lampje wireless niet maar wireless doet het wel

volgens de foutprocedure is de experiabox de boosdoener?

wat te doen?

Wireless heeft niets met je tv ontvangers te maken. Waarschijnlijk heb je versterkers van KPN? Die zenden dan wifi uit en wifi op de Experiabox word dan uitgezet.

Hoe zijn de ontvangers aangesloten? Met een kabel uit 1 stuk? Of zitten er kastjes tussen? Draadloze verbindingsset? Dvs? Powerline Adapters? Switch?


dus het ligt aan de bekabeling

wordt dus nieuwe draden trekken ben ik bang…

Daar ziet het wel naar uit.

foutcode.tv/842:

De oorzaak is vaak:

  • Een probleem met de Draadloze Verbindingsset of Experia Box.
  • Een ethernetkabel die kapot of niet goed aangesloten is.

Hi @Ralph Vaessen, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Het is nu een paar dagen later, mijn excuses het is druk op het moment. Heb je inmiddels de boosdoener gevonden en de kabels vervangen? En heeft dit dan ook geholpen? :slight_smile:

Ik hoor graag of ik hier nog bij kan helpen of dat het voor jou inmiddels al opgelost is!


Inmiddels doet alles het weer:  tv-ontvangers omgewisseld. Geen idee waar het aan gelegen heeft want ze doen het nu allebei? Ook mijn overbuurman (ex-kpn) heeft 3 keer alles getest, waarna het weer deed en zodra hij over de drempel stapte viel alles weer 3 keer uit.

ik ben bang dat het zo maar weer eens de geest gaat geven….maar tot dan ‘fingers crossed’ !!


Hi Ralph, dit is goed nieuws. Laat het ons hier weten mocht het toch niet gaan werken in de toekomst.


Reageer