Skip to main content

Goedendag, hier maar eens proberen. We hebben een nieuwe oudere buurman gekregen en die wil graag interactieve tv en internet. Omdat wij dit ook hebben (en storingsvrij werkt) zou dit echter geen probleem moeten zijn. Wonen naast elkaar, aan dezelfde weg, maar doordat zn inrit haaks op zn huis ligt heeft het huis een andere straatnaam……. En volgens de postcode checks is op dit adres geen tv mogelijk….. lijkt me erg sterk. Schotel is geen optie (staan rondom bomen) en digitenne is een ramp bij ons in de buurt, ook met extra buitenantenne. Is er op een of andere manier een mogelijkheid om zn aansluiting te controleren? Want ik neem aan dat onze aansluitingen uit de zelfde kast komen…. 

 

Mvgr Jan

Het kan best zijn dat daar een andere kabel ligt naar een andere kast.

Heb je dit al gezien : https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl

Er was ook ergens te zien (dacht ik) op welke kast een bepaald adres aangesloten zit, als ik dat nog vind dan meld ik het.

 

Ik zit hier redelijk aan het begin van een lange straat (buitengebied), hier nog redelijke vdsl snelheid, aan het eind vd straat minder dan 1Mbit/s.
Maar, als ik de nummers opeenvolgend invoer in fourstack dan lijkt met meer op een loterij dan een logisch verband tussen afstand en snelheid.
Daar klopt echt geen . . van.


volgens andere site zitten wij even ver van de kast af. 

Als ik  bij bovenstaande links beide postcodes (mijne en buurman) invul, dan zouden wij nu ook geen tv en internet meer hebben :)

Dus die postcode checks klopt idd geen moer van…. En buurman heeft al tijden aan telefoon gezeten met klantenservices, maar die gaan ook alleen maar uit van postcodechecks en zijn te beroerd om verder te kijken dan hun neus lang is…… Dus ik had vanavond een verdrietige man op de stoep staan…. zonder TV


Ik meen dat je voorheen ergens een aanduiding kon zien voor de kast waar je op aangesloten bent, was dat op fourstack (vraag voor de andere forum-ers).

Er is ook deze site https://vvdsl.robinflikkema.nl/

Dat is een mooi overzicht maar niet per adres.

Als je de adresgegevens in je profiel invult (=niet openbaar) dan kan een kpn-er er naar kijken.


dankje, moet uit dezelfde wijkcentrale komen, er is voor de rest niks in de buurt… We wonen op het platteland. Mn gegevens staan in mn profiel.  Postcode buurman (voor de kpn-er)  cijfers gelijk ****WJ nr.2


 Fijn dat je die man wil helpen, doe ik ook voor mensen in mijn omgeving.

Dus ik had vanavond een verdrietige man op de stoep staan…. zonder TV

Dan zou mijn eerste gedachte zijn om een digitenne kastje uit te lenen, maar :

 digitenne is een ramp bij ons in de buurt

Dus helaas, alhoewel ik hier wel ontvangst heb terwijl wij ook (te) ver vd zend mast zitten, maar wel wat moeten vogelen met de antenne idd.

 

 

 


als er een iskra punt in huisaanwezig is ,

dan moet het mogelijk zijn om een ab te kunnen nemen 

zou er geen optie zijn dat er anders een netwerkmonteur komt om dit uit te zoeken . 

 


Nee dat kastje en antenne had ie al…… En ik spreek uit ervaring, als je dat hier probeert, dat is min of meer een relatietest hehe. 


zal morgen even bij de beste man in de meterkast kijken wat voor punt er zit. Als kpn verstandig was hadden ze ook even aangeboden tijdens het telefoongesprek om een monteur er even naar te laten kijken…… die rijden hier toch dagelijks langs.


 . . . dat is min of meer een relatietest hehe. 

Net als een 2 persoons kano bedoel je :-)

 


het gaat om een telefoon aansluiting niet coax  als die telefoonlijn er zit . waarom.zou het dan niet mogelijk zijn om hier een kpn op te krijgen , dan gaat er toch ergens wat goed mis


Dag @Jan1981, 

Aardig van je dat je de buurman wilt helpen. Mijn collega's en ik zouden net zo behulpzaam moeten zijn als we de buurman spreken. Hij zou na het gesprek moeten weten wat de mogelijkheden en onmogelijkheden zijn. Ik heb beide adressen bekeken. Jouw postcode is dus gelijk aan die van de buurman behalve de laatste letter. Dat is een J. Hij woont op huisnummer 2. 
Ik zie hier al een actief KPN abonnement. Is deze van de buurman? 

Jullie zijn beide op dezelfde centrale aangesloten. De snelheden liggen ook heel erg dicht bij elkaar. Beide kunnen jullie maximaal rond de 8,5 Mbit/s halen. iTV is met deze snelheid mogelijk, maar enkel met een SD-stream. Dan blijft er nog wat bandbreedte over voor het internet. Ik weet dat KPN de mogelijkheid om iTV te bestellen dicht zet als de snelheid te laag is. We willen voorkomen dat we iets voor klanten bestellen waarvan we van te voren eigenlijk al weten dat het niet optimaal zal kunnen werken. 

Ik hoor graag je reactie! 


Reageer