Skip to main content

Na het vervangen van de TV ontvanger, blijkt deze niet het oude ip-adres over te nemen omdat dit nog bezet is in de router (Xperiabox V8) Dit vind ik vervelend omdat het nieuw gekozen adres conflict geeft met andere apparatuur.

Hoe kan ik het IP adres 192.168.2.3 + Mac adres uit de router verwijderen zodat deze regel weer vrij komt?

Ik hoor het graag?

Kun je niet verwijderen. Zo'n regel blijft er nog een paar dagen in staan.

Laat me raden, u heeft vaste ip adressen ingesteld op enkele apparaten zelf? Dat is een grote fout die u dan gemaakt heeft. Nooit doen.

En als je het dan toch doet, stel dan hele hoge adressen in. Bijvoorbeeld 192.168.2.100 en hoger bijvoorbeeld. Als je dan een nieuw apparaat toevoegd, dan krijgt die via dhcp automatisch 192.168.2.5 bijvoorbeeld of 192.168.2.12 ofzo. En dan geeft dat geen conflicten.

Nog beter is in de router apparaten vaste ip adressen in te stellen. Dat is de juiste weg en dat geeft dan geen conflicten. 


Dank voor de tip Nick83, hier kan ik wat mee. Ik ga direct diverse apparaten een hoger ip adres geven..

zijn in mijn geval wel zinvol, want het loopt nogal eens vast in de router en dan moet ik een harde reset toepassen om de boel weer operationeel te krijgen, helaas zijn dan wel al mijn poort forwardingen eruit en moet ik dit opnieuw invoeren. lastig, lastig.