Skip to main content

Mijn iPad gaat bij het opstarten van iTV gelijk in de horizontale stand. Hoe kan ik dit veranderen zodat de app in portrait stand uitzend?

bij Ziggo kan ik hier voor kiezen en is wel zo handig.

Even afgezien van de keuzevrijheid, maar wat is er zo handig aan het tonen van een tv beeld (per definitie landscape) in de portrait stand?


Ik lig nog wel eens op de bank met mijn padje tv te kijken en dan landscape niet zo handig.


OK, ieder zijn voorkeur.
Maar ik zie het voordeel niet. Kijken naar een beeld dat meer dan de helft kleiner is?


Maar wel goed de eventuele ondertiteling te lezen, dat is best wel lastig, probeer naar uit!🧐


De site tv.kpn.com is tegenwoordig ook prima op tablets te gebruiken en dan kan je ook in portait mode televisie kijken.

Op mijn Android tablet kan ik dan zelfs splitscreen kijken en het onderste deel van het scherm voor andere zaken gebruiken.

 


@Tipo Lukt het volgende?

Open het bedieningspaneel; veeg omlaag vanaf de rechterbovenhoek van het scherm.

Tik op de knop voor het vergrendelen van de schermstand

Wanneer de schermstand is vergrendeld, verschijnt het symbool voor vergrendeling van de schermstand in de statusbalk.


@Anneke-Anna dit heb ik al uitgeprobeerd maar mocht niet baten. Het scherm gaat automatisch in de horizontale stand, zelfs op mijn IPhone.


@Anneke-Anna dit heb ik al uitgeprobeerd maar mocht niet baten. Het scherm gaat automatisch in de horizontale stand, zelfs op mijn IPhone.

Ik zag het later ook.

Ik zag wel verschillende opties door op het scherm te tikken, zie het met geel omlijste opties;

 


@Anneke-Anna ja,maar dit heeft niks mee te maken.


Ik kan op mm mobiele foon ook alleen maar in horizontale stand kijken.


@Nick83 Ja, erg irritant, ik wil graag zelf de keuze willen hebben.


@Tipo Welkom op het forum. 

Ik zie dat je al aardig op weg geholpen bent door de mede forumgebruikers. 

De app is inderdaad ontworpen om op deze manier te functioneren, op het moment dat we dit beeld zouden draaien dan zou je een lang dun beeld krijgen. 

Je zou deze tip van @wjb nog eens kunnen proberen, wellicht dat dit voor jou ook prettig werkt.

De site tv.kpn.com is tegenwoordig ook prima op tablets te gebruiken en dan kan je ook in portait mode televisie kijken.

Op mijn Android tablet kan ik dan zelfs splitscreen kijken en het onderste deel van het scherm voor andere zaken gebruiken.