Skip to main content

 Ik heb een 3de IPTV 4K ontvanger nodig, aangezien het via KPN een onnodige en duur kosten mee brengt door middel van apparatuur te huren denk ik om een te aanschaffen, op termijn goedkoper.

Waar ik mee zit is ,  kan ik de nieuwe apparatuur aansluiten aan KPN box 12  en Devolo repeteer 1200 -  ( zonder verder aanpassingen e tegen werking) van KPN.

Mocht het mogelijk zijn, waar moet rekening houden en  aan welke technisch en software eisen moet voldaan?

 

Bij deze : KPN box 12  en Devolo repeteer 1200 combinatie kreeg  ik vak storing : stil staande beeld,

Alvast bedank voor  uw reactie.

Eu_Zé

ik heb  en iptv ontvanger van Formuler Z8 aanschaft, tijdens installatie vraag die de  portal bijnaam en Portaal URL. kan  a.u.b iemand mee helpen  met de benodigde  informatie / installatie.

alvast bedank

*admin: verplaatst naar eigen topic


Hoi @Eu.ze, welkom op het forum!
Helaas ondersteunen we geen eigen 4K ontvangers.
Je zou wel een chromecast kunnen gebruiken en daar dan de itvonline app op gebruiken, of de smart TV app op een Samsung of LG TV maar deze hebben allebei wel wat beperkte functionaliteit in verhouding met de TV ontvanger.


BestThomas,

bedank met de beantwoording ,

Mijn  overweging om ander apparaat te aanschaffen was puur financiële en ander  apparaat proberen dat in mijn ziens beter en probleemloos ittv laten zien.

Aangezien dat ik een uitgebreide abbonnement  van KPN heb een in een land waar de vrije markt  gehanteerd wordt.dachte ik dat geen probleem zou opleveren.

.Blijkbaar  is mijn redenering simpel geweest. Een ding is zeker  het is een mooie apparaat. 

Misschien als kpn het beleid herzien  ten opzichte  van oude en trouwe klant die in mijn belevenis  als 3de rangs klanten behandelde worden. 

Ik begrijp dat investeringen  en resources  beschermd moet blijven, maar met alle knap  kopen van ict, fraude bestrijding  zou ik op andere boog zetten producten  veilige maken,  waar de klant alle keuzen van de markt kunnen benutten,   en zorgen dat de klant binnen alle redelijkheid  en markt conform apparatuur  kan kopen  want de storingen met eigen apparatuur en software  blijven hellas komen.

Ik zou graag origineel  blijven kijken ...maar probleemloos. ...ik  wou alleen  weten   de stalkers URL voor ittv. ..... mensen sorry voor dit te lange missive 


@Eu.ze Voordat ik een te kort door de bocht antwoord geef eerst even een vraag met wat u met de 4k TV ontvanger bedoelt? Met gelijk 2 mogelijke antwoorden.

Bedoelt u daarmee, de zelfde STB als KPN bij het abonnement levert?

Dan klopt het antwoord wat er gegeven is ten dele, het mag niet om zelf een KPN STB te gebruiken, het zelf kopen op BV marktplaats is een discussie of dit mag omdat KPN zegt, kastjes verkopen wij niet en blijven ten alle tijden ons eigendom.

Wetgever daar in tegen zegt, als KPN een afkoopsom in rekening brengt word het kastje eigendom van degene die de afkoopsom voldoet en mag hem dan verkopen.

Maar het gebruiken van een eigen STB op het TV platform mag weer niet en word ook zo goed als onmogelijk gemaakt, je krijgt namelijk net zoveel aansluitingen als kastjes die je huurt, extra kastje zou dus niet moeten kunnen werken.

 

Als u een Android of Apple smartbox en dergelijke bedoeld?

Dit zou goed kunnen werken, als de KPN TV app er maar op wil werken, dit is niet op alle boxen het geval, ik heb 2 modellen met Android en de ene werkt prima, de andere zegt, NO. Enige is wel, met de iTV app kun je wel minder dan met de STB van KPN, houd daar rekening mee.

 

En het gebruik van een kastje die je zelf kunt kopen zal er wel nooit komen, om de simpele reden dat dit meer problemen met zich mee brengt om de TV software er op te laten draaien zodat het ook werkt, en als er dan zoals nu problemen, vergeet het maar dat de aanbieder het moet oplossen, eigen apparatuur mag maar wel eigen verantwoording op werken.


Best Doornekamp33,

bedankt voor  uw reactie .

Mijn vragen ,  hebben niets me te maken  met illegale  praktijken , wel nieuwe ontvanger van ander merk gekocht dat  mits  het gebruik van de juist (voor mee ontbrekende essentiële gegevens om verbinding met KPN ITTV servers te maken) hoopte ik ,van alle software, hardware issues  definitief verholpen werd.

Door de eerst reactie van de heer Thomas (moderator), werd me duidelijk gemaakt dat het (nog?) niet kan.

Andere paden, wil ik niet  bewandelen.

Ex-klant van KPN en XS4 all,  van 1979 - 2001 (uit doordat het onvermogen van KPN, diensten te leveren op mij nieuwe aders) nieuw klant inmiddels ongeveer 10 jaar. 

mij abonnement alles in 1  Premium 

glasvezel 100 Mbit/s, experja 10

3 Devolo 1200 repeters

sinds kort, na veel geklaagd heb ik eindelijk box 12 en een 4 k ITTV ontvanger gekregen model HMB2260v2 uit 2016(!) en steeds nog niet goed werkende……! mijn andere ontvanger is nog ouder, volgens klant service wordt het ook niet vervangen,  mijn abonnement geef recht op twee, waar ik de mogelijkheden van mijn apparaten en abonnement  voor 100% te kunnen benutten, of is dit te veel gevraagd?

Dit  voor mij gevoel, beschouw ik  als niet klant vriendelijke , maar het komt over  als macht  vertoon zo iets als niet tevreden ?  waarom   blijf je?

Deze week,  om geholpen te kunnen worden door Technisch dienst met de simpel vraag over  de URL van de ITTV Verbinding, moest ik eerst een abonnement met minimaal duur van een maand a € 5 aansluiten.

Voor diegene die mijn eerdere post gelezen hebben , dit alles was de redenen  om andere apparatuur te aanschaffen. 

 

Over andere goedbedoelde suggereerde alternatieven ,mits die goed zou werken bv, kpn ITV ,smart tv of Chromecast, voor mij geen goed alternatieven om  ongestoord  en    vrij van de traag menu en bevroren beeld te kunnen genieten.

Ondanks de liefde- haat relatie met KPN, de alternatieven  zijn helaas niet beter.

KPN, desondanks alles nog een streepje  voor op de alle anderen….. nog wel).

 

Mijn dank ,voor  ieder de moeite  heeft genomen om met  me  mij denken aan oplossingen .

Eu_Zé


@Eu.ze , 

en een 4 k ITTV ontvanger gekregen model HMB2260v2 uit 2016(!) en steeds nog niet goed werkende……! 

De HMB2260 is geen 4k maar een HD ontvanger.

en steeds nog niet goed werkende……! 

10 tot 20 % van de klanten (schatten wij; kpn wil dat niet bekend maken) heeft problemen met de bedieningssnelheid. Medio januari zou (...) het verholpen moeten zijn. We wachten het af. Omruil van een ontvanger zal dit niet verbeteren!

mij abonnement alles in 1  Premium

In dit abonnement is het niet mogelijk om een 4k-ontvanger te nemen/krijgen/gebruiken

mijn andere ontvanger is nog ouder, volgens klant service wordt het ook niet vervangen,

Als dat gewoon een Arris vip2952 (v2) of Arcadyan hmb2260 is is dat prima. Dat zijn courante ontvangers. Ik neem aan dat je op glasvezel geen Motorola meer hebt… (?).


Tsja 3 Devolo's 1200 lees ik. Dat is vragen om problemen. 


De traagheid zou komende weken opgelost behoren te worden, de update staat in de pijplijn voor begin volgend jaar, is hopen dat die wel goed gaat en het definitief oplost.:wink:

En de ene mogelijkheid voor een extra kastje zonder die aan KPN maandelijks af te tikken is een Android of Apple variant waar de KPN iTV app op kan draaien.

De andere oplossing is streamen vanaf een device naar bijvoorbeeld de chromecast.

Werkt dit simpel zoals de KPN kastjes, nee zeker niet, het blijft een App die je met een afstandbediening met muis idee moet bedienen, omslachtig maar het werkt.

 

En @Joep1965 , jou afkeer van de Devolo kennen we wel, maar onderbouw even het verhaal, zo heeft TS er weinig aan, je vraagt ook om problemen als je überhaupt iets via een kabel naar binnen laat, al is het maar het gewone 230V net, er kan altijd iets mis gaan, maar sommigen werken er probleemloos mee, niet iedereen heeft de volle snelheid nodig of ervaart traagheid ondanks dat ze traag kunnen zijn.:wink:


Wil jullie tegelijkertijd op 3 televisies kunnen kijken?


Hoe dan ook, de oorspronkelijke vraag:

"ontvanger gebruiken van een andere aanbieder. Kan dat?"

Nee. Dat kan niet. Het navigatiesysteem van een Mercedes kan je ook niet in een Volvo zetten. En Mercedes of Volvo gaan daar ook niet aan meewerken om dat toch mogelijk te maken ofzo. Het kan gewoon niet. En dat heeft helemaal niets met "vrije markt" te maken.


Beste iedereen ,

de tijd  en moeite die uw heeft gehad, om mij van commentaar en advies te voorzien , mijn dank

Wat mij betreft weet ik inmiddels  voldoende  om mijn  vraag te afsluiten,

Mijn dank