Skip to main content

Hallo allen, 

Ik ben een migreerde klant van Telfort.

Ik heb een eigen router (ASUS-RTAX88U) geplaatst achter een experiabox v10 omdat ik niet tevreden was over de stabiliteit van de PING met de experiabox. De situatie is verbeterd maar toch merk af en aan een hoge/wegvallende ping. Momenteel probeer ik de experiabox volledig eruit te halen en de ASUS router direct op de WAN poort aan te sluiten. Hierbij maak ik gebruik van de VLAN settings zoals gepubliceerd op in andere forum posts, namelijk internet 34 en de rest op 4 (Telfort settings). 

Na de directe aansluiten met de settings werkt de internet verbinding en is deze tevens ook stabieler (zonder ping verlies tijdens het gamen). De IPTV dat op poort 3 is aangesloten werkt ook echter niet volledig. De tvbox start op en geeft ook beeld maar geeft de melding dat het in beperkte modus is opgestart waardoor alleen zender 1 t/m 16 en 200, 201 en 203 beschikbaar is. Daarnaast kan ik ook niet meer het TV menu dat sinds kort veranderd is naar een KPN menu. De foutcode is: STB-ufa-03 - beperkte modus. 

Als ik op de code zoek, krijg ik de melding dat de box zich niet kan aanmelden bij de server. Maar volgens de telfort beschrijvingen, is er voor de WAN settings geen authenticatie nodig. Ik heb overigens geprobeerd op de KPN settings te volgen met (internet/internet, mac-adres@internet/kpn) maar zodra ik authenticatie aanzet, krijg ik geen verbinding meer. 

Is er misschien iemand die mij hierbij kan helpen? 

Alvast dank voor alle hulp

Met vriendelijke groet,

John 

Hier zijn wel enkele topics over. Het gebruik van ASUS dus.

TV kijken via ASUS router.

IPTV via ASUS router.

KPN ondersteunt de Experiaboxen, de KPN BOX 12 en Fritz!box.

We hebben een deskundige onder de gebruikers hier. @wjb  kan je hier veel beter over informeren.

Lees ook deze topics:

Vrije modemkeuze bij KPN.

Links en tips bij instellen eigen modem.


Blijkbaar probeer jij jouw TV ontvangers in bridged mode aan te sluiten op vlan 4 en dat is iets wat al geruime tijd niet meer ondersteund wordt door KPN (en Telfort).

Als jij de Experia Box wilt vervangen door een eigen router dan zal deze routed IPTV moeten ondersteunen.

Zie ook

 


Ik heb dat allemaal niet maar,de tvbox start op en geeft ook beeld maar geeft de melding dat het in beperkte modus is opgestart waardoor alleen zender 1 t/m 16 en 200, 201 en 203 beschikbaar is. Daarnaast kan ik ook niet meer het TV menu dat sinds kort veranderd is naar een KPN menu. De foutcode is: STB-ufa-03 - beperkte modus.  en nu?

Het gekke is dat op de laptop alles gewoon wel werkt, ook terug kijken en opnames. En als je 0800-0402 belt krijg je te horen wegens drukte is er niemand beschikbaar en wordt de verbinding verbroken


Ik heb dat allemaal niet maar,de tvbox start op en geeft ook beeld maar geeft de melding dat het in beperkte modus is opgestart waardoor alleen zender 1 t/m 16 en 200, 201 en 203 beschikbaar is. Daarnaast kan ik ook niet meer het TV menu dat sinds kort veranderd is naar een KPN menu. De foutcode is: STB-ufa-03 - beperkte modus.  en nu?

 

Ik heb sinds vanavond hetzelfde!


Ik heb dat allemaal niet maar,de tvbox start op en geeft ook beeld maar geeft de melding dat het in beperkte modus is opgestart waardoor alleen zender 1 t/m 16 en 200, 201 en 203 beschikbaar is. Daarnaast kan ik ook niet meer het TV menu dat sinds kort veranderd is naar een KPN menu. De foutcode is: STB-ufa-03 - beperkte modus.  en nu?

 

Ik heb sinds vanavond hetzelfde!

Ik ook. Herstart helpt niet. 


ik heb alle  originele aparstuur van kpn en ik heb ook de melding beperkte modus is opgestart waardoor alleen zender 1 t/m 16 en 200, 201 en 203 beschikbaar is

en geen menu lijst of wat dan ook   kpn  wat is er aan de hand ?

 


Hier ook hetzelfde sinds vanavond..


Ik heb ook precies hetzelfde sinds vanavond. 


Ook ik heb hier momenteel last van, erg frustrerend! Wat te doen KPN?


Ook in Roermond


Nijmegen is ook off line (beperkte modus) 


Almere ook, herstart ontvanger: geen effect herstart modem: geen effect


Hier ook. Ander kastje en al geprobeerd, niks helpt. Uitermate vervelend dit! 


In Elburg hetzelfde. Dacht lokaal maar gelukkig veel mensen met problemen, dus het ligt bij KPN. KPN wat doen we??


Tweets van KPN Webcare

KPN Webcare

@KPNwebcare

·

4 m

Op dit moment kunt u problemen ervaren met opnames terugkijken. We doen er alles aan om de storing zo spoedig mogelijk op te lossen. Onze excuses voor de overlast.


Hier in gemeente Emmen precies hetzelfde, gedonder begon vanmorgen al. Paar keer herstart, ander bakje geprobeerd. Helpt allemaal niet. Alles deed perfect en ineens dit dus ga er van uit dat KPN er al druk mee is. 

Netflix doet gelukkig wel.


zucht...misschien krijgen we een gratis film

 


In Oldenzaal precies hetzelfde.... vervelend dit. 😒


Tweets van KPN Webcare

KPN Webcare

@KPNwebcare

·

4 m

Op dit moment kunt u problemen ervaren met opnames terugkijken. We doen er alles aan om de storing zo spoedig mogelijk op te lossen. Onze excuses voor de overlast.

heb niet alleen problemen met  opnames en terug kijken    ik heb maar 16 kanalen en  kan verder helemaal niks   dus er is meer aan de hand  dan alleen   problemen met opnames en terug kijken 


Hier in gemeente Emmen precies hetzelfde, gedonder begon vanmorgen al. Paar keer herstart, ander bakje geprobeerd. Helpt allemaal niet. Alles deed perfect en ineens dit dus ga er van uit dat KPN er al druk mee is. 

Netflix doet gelukkig wel.

Ja hier begon het vanmorgen ook ( Oldenzaal) gelukkig


Hier in voorburg ook. eerst werkte de gids niet meer paar keer stroom er maar afgehaald  bijna 10 minuten wachten en nu beperkte modus. Nog nooit mee gemaakt bij telfort

 


Hier hetzelfde… alleen maar problemen met IPTV gehad sinds “assimilatie” door KPN. 1 decoder kan niet terugkijken, andere zit in beperkte modus na herstart. Hoor het wel als de problemen over zijn...


Tweets van KPN Webcare

KPN Webcare

@KPNwebcare

·

4 m

Op dit moment kunt u problemen ervaren met opnames terugkijken. We doen er alles aan om de storing zo spoedig mogelijk op te lossen. Onze excuses voor de overlast.

heb niet alleen problemen met  opnames en terug kijken    ik heb maar 16 kanalen en  kan verder helemaal niks   dus er is meer aan de hand  dan alleen   problemen met opnames en terug kijken 

Eens er is nog een topic gaande over dit onderwerp. Daar werd dit ook gezegd. 


Tweets van KPN Webcare

KPN Webcare

@KPNwebcare

·

4 m

Op dit moment kunt u problemen ervaren met opnames terugkijken. We doen er alles aan om de storing zo spoedig mogelijk op te lossen. Onze excuses voor de overlast.

heb niet alleen problemen met  opnames en terug kijken    ik heb maar 16 kanalen en  kan verder helemaal niks   dus er is meer aan de hand  dan alleen   problemen met opnames en terug kijken 

Precies... wij kunnen alleen kijken naar 1 t/m 16, 200, 201, & 2003 staat er. Het is niet alleen terug kijken en opnames... 90% van de zenders doet die niet. Geeft aan dat er probleem is met de server in het netwerk


Ik heb ook een flikkerende beeld en ook maar een paar zenders.... Heeft nog iemand een flikkerend beeld?