Skip to main content

Hallo allen, 

Ik ben een migreerde klant van Telfort.

Ik heb een eigen router (ASUS-RTAX88U) geplaatst achter een experiabox v10 omdat ik niet tevreden was over de stabiliteit van de PING met de experiabox. De situatie is verbeterd maar toch merk af en aan een hoge/wegvallende ping. Momenteel probeer ik de experiabox volledig eruit te halen en de ASUS router direct op de WAN poort aan te sluiten. Hierbij maak ik gebruik van de VLAN settings zoals gepubliceerd op in andere forum posts, namelijk internet 34 en de rest op 4 (Telfort settings). 

Na de directe aansluiten met de settings werkt de internet verbinding en is deze tevens ook stabieler (zonder ping verlies tijdens het gamen). De IPTV dat op poort 3 is aangesloten werkt ook echter niet volledig. De tvbox start op en geeft ook beeld maar geeft de melding dat het in beperkte modus is opgestart waardoor alleen zender 1 t/m 16 en 200, 201 en 203 beschikbaar is. Daarnaast kan ik ook niet meer het TV menu dat sinds kort veranderd is naar een KPN menu. De foutcode is: STB-ufa-03 - beperkte modus. 

Als ik op de code zoek, krijg ik de melding dat de box zich niet kan aanmelden bij de server. Maar volgens de telfort beschrijvingen, is er voor de WAN settings geen authenticatie nodig. Ik heb overigens geprobeerd op de KPN settings te volgen met (internet/internet, mac-adres@internet/kpn) maar zodra ik authenticatie aanzet, krijg ik geen verbinding meer. 

Is er misschien iemand die mij hierbij kan helpen? 

Alvast dank voor alle hulp

Met vriendelijke groet,

John 

mijn vrouwtje kan niet slapen zonder zender 21....hoe moet ik nu de avond doorkomen 


Ik heb ook een flikkerende beeld en ook maar een paar zenders.... Heeft nog iemand een flikkerend beeld?

Nee wij hebben geen  flikkerend beeld... ( gelukkig ) alleen 19 zenders om te kijken, en de rest is foetsie.


In Bergen op Zoom sinds vanmorgen ook dit probleem. Klantenservice is momenteel niet bereikbaar door enorme drukte... Ze zullen aan een oplossing bezig zijn hoop ik. 

 


Hier in Amersfoort het zelfde probleem

Vanaf 20 uur vanavond

 

 


Ook ik heb er last van , eerst geen tv gids daarna opnieuw opgestart wat wel 10 min duurde . Nu alleen nog beperkte zenders 🙁


Ook hier. Zoveelste storing sinds we over zijn van Telfort naar KPN. Een groot drama. Kan je wel leuk kerstcadeautjes sturen maar als KPN de basis nog niet eens op orde heeft is het geen wonder dat de klanten massaal weglopen!


Ook in Amsterdam zelfde probleem.


Ook hier. Zoveelste storing sinds we over zijn van Telfort naar KPN. Een groot drama. Kan je wel leuk kerstcadeautjes sturen maar als KPN de basis nog niet eens op orde heeft is het geen wonder dat de klanten massaal weglopen!


Precies dit ja. Sinds het KPN is, heb ik regelmatig foutmeldingen gehad. Of time-out's omdat de server niet reageerde.
En dan nu dit. Ik dacht dat het aan mij lag dus ging op zoek naar een oplossing. Maar wel fijn om te horen dat het een landelijk probleem is. Hopelijk is het snel gefixt want ik kan ook niet bij het menu (opnames) of zelfs de tvgids!


Wij (Nunspeet) kunnen alleen kijken naar 1 t/m 16, 200, 201, & 2003 staat er. Het is niet alleen terug kijken en opnames... 90% van de zenders doet die niet. Geeft aan dat er probleem is met de server in het netwerk. STB-ufa-03-beperkte modus


Geen flikkerend beeld. Maar wel beperkte modus. Ook op mijn telefoon werkt het niet. Echter via de website (tv.kpn.com). werkt alles naar behoren.

(Dit is Wadenoijen, bij Tiel)


In Veenendaal ook. 


Weer ellende, sinds verplichte overgang van Telfort naar KPN veel problemen. Kpn los dit op of compenseer door korting of zo.


Hier hetzelfde (Schiedam). Moet zeggen, de eerste 'storing' sinds ik klant ben bij KPN. Toch alweer een maand of 9.


Ik heb ook hetzelfde probleem, start steeds in beperkte modus. Heel frustrerend. Altijd zeer tevreden geweest over kpn, maar sinds kort alleen maar problemen. Zit er over na te denken om toch eens over te gaan stappen 


Hier (Arnhem) hetzelfde, maar ik heb nog een 4K kastje die ik al héél lang niet gebruikt heb, en dus nog over oude software beschikt. Dan ga je je toch afvragen, is die nieuwe software niet “gewoon” heel slecht.

Op de oude software werkt alles naar behoren, dan maar even zonder Atmos

 


Mooi kut weer dit he KPN 


Op de oude software werkt alles naar behoren, dan maar even zonder Atmos

De oude software werkt met de oude IPTV backend en daar zit hem de crux bij de storing die wij nu ervaren, in het IPTV serverpark. Ik denk dat er een zeer stevig gesprek zal moeten gaan plaatsvinden tussen KPN en Accenture, de leverancier van de gebruikte software.


fijn...nieuwe software voor 'verbeterd’ tv menu en alles werkt trager, slechter en bij de eerste update loopt alles vast !


Ik heb dat allemaal niet maar,de tvbox start op en geeft ook beeld maar geeft de melding dat het in beperkte modus is opgestart waardoor alleen zender 1 t/m 16 en 200, 201 en 203 beschikbaar is. Daarnaast kan ik ook niet meer het TV menu dat sinds kort veranderd is naar een KPN menu. De foutcode is: STB-ufa-03 - beperkte modus.  en nu?

Het gekke is dat op de laptop alles gewoon wel werkt, ook terug kijken en opnames. En als je 0800-0402 belt krijg je te horen wegens drukte is er niemand beschikbaar en wordt de verbinding verbroken

Hier hetzelfde probleem.. wel ‘goed’ om te zien dat ik niet de enige ben


Ook in Den Haag de beperkte modus. Inderdaad wat iedereen al zegt het is de laatste tijd waardeloos tv kijken bij KPN.  Hoop toch dat ze dit op korte termijn gaan oplossen, gaat ze anders een hoop klanten kosten. 


Op de oude software werkt alles naar behoren, dan maar even zonder Atmos

. Ik denk dat er een zeer stevig gesprek zal moeten gaan plaatsvinden tussen KPN en Accenture, de leverancier van de gebruikte software.

Dat ben ik volledig met je eens. Behalve traag, tot aan vandaag geen problemen gehad, maar 2sec wachten op de volgende zender is niet zo heel erg. Dat beperkte modus daarentegen, je kan niks. Gelukkig zijn er dan nog wel wat opties om toch alles te zien, dus ik klaag niet. Vervelend is t wel. 


iedereen terug naar fabrieksinstellingen…
 

 

3) Heb je geen toegang tot het tv menu? Reset dan op onderstaande wijze je tv-ontvanger:

 

Voor de Arcadyan 2260, Arris 2952 en ZTE 8001:

  1. Zet de tv-ontvanger uit met de schakelaar (aan de achterkant) en wacht 30 seconden.
  2. Zet de tv-ontvanger aan met de schakelaar (aan de achterkant).
  3. Druk bij het zie van het eerste deel van het balkje kort op de stand-by knop van de tv-ontvanger

    Let op: Door kort op de stand-by knop te drukken van de tv-ontvanger kun je navigeren in het menu. Om een menu-item te selecteren houd je de stand-by knop enkele seconden ingedrukt

    4. Ga naar ‘Software verwijderen’.

    5. Selecteer ‘Software verwijderen’ door 4-5 seconden de stand-by knop ingedrukt te houden.

    6. De tv-ontvanger wordt nu gereset en de software wordt opnieuw ingeladen. Dit kan tot 30 minuten duren.

    Let op: Zet de tv-ontvanger niet uit tijdens het inladen.

 

 

Voor de Arris 5202:

  1. Haal de plug van de stroomadapter uit de tv-ontvanger.
  2. Druk op de stand-by knop bovenop de tv-ontvanger en houdt deze ingedrukt terwijl je tegelijkertijd de plug weer terug steekt in de tv-ontvanger.
  3. Blijf de stand-by knop ingedrukt houden totdat het powerlampje op de tv-ontvanger rood gaat knipperen (dit duurt ongeveer 10 seconden). Laat dan de stand-by knop los.
  4. Druk direct op de MENU-knop op de KPN afstandsbediening. Je ziet nu een menu op je televisie.
  5. Selecteer ‘terug naar fabrieksinstellingen’ en druk op OK. Bevestig de keuze met Ja.
  6. Selecteer ‘software-verwijderen’ en druk op OK. Bevestig de keuze met Ja,
  7. Selecteer in het tabblad 'Afsluiten' bovenaan het menu en kies 'Afsluiten zonder opslaan'. De tv-ontvanger gaat opnieuw opstarten en de nieuwe software downloaden.


Lukt het niet op bovenstaande manieren? Dan heb je mogelijk een oudere tv-ontvanger: Motorola VIP1963, VIP1903 of VIP1853


iedereen terug naar fabrieksinstellingen…
 

 

 

Voor de Arris 5202

Thnx, die ga ik even uitproberen. 


Welkom terug

 


mijn vrouwtje kan niet slapen zonder zender 21....hoe moet ik nu de avond doorkomen 

Investigation Discovery…. Dat ze dan überhaupt nog kán slapen :rolling_eyes::scream: , @Rebell .