Skip to main content

probleem met internet KPN.  IPTV werkt niet op de experia box 10v-router en wanneer hij de privé-hotspot heeft aangesloten, werkt alles normaal

Hoi @krispi . Welkom op het forum! :bouquet:

IPTV is een '’wat'’ ruim begrip. Heb je dit met een app of met de app van KPN of…...


Hi @krispi!

Net als Peter ben ik benieuwd naar wat er precies gaande is bij jou thuis. Op welke manier probeer je tv te kijken? En op welk apparaat? Hoor het graag zodat we met je mee kunnen denken!


zaak geregeld. Ik heb de snelheid van internet verhoogd


zaak geregeld. Ik heb de snelheid van internet verhoogd

Dat kan eigenlijk niet de oorzaak geweest zijn.


En met de hogere snelheid gaat het helemaal prima @krispi? Ik heb geen gegevens van je en kan dus niet nakijken welk abonnement je had en wat je nu hebt, maar als deze snelheidsverhoging het verschil maakt, is dat uiteraard hartstikke mooi :relaxed:


En met de hogere snelheid gaat het helemaal prima @krispi? Ik heb geen gegevens van je en kan dus niet nakijken welk abonnement je had en wat je nu hebt, maar als deze snelheidsverhoging het verschil maakt, is dat uiteraard hartstikke mooi :relaxed:

Nogmaals, de snelheid van het abonnement kan de oorzaak niet geweest zijn immers ook bij het laagste abonnement is er meer dan genoeg bandbreedte beschikbaar voor iTV.


Dat ben ik met je eens @wjb, tenzij @krispi eerst op een adsl lijn zat met beperkte bandbreedte en door de snelheidswijziging ook van drager is gewisseld. Dat zou een verklaring kunnen zijn!


Dat ben ik met je eens @wjb, tenzij @krispi eerst op een adsl lijn zat met beperkte bandbreedte en door de snelheidswijziging ook van drager is gewisseld. Dat zou een verklaring kunnen zijn!

Ook een ADSL verbinding heeft voldoende bandbreedte.

Daarnaast ging ik er vanuit dat ADSL aansluitingen pro-actief door KPN omgezet zijn naar VDSL.


Er zijn helaas nog legio adressen waar maar 8Mb of minder beschikbaar is via ADLS, en als daar vervolgens ook nog eens geen 4G uitbreiding geboden kan worden, kan er niet zo veel met zo'n lijn. We hebben klanten die maar 3Mb ontvangen 😬 Als er glasvezel uitgerold wordt in zo'n gebied, wordt er vervolgens niet meer geïnvesteerd in VDSL, maar is het wachten tot glasvezel aangesloten kan worden. De kans bestaat dat dit bij @krispi ook het geval is geweest :slight_smile: