Skip to main content

Ik heb een Velleman ir extender (ondersteunt 30-60 kHz) aangeschaft en aangesloten op mijn KPN TV ontvanger (hmb2260 v2) om de tv ontvanger in een kast te kunnen plaatsen. Aangesloten TV is eenĀ Qled TV van Samsung.

De ir extended werkt, echter alleen de commando's van de afstandsbediening (witte c3) voor volume en aan/uit TV worden doorgegeven. Je zou verwachten dat of alle of geen enkel commando wordt door gegeven.

Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?

Inmiddels werkend gekregen. USB stekker die de IR extender van stroom voorziet zat er niet goed in...Ā 

Ik moet alleen nog wat experimenteren met de juiste positie van het IR oog die het signaal van de afstandsbediening (AB)Ā opvangt. Doorgeven van commando's met de ABĀ gaat nu soms nog wat schokkerig.

Conclusie is in ieder geval dat deĀ Velleman IT extender in combinatie met de KPN ontvanger werkt.Ā 


Interessant, het is gewoon een doorgever en is derhalve transparant cq niet selectief voor wat voor signaal dan ook.

Maar dat dacht je zelf ook al :-)


Hallo @Wim4711, welkom! Leuk dat je je bevindingen hier deelt! Goed om te lezen dat je het aan de praat gekregen hebt ook. Veel plezier ervan!Ā