Hallo,
net overgestapt naar KPN. Ik heb altijd een IR extender (IR-Bender, 30-60kHz) gebruikt en dat werkte goed. Maar met de (witte) AB bij de TV-ontvanger van KPN doet de IR extender het niet (heel incidenteel van heel dichtbij wel). AB van KPN werkt verder goed op TV en ontvanger, en andere ABs doen het prima via de IR extender. Ik heb ook al een andere transmitter gebruikt maar zelfde resultaat. Ik weet waar de IR sensor van de TV ontvanger zit en de IR transmitter daarop gericht. Het ligt ook niet aan de batterijen van de AB. Ook de suggestie hierboven toegepast, maar helaas zonder succes. Iemand suggesties hoe dit op te lossen? Alvast bedankt.
Hallo,
Hier hetzelfde verhaal. Een IR extender van Marmitek gekocht (IR USB 100). Kleine oogje in tv meubel voor het KPN kastje geplaatst. Het grote oog om te testen nog even voor/op de tv meubel geplaatst.
Het werkt met de witte afstandsbediening, maar tot Max 2 meter. Op het doosje en in de handleiding van de IR extender staat dat er +/- een bereik van 8 meter gehaald kan worden. Onze bank staat op 4 meter, dus dan hebben we er niet zo veel aan.Â
Heeft iemand een tip voor een IR extender met een groter bereik dan 4 meter? Of komen er al Bluetooth afstandsbediening van KPN?
Alvast bedankt!
Â
*Admin: eigen topic aangemaakt naar aanleiding van reactie in dit topic.Â
Â
Â
Â