Skip to main content

Hallo,

net overgestapt naar KPN. Ik heb altijd een IR extender (IR-Bender, 30-60kHz) gebruikt en dat werkte goed. Maar met de (witte) AB bij de TV-ontvanger van KPN doet de IR extender het niet (heel incidenteel van heel dichtbij wel). AB van KPN werkt verder goed op TV en ontvanger, en andere ABs doen het prima via de IR extender. Ik heb ook al een andere transmitter gebruikt maar zelfde resultaat. Ik weet waar de IR sensor van de TV ontvanger zit en de IR transmitter daarop gericht. Het ligt ook niet aan de batterijen van de AB. Ook de suggestie hierboven toegepast, maar helaas zonder succes. Iemand suggesties hoe dit op te lossen? Alvast bedankt.


Hallo,

Hier hetzelfde verhaal. Een IR extender van Marmitek gekocht (IR USB 100). Kleine oogje in tv meubel voor het KPN kastje geplaatst. Het grote oog om te testen nog even voor/op de tv meubel geplaatst.
Het werkt met de witte afstandsbediening, maar tot Max 2 meter. Op het doosje en in de handleiding van de IR extender staat dat er +/- een bereik van 8 meter gehaald kan worden. Onze bank staat op 4 meter, dus dan hebben we er niet zo veel aan. 

Heeft iemand een tip voor een IR extender met een groter bereik dan 4 meter? Of komen er al Bluetooth afstandsbediening van KPN?

Alvast bedankt!
 

*Admin: eigen topic aangemaakt naar aanleiding van reactie in dit topic. 
 

 

 

Dag @Dhof. Van harte welkom hier. Gezien onze afstandsbedieningen niet worden getest met IR extenders, heb ik niet een directe oplossing voor je. Ik kan me wel voorstellen dat je die IR extender graag wilt kunnen blijven gebruiken. Heb je het 'ontvangstoogje' van de Marmitek wel in zicht van de afstandsbediening? En welk model heb je precies? Heb je ook al even geëxperimenteerd met de juiste positie van het oogje? Wellicht zijn er nog andere forumgebruikers die je verder kunnen helpen. 


Hallo @Dhof. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Is het nog gelukt om de boel goed werkend te krijgen?


Ha Natasja,

Dank voor het bericht en de tips. Ik het het model Marmitek USB 100.

Het is helaas nog niet gelukt om de ontvangst range te vergroten. Hij doet het tot 2 a 3 meter. De bank staat op 4.

De oogjes heb ik op allerlei manieren geplaatst. Geprobeerd in de avond (donker) en overdag.

Het lijkt erop dat het product niet voldoet aangezien de afstandsbediening direct op het kpn kastje makkelijk de afstand aan kan.

Het vreemde is dat op de verpakking van de IR extender staat dat het een bereik heeft van +/- 8 meter. Dan zou 4 meter wel haalbaar moeten zijn zou je denken.

Heeft u enig idee wanneer kpn met Bluetooth afstandsbedieningen op de markt komt, of zijn die er al?


Dag @Dhof. Jammer dat het nog niet is gelukt. Heb je ook contact gehad met de leverancier van de IR extender? Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe het komt dat het tot 2-3 meter wel werkt. In eerste instantie zou je toch denken dat het met de plaatsing van het oogje te maken heeft, maar ik lees dat je daar al mee hebt geëxperimenteerd. 

Die bluetooth afstandsbedieningen zijn er al! Wel zijn die alleen te gebruiken in combinatie met een 4K pakket. Je kunt natuurlijk kijken of 4K voor jou beschikbaar is. Je hebt dan wel een downloadsnelheid van minimaal 100 Mbit/s nodig. 


Hallo @Dhof. Ik zie dat ik geen reactie meer heb gekregen. Heb je nog contact gehad met de leverancier? En heb je al gekeken of het 4K pakket iets voor je is? Als ik nog iets voor je kan doen, dan lees ik het graag.


Reageer