Skip to main content

Hallo KPN,

Alle audio, video, verlichting, etc. in mijn huis wordt geregeld door het domotica-systeem Crestron Home. Voor de Arris 5202 bestaan helaas geen IP drivers, waardoor ik genoodzaakt ben om deze via infrarood (IR) aan te sturen. Nu is de bijgeleverde afstandsbediening een bluetooth versie, die geen IR uitzendt (IR kan ik leren in het Crestron systeem).

Mijn vragen:

1. Is de Arris 5202 überhaupt aan te sturen over IR?

2. Zo ja, zijn die codes ergens beschikbaar? Philips Pronto codes kan ik ook iets mee.

3. Is er een IR afstandsbediening aan te vragen die de Arris 5202 kan aansturen?

 

Alvast hartelijk dank voor jullie antwoord!

Mvg,

Peter 

Ja, die is via infrarood aan te sturen.

De IR commando's zijn precies hetzelfde als bij de andere TV ontvangers en je kunt dan ook een gewone afstandsbediening van KPN gebruiken.


Top, dankjewel voor je snelle reactie WJB! Ik ga KPN bellen voor zo'n afstandsbediening. 

Thnx, Peter 


Top, dankjewel voor je snelle reactie WJB! Ik ga KPN bellen voor zo'n afstandsbediening. 

Thnx, Peter 

Als je alleen 5202 in huis hebt zal het systeem je automatisch wéér een Bluetooth ab sturen. Een klantenservicemedewerker kan alleen op de knop “ab sturen” drukken namelijk.

Wil je nu een IR ab dan kan je deze bestellen via de webshop.

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132209/afstandsbediening-voor-interactieve-tv/


Top, dankjewel voor je snelle reactie WJB! Ik ga KPN bellen voor zo'n afstandsbediening. 

Thnx, Peter 

Je kunt er in dit topic misschien 1 aanvragen:

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/interactieve-tv-afstandsbediening-kapot-64394

Gewoon zeggen dat je huidige stuk is. Misschien sturen ze dan zonder iets na te kijken gewoon een infrarood afstandsbediening op.


@Peter_68 

mocht het via bellen niet kunnen kun je hem hier aanschaffen

of de tip van Nick proberen


Top, dankjewel voor je snelle reactie WJB! Ik ga KPN bellen voor zo'n afstandsbediening. 

Thnx, Peter 

Als je alleen 5202 in huis hebt zal het systeem je automatisch wéér een Bluetooth ab sturen. Een klantenservicemedewerker kan alleen op de knop “ab sturen” drukken namelijk.

Wil je nu een IR ab dan kan je deze bestellen via de webshop.

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132209/afstandsbediening-voor-interactieve-tv/

Is besteld. Allen hartelijk dank voor jullie hulp!!

Mvg, Peter 


@Peter_68 Maar, heb je dan nu bij de 5202 geen afstandsbediening? 

Als je op dit moment de bijbehorende afstandsbediening ((zwarte achterkant) hebt, die heeft niet alleen bluetooth maar óók IR.. 


@Peter_68 Maar, heb je dan nu bij de 5202 geen afstandsbediening? 

Als je op dit moment de bijbehorende afstandsbediening ((zwarte achterkant) hebt, die heeft niet alleen bluetooth maar óók IR.. 

Hallo Katana,

Ja, die heb ik, maar doet echt geen IR. Ik heb een IR Learner van Crestron en daarop zie je direct als er een  IR signaal binnenkomt. 

Ik update deze thread zodra ik de IR variant binnen heb. 

Mvg, Peter 


@Peter_68 Maar, heb je dan nu bij de 5202 geen afstandsbediening? 

Als je op dit moment de bijbehorende afstandsbediening ((zwarte achterkant) hebt, die heeft niet alleen bluetooth maar óók IR.. 

Hallo Katana,

Ja, die heb ik, maar doet echt geen IR. Ik heb een IR Learner van Crestron en daarop zie je direct als er een  IR signaal binnenkomt. 

Ik update deze thread zodra ik de IR variant binnen heb. 

Mvg, Peter 

Je hebt gelijk. Het was precies andersom dan wat ik dacht. Sorry.

De 5202 reageert niet alleen op bluetooth maar ook op IR.


@Peter_68 Maar, heb je dan nu bij de 5202 geen afstandsbediening? 

Als je op dit moment de bijbehorende afstandsbediening ((zwarte achterkant) hebt, die heeft niet alleen bluetooth maar óók IR.. 

Hallo Katana,

Ja, die heb ik, maar doet echt geen IR. Ik heb een IR Learner van Crestron en daarop zie je direct als er een  IR signaal binnenkomt. 

Ik update deze thread zodra ik de IR variant binnen heb. 

Mvg, Peter 

Je hebt gelijk. Het was precies andersom dan wat ik dacht. Sorry.

De 5202 reageert niet alleen op bluetooth maar ook op IR.

Geen probleem hoor. De inhoudelijk sterke reacties hier vind ik al enorm hartverwarmend!! :)


Hi Peter,

Heb je inmiddels een oplossing gevonden?

Ik zet de Bluetooth remote in IR stand door op voldoende afstand van de iTV box zodat ‘ie geen Bluetooth oppikt, de remote te resetten (rood + groen 3 seconden vasthouden en dan bevestigen met OK). Je kunt dan alle codes leren.

Ik heb via IRScrutinizer de meeste Pronto HEX codes gegenereerd.

Zie http://www.hifi-remote.com/forums/viewtopic.php?t=14327 ergens halverwege de pagina staat dat het protocol CanalSatLD is met deviceID 37. De verschillende functies staan ook vermeld.

Alleen Apps, Netflix, en zoeken krijg ik niet als clean code, maar ze werken wel. Alleen Opties doet het niet. De afstandsbediening in IR geeft als functie 21 door, maar de iTV box reageert hier niet op. Dit zou ook aan de ontvanger kunnen liggen.

--Ronald


@Peter_68 en @tolr 

ik heb ook een VIP5202 en een AB met zwarte achterkant (T4HU1901/1910) en die is zowel BT als IR. 

De truc is om de stroom van de VIP te halen, dan de AB te resetten door 5sec rood+blauw in te drukken en, als de rode led gaat branden, OK.

Blauwe led gaat dan knipperen, op zoek naar de VIP. Zolang die deze niet gevonden heeft, blijft de AB IR uitzenden. Zo kun je alle IR signalen inleren. 
ik heb dit gedaan voor mijn SwitchBot Hub Mini. 
de VIP reageert op BT en IR, dus als de VIP weer aan staat en de AB elkaar weer gevonden hebben, werkt de AB met BT en je IR-zender ook.