Skip to main content

Onvoorstelbaar hoe slecht dat de klantenservice geregeld is: de website en het telefoonnummer zijn erop gericht om mensen in kringetjes rond te sturen zodat ze het maar opgeven.

 

Vandaag een mail gehad dat Xite uit het 4k pakket verdwijnt. Op de website zoek je je blind naar een fatsoenlijk overzicht welke zenders er nu eigenlijk in dat 4k pakket zitten. Dat blijken er zo verdomd weinig te zijn dat het eigenlijk absurd is dat daar geld voor gevraagd wordt. Dus besloten dat maar op te zeggen. 

Bel je het telefoonnummer (0800-0402), krijg je een computer die je een SMS stuurt. DAAR  zitten we op te wachten natuurlijk… NOT! Mensen bellen om iemand aan de lijn te krijgen, niet om via SMS "wegwijs” gemaakt te worden in het doolhof dat de KPN hun website noemt.

 

Uiteindelijk gevonden waar het uitgezet kan worden. Volgens de email zou dat kunnen: staat op de website: per 28 november. Hou ff lekker op met me zeg. Wat een droevige service.

Dag @Pieter_v_S jammer dat je deze ervaring hebt.  Zoals je weet zijn er nauwelijks mensen te vinden tegenwoordig.  Ook kpn heeft last van de krapte op de arbeidsmarkt.  Iets waar alle bedrijven last van hebben.  Wen er maar aan want dit is nog niet voorbij.


Hoi Joep,

 

Personeelstekort? Ja. Maar op deze manier wordt dat wel mede in stand gehouden. Je hebt een klantenservice om mensen te helpen. Als je die (deels) automatiseert, dan moet je als bedrijf er voor zorgen dat dat stuk in ieder geval klopt. Maar dat is bij de KPN dus ook niet goed geregeld: de website verwijst naar een telefoonnummer, de computer achter dat nummer stuurt een SMS met verwijzing naar… de website. Kluitje, riet en als klant mag je het uitzoeken.

 

Dat irriteert. Zeker omdat het niet nodig is als de website gewoon op orde is. Er geen mails worden verzonden dat er dingen aangepast kunnen worden waarvan blijkt (na lang zoeken!) dat dat pas over een week kan.

 

 


Personeelstekort is helaas overal.

Maar de lijn wordt toch niet verbroken, als ik het goed heb?

Dus volgens mij kan je gewoon in de wacht blijven en de SMS is dan een extra service.

 

E-mail wordt door heel erg veel bedrijven niet meer gebruikt.😉


Hallo @Pieter_v_S ,

Het is de laatste tijd inderdaad goed druk op het nummer 0800-0402.

Maar je kunt zelf nu per direct het 4K-pakket uitzetten 

Dat kan door in MijnKPN (app of site) te kiezen voor de 4K optie uit te vinken.

 

 

 


Je krijgt ook daarna een winkelwagentje.

Ga daarheen en bevestig de opdracht.

Dan moet het goed gaan in MIJNKPN.😉


Hallo @Pieter_v_S ,

Het is de laatste tijd inderdaad goed druk op het nummer 0800-0402.

Maar je kunt zelf nu per direct het 4K-pakket uitzetten 

Dat kan door in MijnKPN (app of site) te kiezen voor de 4K optie uit te vinken.

 

 

 

Klopt. Stond ook in de email dat het opgezegd kan worden. Wat er niet bij stond is hoe je dat op kan zeggen (wel een link: ga naar kpn.com/opzeggen. Die link heb je dus helemaal niks aan.) Wat er ook niet bij staat is dat het pas per 28 november kan (voor mij tenminste).

Wat er ook niet bij staat en wat erg slecht terug te vinden is, is welke zenders er in het 4K pakket zitten.

 

Kortom: er wordt een mail gestuurd met een link, waar je niks aan hebt (kpn.com/opzeggen). Er wordt op de website verwezen naar een telefoonnummer die weer terugverwijst naar de website. Kastje => muur, en weer terug.

 

Dan vind ik het verhaal van 'personeelstekort’ echt onzin. Ja, er is personeelstekort. Maar nee, dat heeft niks te maken met een slechte opzet van de communicatie: als de website gewoon in orde is en men kan vinden wat men zoekt, hoeft men niet te bellen, om vervolgens door een computer weer terugverwezen te worden naar de website.

 

Even aanvulling: er kwam een bericht dat er een SMS gestuurd zou worden en als dat genoeg zou zijn kon ik ophangen. Dat deed ik niet, desondanks werd de verbinding wel verbroken. Zonder aankondiging.


Ik snap wat je schrijft @Pieter_v_S .

Ik ben zeker ook geen fan van die  door 0800-0402 verstuurde sms-berichten. 

Maar voor nu weet je hoe je jouw abonnement kunt wijzigen. En dat is voor nu het belangrijkst. 

En dat het voor jou pas per 28 november 2022 kan? Tjsa, dat is mogelijk. 

Maar goed, dat is al over vijf dagen. 

Dus mijn advies : Laat het verder zo en zeg het pakket over vijf dagen op via MijnKPN.


Overzicht zenderaanbod kpn site

http://kpn.com/zenders .

Mijn eigen overzicht vind ik ook best duidelijk met alle pakketten

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/zenderindeling-kpn-2/ 

Aan- en uitzetten zenderpaketten kan ook via de ontvanger 😉

Je kunt een zenderpakket dagelijks uitzetten na afname van minimaal 1 kalendermaand.

Als je echter van Ai1 naar Hussel mét 4k pakket bent overgestapt is het 4k pakket minimaal 6 kalendermaanden.


Ik snap wat je schrijft @Pieter_v_S .

Ik ben zeker ook geen fan van die  door 0800-0402 verstuurde sms-berichten. 

Maar voor nu weet je hoe je jouw abonnement kunt wijzigen. En dat is voor nu het belangrijkst. 

En dat het voor jou pas per 28 november 2022 kan? Tjsa, dat is mogelijk. 

Maar goed, dat is al over vijf dagen. 

Dus mijn advies : Laat het verder zo en zeg het pakket over vijf dagen op via MijnKPN.

Ga ik ook doen: weinig keuze wat dat betreft :)

 

Het frustreert me alleen dat grote bedrijven zo ontzettend slecht omgaan met simpele zaken als communicatie met hun klanten. Ik zit zelf al 30 jaar in de ICT, gebrek aan personeel mag geen excuus zijn om je procedures zo slecht in te richten. De KPN is daar helaas geen uitzondering in.