Skip to main content
Beantwoord

Is de Soundbox de upgrade van TV+ Box met soundbar waard?

• July 28, 2025
  • 10 reacties
  • 173 keer bekeken

Hoolie1970
Topper
Forum|alt.badge.img

Mijn vraag is eigenlijk is het de 6 euro waard om te upgraden? Ik vind nieuwe dingen altijd leuk om uit te proberen. Ik heb nu samsung tv met soundbar. Met tv+ kastje.

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Hoolie1970, welkom op onze community! Dit is per situatie wat verschillend maar de soundbox zou inderdaad de soundbar komen te vervangen. Je kunt t natuurlijk altijd even n maandje proberen als je wilt. Daarna kun je m weer opzeggen

10 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 28, 2025

Beste ​@Hoolie1970 de TV+ SB is meer voor mensen die geen eigen soundbar of ander audio-apparaat hebben om geluid weer te geven.

In jouw geval zou je bij aanschaf van de TV+SB je eigen soundbar naar de kringloop kunnen brengen.

Persoonlijk adviseer ik je je eigen soundbar te behouden.

Als je slim bent sluit je jouw soundbar aan op de S/PDIF-uitgang van de TV+decoder, kun je radio luisteren zonder de tv aan.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 31, 2025

Hoi ​@Hoolie1970, welkom op onze community! Dit is per situatie wat verschillend maar de soundbox zou inderdaad de soundbar komen te vervangen. Je kunt t natuurlijk altijd even n maandje proberen als je wilt. Daarna kun je m weer opzeggen

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • July 31, 2025

Een losse soundbar met subwoofer is natuurlijk altijd veel beter.

De luidsprekers zijn groter en er zitten er meestal meerdere in en hij is ook veel groter dan de souindbox.

De Subwoofer is veel groter dan de gehele soundbox en heeft daardoor een veel mooiere bas.

Als je een éénmalige inverstering wilt doen in een goed geluid, dan zou ik kiezen voor een soundbar met subwoofer.

Wil je gewoon huren en maakt het niet uit dat het geluid minder is, dan is de soundbox voor € 6,-- extra per maand een optie.

Hoolie1970
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • July 31, 2025

Ik ga het een maand uit proberen 

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Ha, ​@Hoolie1970! Hoe bevalt de Soundbox tot dusver?

Hoolie1970
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • August 15, 2025

Hij bevalt goed alleen heeft hij nog wel vaak haperingen in het beeld. Dan doe ik weer een reset en dan doet hij het weer. De overgang van tv kast naar een andere app op mijn smart tv is erg goed qua geluid. Dat was even zoeken maar het doet het nu soepel.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Hij bevalt goed alleen heeft hij nog wel vaak haperingen in het beeld. Dan doe ik weer een reset en dan doet hij het weer.

Dat zou natuurlijk ook niet moeten :-(. Gebruik je de HDMI-kabel die bij de Soundbox werd geleverd? En kan je eens kijken op jouw Soundbox onder: Instellingen > Apparaat (algemene instellingen) > Apparaatvoorkeuren > Weergave en Geluid > HDMI. De optie voor schermresolutie mag op 1080p50Hz. En het schuifje voor 50Hz mag actief. Heb je daarnaast de Soundbox bekabeld of via wifi verbonden?

De overgang van tv kast naar een andere app op mijn smart tv is erg goed qua geluid. Dat was even zoeken maar het doet het nu soepel.

Dit is wel fijn om te lezen! Top :).

Hoolie1970
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • August 19, 2025

Alles is bekabeld met de originele kabels en ik heb de resolutie nu op 1080/50 hgz gezet

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • August 19, 2025

Heb vandaag de Soundbar geïnstalleerd en zo ingesteld dat ik ook gebruik maak van mijn Soundbar, het beeld is haarscherp, led lampje kun je uitschakelen ,vind de box ook sneller .

Vind de Soundbox een zeer prettige aanschaf.

En  ja  dat is mij € 6 ,00 per naand extra waardt

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ik weet niet hoevaak dit voor komt ​@Hoolie1970 maar als het echt storend is kun je ook altijd even een belafspraak maken. Mijn telefonische collega's kunnen dan nog even wat dingen met je bij langs lopen en de lijn uitlezen. Dit hoort allemaal gewoon goed te werken!

Dat gezegd hebbende denken we hier ook graag met je mee hoor 😊