Skip to main content

Goedemiddag allemaal,

 

Ik ben nieuw op dit forum en wellicht een nieuwe klant bij KPN. Momenteel hebben wij Ziggo in onze woning en willen wij graag overstappen naar KPN.

Nu hebben wij momenteel enkel de Ziggo aansluiting beneden zitten en ligt er boven een “apart” kastje, waar ik mij van af vraag wat dit is. Volgens de oud eigenaar was dit de KPN telefoonlijn, de vervanger van de door hem genoemde varkensneus. 

 

Kan iemand mij helpen of ik hier KPN op aan kan sluiten? Het kastje op de foto ligt in de werkkamer op de 1e etage, tv staat beneden in de woonkamer. Is dit dan haalbaar?

Graag jullie reacties en advies!

 

Hoi @Jordi Kuipers ,

Waar echt die witte kabel naar toe?

Zit er in de meterkast nog iets?

 

Welke snelheid is leverbaar?Dat kan je hier zien.Voorbeeld:

Wat is de reden van de overstap?


Hallo @Jordi Kuipers welkom, zit er in de meterkast of woonkamer geen IS/RA-pint zoals dat officieel heet, zie onderstaande afbeelding voor voorbeelden:

voorbeelden van IS/RA-punten

 


@martijn197108  Bedankt voor de snelle reactie!
Om even antwoord te geven op je vragen; 

De witte kabel verdwijnt in de plint. Ik vermoed naar beneden toe, geen idee hoe deze loopt...Alles zit vol met stucwerk hier, prachtig maar niet ideaal in dit soort omstandigheden en ook niet echt makkelijk open te maken.

De internetsnelheid op dit adres kan tot supersnel, 200 om 20.

De rede van overstap zijn de Ziggo tarieven. Deze zijn echt buitensporig hoor. Ziggo gesproken, kan hier niet in mee gaan. KPN is op dit gebied veel interessanter en het overstappen waard. Mits het “makkelijk” te doen is.

 

Er zitten nog 2 “kastjes” in de meterkast, deze heb ik even opgezocht. Hebben beide met Ziggo te maken.


Hallo @JanD  Bedankt voor de snelle reactie!

Ik zie in de woonkamer en meterkast helaas echt niks wat op een KPN aansluiting lijkt. In de woonkamer zit het wellicht wel, maar achter het stucwerk. En tja….Zie dan maar eens te vinden waar.

In de woonkamer zit wel de Ziggo aansluiting, maar dit zal niet bruikbaar zijn voor KPN lijkt mij.

 

Ik weet dat de vorige bewoner een KPN box op die aansluiting in de werkkamer had staan. Maar geen idee wat  hij daarmee deed.  


Hallo @Jordi Kuipers als je overgaat naar KPN gewoon meteen een gratis installatiemonteur laten komen om de boel te installeren omdat je zelf het IS/RA-punt niet kunt vinden.

Succes.

 

 


Wat voor woning heeft u? Gewoon een rijtjeshuis? Of appartement? Is de woning ooit gesplitst?


Dat is inderdaad een mooie snelheid @Jordi Kuipers .

Dit zal echter pairbonding zijn, en jouw aansluitdoosje ondersteund dat niet.Je zal toch echt op zoek moeten naar het ISRA punt of als je geluk hebt kan je de kabel splitsen en 2 doosjes plaatsen.Maar dan dienen beide aderparen verbonden te zijn met het ISRA punt.

Kan je misschien een foto maken van de meterkast?


@JanD  Bedankt!


@Nick83  Het is een hoekwoning, maar gewoon in een rijtje inderdaad. De woning is nooit opgesplitst of iets geweest.


Dat is inderdaad een mooie snelheid @Jordi Kuipers .

Dit zal echter pairbonding zijn, en jouw aansluitdoosje ondersteund dat niet.Je zal toch echt op zoek moeten naar het ISRA punt of als je geluk hebt kan je de kabel splitsen en 2 doosjes plaatsen.Maar dan dienen beide aderparen verbonden te zijn met het ISRA punt.

Kan je misschien een foto maken van de meterkast?

Het kan ook vplus zijn, en dat een vorige monteur de invoerkabel heeft verlengd naar dit doosje. Dan zou het prima werkbaar zijn. Mijn advies zou ook zijn gewoon bestellen en daarna een monteur aanvragen.


@martijn197108  Bedankt voor het meedenken! Ik ben bang dat ik toch een KPN monteur langs moet laten komen, ik zal eens contact opnemen met KPN aangezien ik hier zelf echt helaas niet uit kom.

Aangezien wij ook een alarmsysteem hebben, welke grotendeels geïntegreerd zit in de meterkast post ik liever geen foto van de meterkast op het internet.  :-)


@Ik_Combineer ,

Zou idd ook kunnen.De klantenservice zou dat moeten kunnen zien.

@Jordi Kuipers ,

Zie je de witte kabel niet in de meterkast?


@martijn197108  Er lopen heel veel witte kabels in de meterkast en ik krijg er boven ook nauwelijks beweging in om te achterhalen welke het is. 

Ik ga KPN wel raadplegen, iedereen bedankt voor het meedenken en de snelle reacties! Super.


@Jordi Kuipers Beste Jordi

De snelste manier is gewoon even een postcode check doen bij KPN en kijken wat er aangeboden wordt op jou adres.

Wat je nu laat zien lijkt gewoon op een telefoon kabel of misschien toch UTP daar kan je niet zo veel mee.

Een foto van de isra in de meterkast zoals de overige forumleden ook aangeven zal meer duidelijkheid geven.

Dus gewoon een postcode check doen dan zie je wat er is DSL of wellicht glas en dan kan je een afspraak maken om ea aan te sluiten.

suc6


U kunt ook bij de buren vragen waar bij hun het aansluitpunt zit. Bij u zit die waarschijnlijk op dezelfde plek.

Heeft u een kruipruimte? Misschien ligt de kabel in de kruipruimte. Of is daar de kabel zichtbaar zodat u kunt zien waar die omhoog gaat.


@Nick83  Dat van de buren is wellicht een goed idee, dat ga ik even navragen!


@Nick83  Dat van de buren is wellicht een goed idee, dat ga ik even navragen!

Als je een foto had gemaakt was je al klaar geweest -;)

En waarom zou je niet over kunnen stappen?

Je sluit een abonnement af en klaar, je maakt indien nodig een afspraak met een monteur.

Is allemaal geen rocked science

suc6