Skip to main content

Weet iemand al of er een code beschikbaar is voor KPN afstandbediening (D3) voor koppelen met Loewe We.SEE 32?

 

Hallo @Jan de Ruiter jr ,

De nieuwe Loewe TV's worden (nog) niet ondersteunt door de KPN afstandsbedieningen omdat ze andere codes gebruiken maar je kan er dus wel 1 bestellen die het wel ondersteunt.

Is de Loewe TV die jij hebt ook een type van na half 2021?

Dit werd in juli 2022 gepost, zie link onderaan:

Hallo allemaal,

Vandaag heb ik vandaag met succes mijn nieuwe Loewe TV Bild C32 gekoppeld aan de KPN ontvanger.

Ik heb een speciale afstandsbediening van Loewe Benelux gekocht (de ITV Remotecontrol IR KPN) via mijn EP winkel.

Na invoering van de code 818 op deze speciale AB werkt alles, dus zowel voor de Loewe TV als voor de KPN ontvanger.

Hierbij nog de tekst van het email bericht van Loewe Opta Benelux:

De KPN afstandsbediening die met de huidige KPN-decoders wordt geleverd werkt niet met een Loewe televisie met SL7xx technologie. 
Vanaf heden hebben wij originele KPN-afstandsbedieningen (Lotus L2 geleverd door de leverancier van KPN) op voorraad die wel werken met SL7xx technologie.
De KPN-afstandsbedieningen met Artikel nummer 849034 zijn beschikbaar aan onze kostprijs, nl. 12,55 euro net, incl. invliegkosten en lokale transportkosten.
De KPN afstandsbediening dient alleen nog gekoppeld te worden met de Loewe televisie met SL7xx technologie. Hieronder vindt u het stappenplan om deze te activeren.

1. Houd de AV-toets en OK toets tegelijk ingedrukt tot het rode ledje blijft branden (zie bovenstaande afbeeldingen).

2. Voer daarna de 3-cijferige code 818 in (=Loewe SL 7xx) door de overeenkomstige cijfertoetsen in te drukken en weer los te laten.

3. De rode LED zal daarna 2 x kort knipperen als het gelukt is.

Hiermee is het probleem opgelost, waar ik zeer content ben natuurlijk.

Het is een oplossing voor alle nieuwe Loewe TV modellen, dus jullie zullen ook op deze manier geholpen zijn.