Skip to main content
Beantwoord

Is er een code voor soundbar Dali?

• October 27, 2025
  • 5 reacties
  • 76 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb tweedehands een DALI Kubik one soundbar aangeschaft. 
nu probeer ik de afstandsbediening van KPN te programmeren maar voor DALI staat er geen code in de lijst. 
Kan iemand mij helpen met een oplossing voor deze? 
dank alvast 

Beste antwoord door PeterG

Nee. Hij staat niet in de lijst. Dan is het niet mogelijk om de volume knoppen van de kpn afstandsbediening voor die soundbar in te stellen. Aan/uit had sowieso met de Dali afstandsbediening gemoeten.

5 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@DB68 

Welkom op de community van KPN.

Als er geen code beschikbaar is, om jouw DALI Kubik One te koppelen aan de afstandsbediening van KPN, kun je ook nog het volgende proberen.

Sluit je DALI Kubik One door middel van een goede HDMI kabel aan op je televisie.
Kies voor de HDMI poort waarbij “ARC” staat vermeld op je televisie, want die is namelijk geschikt om een soundbar op aan te sluiten, vanaf dat moment zou je de soundbar met de afstandbediening van je televisie kunnen bedienen en ook met de afstandsbediening van KPN die je met je televisie hebt gekoppeld.

Vanzelfsprekend moet je soundbar wel beschikken over een HDMI aansluiting, want er zijn soundbars die daar namelijk niet over beschikken.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 28, 2025

@Michel.uit.Arnhem 

Dank voor het meedenken, er is echter geen HDMI aansluiting…

Ben bang dat ik toch iets anders moet verzinnen. 
​​​​​​​

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 28, 2025

Beste ​@DB68 , ​@PeterG weet hier veel van, en wil je misschien wel helpen.

Ik heb hem even ingeseind.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • October 28, 2025

Nee. Hij staat niet in de lijst. Dan is het niet mogelijk om de volume knoppen van de kpn afstandsbediening voor die soundbar in te stellen. Aan/uit had sowieso met de Dali afstandsbediening gemoeten.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@DB68 welkom op de KPN Community! Zoals je merkt denken we graag even met je mee! Het kan helaas lastig worden als die zoals Peter aangeeft niet op de lijst staat en de soundbar niet over HDMI ARC of iets dergelijks beschikt. Ik hoop dat je toch een werkbare oplossing kunt vinden en mocht je verder nog vragen hebben stel ze dan gerust!