Skip to main content

Waar is een eenvoudige doch complete (!) handleiding van de TV afstandsbediening. We zoeken naar diverse functies, zoals het wisselen van TV-ingang.

Hallo @IT - architect bij de tv-decoder wordt een handleiding geleverd waarin tevens de functies van de afstandsbediening uitgelegd worden.

 


@IT - architect 

 

Zie o.a. hier.

 

En boven in de groene balk heb je “Kennesbank” staan.

Daar kan je alles vinden.

Ik weet niet welke KPN tv decoder je hebt.


Dank Joop!  Die ken ik, gaat om de moderne T4HU1910.

Er is alleen een beschrijving hoe deze te koppelen aan een TV.  Dat is fijn, het is gekoppeld.

 NL vergrijst en grijs kijkt veel. Nu blijkt de ‘source’ knop pal naast de 7 en 0 te zitten. Dus, oeps! Verkeerde zender geklikt  - je voelt het al: weg is al het beeld, weg zijn alle definities. Hoe kom je terug? Geen idee! KPN gebeld en na een (zeer vriendelijke) uur (!!) er  niet uitgekomen. Dankzij dat uur is het vertrouwen in KPN overigens maximaal. Zoonlief paar keer het land laten oversteken en we zijn er nu redelijk uit om telefonischisch te helpen  ….    wat zou het handig zijn als er een handleiding zou bestaan!  Wat is ‘source’, andere knoppen ook, hoe werkt dat etc. Mensen hebben tijd en kunnen lezen  en willen zaken zelf oplossen.  Meer trilvinger-bestendige AV is een mooie stap: maar ook daarvoor lijkt: vele knoppen, geen (digitale) handleiding te vinden.

 

Opportunity - kans voor KPN om de

mate van zelfredzaamheid te verhogen, lijkt mij.

 

Of, iemand weet iets!  Succes KPN!

John

 

 


Source is een functie van je tv zelf. Hoe dat dan dus werkt ná het indrukken op de KPN afstandsbediening is derhalve niet uit te leggen. Zoveel tv's en het werkt zeer verschillend.

Doorgaans na indrukken source op hdmi 1 zetten. Hier is meestal de tv ontvanger op aangesloten. Hoe je de tv op hdmi 1 zet is ook afhankelijk van hoe de tv zelf werkt.

Soms kun je enkele malen op de knop drukken voor de juiste ingang waar de ontvanger op zit.

Verder heb ik hier wat uitleg staan

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/de-verborgen-extra-functies-van-de-itv-afstandsbediening/

En op het forum met betrekking tot de knoppen en, ietsje verder, de kleurtoetsen.

https://forum.kpn.com/kpn-tv-11/hoe-kan-ik-een-handleiding-krijgen-van-mijn-nieuwe-afstandsbediening-595586?postid=1789365#post1789365

Verder zijn er veel gebruiksaanwijzingen gemaakt door het forumteam en Superusers. Die vind je op het forum onder de Kennisbank. O.a. van de KPN TV+ afstandsbediening.

 


Als het over de KPN TV+ Box gaat:

  • Wat betreft “Source”: ik heb daarover zonet nog iets meer uitleg gegeven in het topic dat Peter al noemde.
  • Inschakelen van “HDMI CEC” is misschien handig, zodat je televisie (hopelijk) vanzelf de goede HDMI ingang kiest bij inschakelen van de KPN ontvanger. Als er dan iets in de war is, dan is uitzetten en weer aanzetten meestal al genoeg om het weer werkend te hebben.

Oh! Dat is een fantastische tip voor mijn 80+ doelgroep.

Al deze tops en tricks mogelijk handig door KPN aan te bieden wanneer zij zo'n box met afstandsbediening leveren. Want zonder dit sociale forum is het best ingewikkeld. Temeer omdat vergrijzend NL een groeiende doelgroep is! Ze vormen trouwens goede testers !!  Zo is Rabo ooit met internetbankieren begonnen: met een bejaarde testpanel! Misschien teveel gevraagd? Niet dat ik een verzoek heb, dit is de tweede serie ouders waarvan ik ervaar dat de afstandsbediening geheel anders is dan die 8-kanaals Telefunken van weleer !! 😉.

Dank voor de reacties, ze worden zeker gebruikt!