Skip to main content

Omdat de iTV icm Samsung nog steeds niet werkt ben ik maar weer bezig met de tv ontvanger. (Kastje) Nu lees ik dat met de nieuwste ontvanger en afstandsbediening deze niet in het zicht hoeft te staan.

Hoe kom ik aan een nieuwe ontvanger met ab die ook werkt opgeborgen in mijn tv meubel?

 

Hallo @Chrisdd ,

Die ontvanger krijg je in bruikleen van KPN als je een abonnement neemt op het 4K -pakket. 

Dat is een aanvullend pakket met oa drie 4K-zenders, wat 2,50 per maand kost. Het is alleen beschikbaar als je KPN Hussel hebt voor je thuisabonnement. Mogelijk moet je dus eerst overstappen op KPN Hussel. 

Dit kun je regelen via Mijn KPN of door (overdag) te bellen met 0800-0402.
 

Zo werkt het huidige KPN Hussel : (Lees ESPN voor Fox Sports en het pluspakket is tegenwoordig gratis als je ook een mobiel abonnement hebt bij KPN)  

TV & Entertainment

Bij je Hussel Thuis abonnement kies je zelf of, en hoeveel tv’s je wil aansluiten. Kies bijvoorbeeld voor 0, 1 of 2 tv’s en kies zelf of je deze tv’s wil upgraden naar 4K of niet. Daarnaast bepaal je zelf of je NetflixSpotify (Family), Viaplay, FOX Sports, Films en Series, Videoland of een van de andere tv pakketten of OTT (Over-The-Top) diensten wil afnemen. Combineer je Hussel Thuis en Hussel Mobiel? Dan krijg je ook nog eens 5 euro korting op 1 van de onderstaande entertainmentpakketten!
 

 


Dus omdat de iTV app niet werkt met Samsung en genoodzaakt ben een kastje te gebruiken moet ik hiervoor nu gaan betalen als ik een recente versie wil gebruiken ? Is dit de service die ik kan verwachten ?


Het kan zijn dat je na de overstap op KPN Hussel juist goedkoper uitkomt. Dat is per persoon verschillend. 


Hallo @Chrisdd  je kunt ook voor een CI+kaart kiezen van Digitenne bij een geschikt tv toestel, heb je geen kastje, 1 ab van je eigen tv nodig.

 


@Noordzee ik heb nu kpn internet en actieve tv voor 50 euro en daarbij krijg ik 5 euro korting vanwege combivoordeel. Kan ik dan ook voor 2,50 extra 4k krijgen? Als ik moet overstappen naar hussel betaal ik denk ik een stuk meer. Hoe ik overstap naar digitenne is me niet duidelijk als ik op mij kpn kijk.


De minimumprijs bij KPN Hussel met TV + 4K = 55 euro. (42,50 + 10,00 + 2,50). Zie het schema hierboven. Dus je bent dan niet goedkoper uit.

Kennelijk heb je nu een oud abonnement wat voordeliger uitvalt. Je kunt voor 5 euro per maand wel Digitenne toevoegen (CI+-module) aan jouw abonnement, maar dan kom jij dus ook op 55 euro uit. 


Dus omdat de iTV app niet werkt met Samsung en genoodzaakt ben een kastje te gebruiken moet ik hiervoor nu gaan betalen als ik een recente versie wil gebruiken ?

Vergeet die iTV app, dat ding is leuk voor een derde televisie maar is mijns inziens absoluut ongeschikt om op een televisie te gebruiken waar regelmatig op gekeken wordt. De functionaliteit en beeldkwaliteit laten sterk te wensen over.


Hmm, en als ik nu zo'n 4k kastje 2e hands koop van iemand. Dan zou het ook opgelost zijn toch? Staat 4k wel niet aan misschien maar dat hoeft voor mij ook niet per se.


Dat lukt niet. Je kunt bij KPN alleen maar ontvangers huren. Een tweedehands ontvanger gaat KPN niet activeren en daar heb je dan niets aan. 


Hmm, en als ik nu zo'n 4k kastje 2e hands koop van iemand. Dan zou het ook opgelost zijn toch? Staat 4k wel niet aan misschien maar dat hoeft voor mij ook niet per se.

Nee, dan zal hij niet werken op jouw abonnement als die ontvanger ooit gebruikt is.

Via kpn kost je dat ding €15,- immers na zes maanden kan je het "4K" abonnement weer stoppen en hoef je de 4K ontvanger niet meer in te leveren.


Ok, goed om te weten. Maar ook niet als hij nog nooit gebruikt is maak ik uit het andere antwoord op. Wel zonde van die apparaten dan uiteindelijk.


 

Via kpn kost je dat ding €15,- immers na zes maanden kan je het "4K" abonnement weer stoppen en hoef je de 4K ontvanger niet meer in te leveren.

Daarboven natuurlijk permanent het duurdere abonnement volgens KPN Hussel. Want dat is minimaal 52,50 na die eerste zes maanden. 

Dus @Chrisdd , wat jij wil (zo'n ontvanger) is mogelijk, maar je zal uiteindelijk iets duurder uit zijn.  Aan jou de overweging of je dat ervoor over hebt. 


10 euro per maand extra vind ik nogal. Echt jammer dat die iTV app zo slecht werkt. Ik denk dat ik maar een ir verlenger aanschaf die ik ergens onzichtbaar wegwerk. 


Daarboven natuurlijk permanent het duurdere abonnement volgens KPN Hussel. Want dat is minimaal 52,50 na die eerste zes maanden. 

Minus €5,- Entertainmentvoordeel en gratis Pluspakket.


10 euro per maand extra vind ik nogal.

Hoe kom je nu toch tot die rekensom?


@Noordzee schreef 'De minimumprijs bij KPN Hussel met TV + 4K = 55 euro. (42,50 + 10,00 + 2,50)' 

Ik betaal nu 45 euro.


@Noordzee schreef 'De minimumprijs bij KPN Hussel met TV + 4K = 55 euro. (42,50 + 10,00 + 2,50)' 

Ik betaal nu 45 euro.

Je betaalt nu €50,- en hebt €5,- combikorting.

Met Hussel betaal je €52,50 en heb je €5,- entertainmentvoordeel en je krijgt ook het pluspakket gratis. Je betaalt dus €2,50 meer maar daarvoor heb je wel een flink aan aantal zenders extra. 

Daarnaast neem je zes maanden het "4K" pakket en dat kost je in totaal €15,-.


Als die berekening klopt is het zo gek nog niet. 


@Noordzee schreef 'De minimumprijs bij KPN Hussel met TV + 4K = 55 euro. (42,50 + 10,00 + 2,50)' 

Ik betaal nu 45 euro.

Je betaalt nu €50,- en hebt €5,- combikorting.

Met Hussel betaal je €52,50 en heb je €5,- entertainmentvoordeel en je krijgt ook het pluspakket gratis. Je betaalt dus €2,50 meer maar daarvoor heb je wel een flink aan aantal zenders extra. 

Daarnaast neem je zes maanden het "4K" pakket en dat kost je in totaal €15,-.

 

Hussel met TV kost minimaal 52,50.

Vijf euro Entertainmentvoordeel krijg je op bv Netflix, Viaplay of het ESPN-pakket. Maar dat betekent (als je één van deze mogelijkheden hebt), dat je maandelijkse kosten alleen nog maar meer stijgen. BV ESPN kost dan door de entertainmentkorting 7,99 ipv 12,99. 

Het wordt nooit minder dan 52,50 per maand. 

   


Als die berekening klopt is het zo gek nog niet. 

Heb je een Netflix en/of Spotify abonnement?

Of wil je wellicht een abonnement op ESPN?


Ik ben maar overgestapt naar ziggo. Krijg ik sneller internet (download dan) en 4k voor bijna tientje minder komend jaar. 


Ik ben maar overgestapt naar ziggo. Krijg ik sneller internet (download dan) en 4k voor bijna tientje minder komend jaar. 

Reken je niet rijk want de ontvangers van Ziggo zijn energieslurpers volgens recente berichten. 


Mediabox next verbruik is 12 W. Ik denk dat ik dat wel overleef.

https://tweakers.net/reviews/7182/2/ziggo-mediabox-next-4k-kijken-en-opnemen-in-de-cloud-specificaties-en-verbruik.html


Ik ben maar overgestapt naar ziggo. Krijg ik sneller internet (download dan) en 4k voor bijna tientje minder komend jaar. 

Reken je niet rijk want de ontvangers van Ziggo zijn energieslurpers volgens recente berichten. 

Dat is de Mediabox XL die energie vreet, de Mediabox Next hebben ze niet getest, maar dat verschil is een stuk minder.

Maar inderdaad, tegen de stroomkosten van een Mediabox XL kan je een hoger abbo afsluiten met de Next.


En je zult bij Ziggo een van de duurste abo's moeten afsluiten om een next te krijgen, anders krijg je fijn die stroomvretende mediabox xl!