Skip to main content

Omdat de iTV icm Samsung nog steeds niet werkt ben ik maar weer bezig met de tv ontvanger. (Kastje) Nu lees ik dat met de nieuwste ontvanger en afstandsbediening deze niet in het zicht hoeft te staan.

Hoe kom ik aan een nieuwe ontvanger met ab die ook werkt opgeborgen in mijn tv meubel?

 

... tegen de stroomkosten van een Mediabox XL kan je een hoger abbo afsluiten met de Next.

Is dit zo? Dat is dan wel een aanfluiting...


Nee, er is nu een actie voor een jaar goede korting. 

https://www.ziggo.nl/pakketten?gclid=Cj0KCQjwr-SSBhC9ARIsANhzu15AF3oJhCrDp0swI3oJcXjMsN1DuEwJuyhiP95IKd2bgDNcDlF9-bcaAoZuEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

 


Mediabox next verbruik is 12 W. Ik denk dat ik dat wel overleef.

Hmmm 🤔

Ziggo Next (ab via BT):

Aan 12 watt
Stand-by 11 watt
ECO Stand-by 0,4 watt; opstarttijd ca 20 seconden

KPN: 4k ontvanger Arris vip5202 (ab via BT)
(zie ook reactie wjb hierna)

Aan: 5,8 4,3 watt
Stand-by 4,8 3,3 watt
ECO stand-by 0,5 0,35 watt; er is enige opstarttijd v.u. eco stand-by.


... tegen de stroomkosten van een Mediabox XL kan je een hoger abbo afsluiten met de Next.

Is dit zo? Dat is dan wel een aanfluiting...

Volgens het programma scheelt het tussen de Media XL en Next 5 euro per maand aan stroomkosten, de next kost je 2.50 per maand extra.

Maar vond de vergelijking wel slecht, ze gingen de oudere mediabox XL vergelijken met de VIP 5202.

Had dan de 2992 gepakt.


PeterG schreef:

KPN: 4k ontvanger Arris vip5202 (ab via BT)

Aan: 5,8 watt
Stand-by 4,8 watt
ECO stand-by 0,5 watt; opstarttijd 1 min 30 sec.

Het verbruik is nog lager dan dat.

 


 

Eerste 6 maanden dat is bij alle providers.

Daarna betaal je het standaard tarief en een decoder die ook in zicht staat met veel meer energieverbruik.

 

Ik heb gekeken (via uw link) en voor mij betekend dat ik zelf meer per maand ga betalen (na 6 maanden) dan bij KPN Glasvezel FTTH.

Ik heb nu 200/200 en het pluspakket en ViaPlay voor € 69,99 per maand. 

 

Dat kleine KPN tv decodertje achter de tv (in hoek bij ons) valt nauwelijks op en geeft zo wie zo een veel mooier beeld dan de KPN itv app. (vooral de glasvezel kanalen op 661-670)


12 maanden is bij mij nog steeds een heel jaar, zie link. Maar als u tevreden bent met 70 euro per maand voor wat u zegt, prima.


12 maanden is bij mij nog steeds een heel jaar, zie link. Maar als u tevreden bent met 70 euro per maand voor wat u zegt, prima.

 

Dat is inclusief ViaPlay.

Zonder ViaPlay is het € 64,99 per maand.

Op het super stabiele glasvezelnetwerk van KPN.

200 up en 200 down.

2 KPN tv decoders en gratis opname pakket. 

Gratis pluspakket omdat ik ook mobiel van KPN hebt en het Hussel pakket.

 

Maar ik wens u veel sterkte met Ziggo. 😉

Want na een jaar betaald u € 68,50 per maand voor minder dan ik heb. 😉😀


@joop2011, Na dat jaar lacht @Chrisdd jou weer uit omdat die dan weer terug bij KPN een mooie welkomstkorting krijgt, en komend jaar ook al verbruikt de Next box wat meer toch minder voor het hele jaar kwijt is.

Bij Ziggo betaal je maar de helft van wat jij betaald, kun je ook makkelijk ViaPlay er bij afnemen, 34.25 plus 13.99 is nog een best gat  om bij jou 70 euro te komen..😁

Daarbij heeft Ziggo nu de beste beeld kwaliteit.

 

Even verbruik Next opgezocht, valt reuze mee ten opzichte van de KPN boxen. dan is de XL met 34 watt stand-by en 59 watt in gebruik een slurper.

Vergeten te melden, de Next start in 20 seconden op vanuit eco mocus, daar de VIP 5202 er 90 over doet.

 

  Verbonden met een netwerkkabel Verbonden via draadloos netwerk
Aan 11,16 Watt 11,84 Watt
Stand-by: Snelle start 9,29 Watt 11,12 Watt
Stand-by: Trage start 1,59 Watt 1,55 Watt
Stand-by: Eco-modus 0,34 Watt 0,36 Watt

Even verbruik Next opgezocht, valt reuze mee ten opzichte van de KPN boxen.

Toch is dat nog altijd bijna drie keer zo veel dan de 5202 van kpn.


Tja, in gebruik wel ja, maar als je de XL er bij pakt is het schrikken.

 

Aan Maximaal 59 Watt
Stand-by: Snelle start 34 Watt
Stand-by: Trage start 16 Watt
Stand-by: Eco 0,4 Watt

De Next verbruikt zo'n 60Kwh meer per jaar in gebruik als je hem 24H aan hebt staan, in eco stand is het hetzelfde, dus reken de helft is het 30 KwH x 50 cent(ruim genomen) is 15 euro per jaar meer kosten.


@Doornekamp33 

Ik heb glasvezel FTTH

Kanaal 661 - 670, de eerste 10 kanalen in de originele stream van 12,5 MB

En Ziggo comprimeert ook enkele kanalen.

 

Verder mag @Chrisdd van mij lachen hoor.

Ik ben niet zo'n iemand die elk jaar van provider, etc. veranderd.

 

En @Chrisdd zoekt een tv ontvanger die uit zicht geplaatst kan worden, kan dat met de Next? (zonder IR verlengers). 


@joop2011 Als je bij Ziggo de Next box neemt, zeker aan te raden al is het voor het stroomverbruik kan die uit het zicht en zelfs via WiFi, plus je kan hem met voice control bedienen.

Ik ben ook geen overstapper, heb nog een dag om te twijfelen, 35 euro of 57.50, scheelt toch wel wat op het jaar, en 50/50 glas of 300/30 coax maakt elkaar niet veel.


@joop2011 Als je bij Ziggo de Next box neemt, zeker aan te raden al is het voor het stroomverbruik kan die uit het zicht en zelfs via WiFi, plus je kan hem met voice control bedienen.

Ik ben ook geen overstapper, heb nog een dag om te twijfelen, 35 euro of 57.50, scheelt toch wel wat op het jaar, en 50/50 glas of 300/30 coax maakt elkaar niet veel.

 

Ok @Doornekamp33 ook jij naar Ziggo?

Dank je voor de info van de Next box.

 

De reden is dat wij niet overstappen is:

Je bent al je opnames kwijt.

Je e-mail adres veranderd.

Glasvezel internet FTTH is stabieler

Wij hebben 200/200 (en die hogere upload ben ik regelmatig best wel blij mee).

 

P.S.

Heeft Ziggo geen CI+ meer, want dat is natuurlijk veel energie bewuster. Toch? 

En ik had destijds met de Humax 5200 bij Ziggo veel meer problemen dan ik ooit bij KPN heb gehad. 

En wat betreft energieverbruik (volksmond stroomverbruik), ach wij hebben zonnepanelen. 


@joop2011Ook de Ci+ is er nog, voor 2 euro per maand als extra, en als je Ziggo belt kun je hem ook zonder media box krijgen, maar of je de korting krijgt.

En ik ben nog niet naar Ziggo, Twijfel nog, ergste, moet een Coax kabel gaan trekken, #eigenlijkgeenzinin.😜

E-Mail, geen probleem, gebruik geen provider mail, #geenenkelgijzelprobleem.

Stabiel, bij mijn moeder, 2 straten verderop, geen enkel probleem.

TV, Prima tot fantastisch met Ci+ in de TV, ook bij mams.


@joop2011Ook de Ci+ is er nog, voor 2 euro per maand als extra, en als je Ziggo belt kun je hem ook zonder media box krijgen, maar of je de korting krijgt.

En ik ben nog niet naar Ziggo, Twijfel nog, ergste, moet een Coax kabel gaan trekken, #eigenlijkgeenzinin.😜

E-Mail, geen probleem, gebruik geen provider mail, #geenenkelgijzelprobleem.

Stabiel, bij mijn moeder, 2 straten verderop, geen enkel probleem.

TV, Prima tot fantastisch met Ci+ in de TV, ook bij mams.

 

“Off-topic”

@Doornekamp33 

Kijk jij de eerste 10 kanalen op 1 - 10 of op 661-670?

De laatste (661-670) is de originele stream van 12,5MB en perfect beeld.

“off-topic” 


@joop2011 Zeg niet dat het beeld slecht is, maar met snelle wisselingen zie ik ghosting die mijn moeder niet heeft bij Ziggo, zelfde TV als ik heb, alleen 1 modelletje ouder.

Ik kijk glas zenders, de gewone zijn verborgen, ander dingetje bij Ziggo, je kan de volgorde zelf instellen.


@Doornekamp33. Via Ci+ kijken kun je niet over opnemen en (live) pauzeren beschikken.

Alleen als je zelf een HDD of SSD aan je tv koppelt. Nadeel: TV heeft maar één tuner dus tijdens tv kijken kun je niks anders opnemen.

Via decoder (Ziggo geeft de XL niet meer uit; alleen de Next) kan je over cloud opnemen beschikken, net als bij kpn.

Mijn TV provider '’carriëre'’:

Ziggo tot 30 april 2009 (va 2004 via decoder al)
Digitenne sinds juni 2006
KPN iTV sinds maart 2011

Dus van 1 mei 2009 tot maart 2011 alleen Digitenne idd.

Internet altijd via KPN sinds oktober 1999.


(Ziggo geeft de XL niet meer uit; alleen de Next)

Bij het "Start pakket" wordt naar mijn weten nog altijd de XL geleverd.


Alle technische discussie zal prima zijn. Het gaat me erom dat je als vaste klant (ik was echt al jaren klant bij kpn) elke keer achter het net vist. Je bent dus veel goedkoper uit als je niet loyaal bent. Dat is het gevolg. En zeker weten is dat bij ziggo of wie dan ook precies hetzelfde. Dus vast tot volgend jaar.


Alle technische discussie zal prima zijn. Het gaat me erom dat je als vaste klant (ik was echt al jaren klant bij kpn) elke keer achter het net vist. Je bent dus veel goedkoper uit als je niet loyaal bent. Dat is het gevolg. En zeker weten is dat bij ziggo of wie dan ook precies hetzelfde. Dus vast tot volgend jaar.

 

Helaas is dat bij Ziggo echt niet anders.

Zoals je zelf al aangeeft.


Leuk weetje, even afgezien van de introductiekorting, 

Je kunt gewoon na enkele dagen omschakelen na TV Start Next als je al die extra zenders niet hoeft. 

Enige nadeel zou kunnen zijn, geen opnemen en terugkijken 2 dagen ipv 7 dagen (maar wie gebruikt dat nog?)

Ik ben na een jaar CI+ afgegaan en pakket omgezet naar de Next box. Had enkel 19,95 administratiekosten, maar die heb ik inmiddels alweer terug verdient. En moest naar TV Complete Next. CI+ werkt toch langzaam. Het past niet meer in de huidige tijd. En ondanks een gecertificeerde tv. Bleef het ellende. Vaak tv opnieuw opstarten e.d.


@JeroenB22 , Bij de TV van.mijn moeder geen enkel.peobleem met de CI+ module, weekt prima, ze heeft ook verder geen media box.

@PeterG , Ziggo geeft de Mediabox XL nog uit met het instap abo.


@Doornekamp33 tis hier Fziggo 😋 in 2013 heeft destijds ziggo vanaf de straatkast tot in mijn woning een nieuwe coax grondkabel gelegd. Dus qua verbinding is het dik in orde. Hoe goed een tv ook is. Ding blijft sloom en heeft nukkigheden, ook op een tv gefabriceerd in september 2020 en november 2021. Vanuit ouderlijk huis alleen maar opgegroeid met CI+, dus ik weet hoe het werkt. Zelfs mijn ouders zijn sinds enkele weken om naar een Next, en willen al helemaal niet meer terug naar een losse module, en dat sinds de start van die dingen 🤣