Skip to main content

Omdat de iTV icm Samsung nog steeds niet werkt ben ik maar weer bezig met de tv ontvanger. (Kastje) Nu lees ik dat met de nieuwste ontvanger en afstandsbediening deze niet in het zicht hoeft te staan.

Hoe kom ik aan een nieuwe ontvanger met ab die ook werkt opgeborgen in mijn tv meubel?

 

Doornekamp33 schrijft:

Ziggo geeft de Mediabox XL nog uit met het instap abo.

@Doornekamp33 . Dan is je voordeel met de overstapkorting al weg met het hoge stroomverbruik. Niet alleen in stand-by….


Nou bijna wel, maar voor 2.50 per maand meer heb je een uitgebreider TV pakket, opnemen en de next box, scheelt mij nu 250 euro voor het eerste jaar ten opzichte van KPN.

Moet ik alleen een coax kabel gaan trekken, en daar heb ik nog geen zin in.


@JeroenB22 

Wij nemen nog heel erg veel op en kijken dat later.

En ik denk dat er nog heel heel erg veel mensen opnemen.😉

 

En @JeroenB22 

Ja wij hebben ook Netflix, Disney+ en ViaPlay. 😀😉😊


@Doornekamp33 tis hier Fziggo 😋 in 2013 heeft destijds ziggo vanaf de straatkast tot in mijn woning een nieuwe coax grondkabel gelegd. Dus qua verbinding is het dik in orde. Hoe goed een tv ook is. Ding blijft sloom en heeft nukkigheden, ook op een tv gefabriceerd in september 2020 en november 2021. Vanuit ouderlijk huis alleen maar opgegroeid met CI+, dus ik weet hoe het werkt. Zelfs mijn ouders zijn sinds enkele weken om naar een Next, en willen al helemaal niet meer terug naar een losse module, en dat sinds de start van die dingen 🤣

 

@JeroenB22 Effe gemist, Zit je in oud Ziggo gebied (Casema, @Home, Multikabel) of in oud UPC gebied, het schijnt nog steeds uit twee verschillende systemen te bestaan.

Hier is het UPC en werkt het namelijk snel en probleemloos, wel is het huis van mijn moeder gebouwd in 2018 dus is de verbinding ook niet oud en zit de laatste AOP er ook aan.


Dus omdat de iTV app niet werkt met Samsung en genoodzaakt ben een kastje te gebruiken moet ik hiervoor nu gaan betalen als ik een recente versie wil gebruiken ?

Vergeet die iTV app, dat ding is leuk voor een derde televisie maar is mijns inziens absoluut ongeschikt om op een televisie te gebruiken waar regelmatig op gekeken wordt. De functionaliteit en beeldkwaliteit laten sterk te wensen over.

Los van wat hier deels terecht wordt opgemerkt om welke Samsung gaat dit? Op een model uit 2018 werkt de KPN app naar behoren. We kunnen live kijken we kunnen terugkijken meer is niet nodig.

De Ziggo Go app is in functionaliteit met de favorieten die we op volgorde kunnen zetten toch een stukje beter dan de KPN app. Op je Samsung zal de Ziggo Go TV app niet werken.

 


De resolutie zou inderdaad omhoog mogen echter mijn TV schaalt dat prima op.

De resolutie is al HD (1920x1080) en 4K zal het niet worden.

Het probleem zit ook niet in de resolutie maar in de bitrate. Die is gewoon veel te laag voor een goede beeldkwaliteit.

 

De verdere compressies die KPN toepast tja daar zullen we niet vanaf komen of pas als er geen klanten meer via koper kijken, want op die 10 glasvezel kanalen na is de rest ook niet net iets minder mooi.

Ook dan zullen we daar niet vanaf komen. Zolang de apps gebruik maken van unicasts zal de bitrate niet omhoog gaan. Dat heeft niets te maken met de snelheid van jouw aansluiting maar met de enorme overbelasting van de centrale infrastructuur als iedereen via die apps zou gaan kijken.

De beeldkwaliteit wordt dus bewust lager gehouden zodat de app alleen op 2e/3e televisies gebruikt zal worden.


De resolutie zou inderdaad omhoog mogen echter mijn TV schaalt dat prima op.

De resolutie is al HD (1920x1080) en 4K zal het niet worden.

Her probleem zit ook niet in de resolutie maar in de bitrate. Die is gewoon veel te laag voor een goede beekdkwaliteit.

Dat was ik vergeten, dat mag bij de Ziggo app voor lineaire TV best omhoog, voor glasvezel klanten die ook 4K aangevinkt hebben zou dat best mogen voor die drie kanalen. Daar spelen natuurlijk ook andere afwegingen mee, wie heeft nu echt uhd beeld nodig op een 5 inch telefoon scherm? Er vanuit gaande dat beide kpn apps uit hetzelfde platform worden bediend. 

 

Je kan je afvragen welke meerwaarde heeft een glasvezel infrastructuur als ze dit zo blijven doen, dan heb ik het niet over de app maar de boxen, ik weet dat een Jonaz niks veranderd daar zie je TV zoals dit wordt aangeleverd, bij XMSnet (Glashart Media) voor KPN dit allemaal overnam hadden we ook veel betere kwaliteit, alles had een gelijke of zelfs hogere bitrate dan die 10 kanalen vanaf 661.

 

Op bitrate gebied zijn zowel KPN als Ziggo niet geweldig. Het is goed maar het kan beter.


De resolutie zou inderdaad omhoog mogen echter mijn TV schaalt dat prima op.

De resolutie is al HD (1920x1080) en 4K zal het niet worden.

Her probleem zit ook niet in de resolutie maar in de bitrate. Die is gewoon veel te laag voor een goede beekdkwaliteit.

Dat was ik vergeten, dat mag bij de Ziggo app voor lineaire TV best omhoog, voor glasvezel klanten die ook 4K aangevinkt hebben zou dat best mogen voor die drie kanalen. Daar spelen natuurlijk ook andere afwegingen mee, wie heeft nu echt uhd beeld nodig op een 5 inch telefoon scherm? Er vanuit gaande dat beide kpn apps uit hetzelfde platform worden bediend. 

 

Je kan je afvragen welke meerwaarde heeft een glasvezel infrastructuur als ze dit zo blijven doen, dan heb ik het niet over de app maar de boxen, ik weet dat een Jonaz niks veranderd daar zie je TV zoals dit wordt aangeleverd, bij XMSnet (Glashart Media) voor KPN dit allemaal overnam hadden we ook veel betere kwaliteit, alles had een gelijke of zelfs hogere bitrate dan die 10 kanalen vanaf 661.

 

Op bitrate gebied zijn zowel KPN als Ziggo niet geweldig. Het is goed maar het kan beter.

 

Glasvezel is meer dan tv alleen.

De bitrate van glasvezel is veel lager dan de snelheid die de meeste hebben.

Beeld van 661-670 is inderdaad veel en veel mooier en deze hadden ook al lang vanaf 1 moeten zijn (maar ja, daar wachten we al heel erg lang op. Wel destijds toegezegd).

Kanaal 661-670 is de originele stream (12,5MB/s), dus die bitrate kan nooit hoger zijn. Want dat is zinloos. 

Hoe meer compressie, dus lagere bitrate, hoe slechter (minder mooi) het beeld is.

Stream van 4K is bij KPN 25MB en deze gaat volgens mij ook over koper. 

5” tv is wel heel erg klein. 😊😉

Zie hier voor ideale afstand tot de tv wat betreft de resolutie. 


Off topic.

@joop2011 je hebt toch wel gelezen dat ik het over een smartfoon had met die 5 inch, zelfs op 11 inch zoals een tablet heeft UHD resolutie weinig meerwaarde in mijn ogen.

661-670  is bijna zeker niet de oorspronkelijke bitrate wat bij Red bee binnenkomt of er uit gaat. Dat was bij XMS dichter tegen de 16Mb/s voor HD, voor SD kanalen 8Mb/s.

 

Inderdaad bepaalt de compressie meer dan de resolutie een ongecomprimeerde 720p stream kan er beter uit zien dan een zwaar gecomprimeerdec1080i stream.


@joop2011 je hebt toch wel gelezen dat ik het over een smartfoon had met die 5 inch, zelfs op 11 inch zoals een tablet heeft UHD resolutie weinig meerwaarde.

Op een telefoon of tablet is een 720p stream al voldoende.


@joop2011 je hebt toch wel gelezen dat ik het over een smartfoon had met die 5 inch, zelfs op 11 inch zoals een tablet heeft UHD resolutie weinig meerwaarde.

Op een telefoon of tablet is een 720p stream al voldoende.

Dat zal deels de reden zijn dat Ziggo die resolutie gebruikt, wat voor de Ziggo Go TV app gebruikers op schermen groter dan 50 inch dus niet werkt. Het bespaart de klanten die via een mobiele data verbinding kijken ook verbruik.

 

On topic ideaal zou zijn de app's geen extra hardware nodig, een TV ontvanger die niet via IR wordt aangestuurd is een betere keuze momenteel.


@joop2011 je hebt toch wel gelezen dat ik het over een smartfoon had met die 5 inch, zelfs op 11 inch zoals een tablet heeft UHD resolutie weinig meerwaarde.

Op een telefoon of tablet is een 720p stream al voldoende.

Dat zal deels de reden zijn dat Ziggo die resolutie gebruikt, wat voor de Ziggo Go TV app gebruikers op schermen groter dan 50 inch dus niet werkt. Het bespaart de klanten die via een mobiele data verbinding kijken ook verbruik.

 

On topic ideaal zou zijn de app's geen extra hardware nodig, een TV ontvanger die niet via IR wordt aangestuurd is een betere keuze momenteel.

 

@Galdor68 

Sorry, maar deze topic gaat over Televisieontvangers en niet over smartphones.

Als je daar vragen over hebt, open dan een eigen topic in de juiste rubriek s.v.p. 😉


@Doornekamp33. Via Ci+ kijken kun je niet over opnemen en (live) pauzeren beschikken.

Alleen als je zelf een HDD of SSD aan je tv koppelt. Nadeel: TV heeft maar één tuner dus tijdens tv kijken kun je niks anders opnemen.

Helaas @PeterG klopt dat niet.
Je kunt prima opnemen met een externe HD  op de kabelkanalen, maar zodra er een Ci+ kaart in zit kun je het opnemen vergeten.
Dus dan zou je de kaart er uit moeten halen en dan kun je een paar HD zenders en de rest allemaal SD opnemen.


(Ziggo geeft de XL niet meer uit; alleen de Next)

Bij het "Start pakket" wordt naar mijn weten nog altijd de XL geleverd.

@wjb En @PeterG , De werkelijkheid is veranderd, vanaf vandaag is de Mediabox Xl niet meer verkrijgbaar, hij is vervangen door de nieuwe Next mini 4k, eindelijk.


@wjbEn @PeterG , De werkelijkheid is veranderd, vanaf vandaag is de Mediabox Xl niet meer verkrijgbaar, hij is vervangen door de nieuwe Next mini 4k, eindelijk.

Dat betekent dus dat Ziggo afstapt van DVB-C en, net als KPN, IPTV aanbiedt.


Dus omdat de iTV app niet werkt met Samsung en genoodzaakt ben een kastje te gebruiken moet ik hiervoor nu gaan betalen als ik een recente versie wil gebruiken ?

Vergeet die iTV app, dat ding is leuk voor een derde televisie maar is mijns inziens absoluut ongeschikt om op een televisie te gebruiken waar regelmatig op gekeken wordt. De functionaliteit en beeldkwaliteit laten sterk te wensen over.

Ja Chrisdd kijkt nu via de Ziggo Go app.


@Doornekamp33. Via Ci+ kijken kun je niet over opnemen en (live) pauzeren beschikken.

Alleen als je zelf een HDD of SSD aan je tv koppelt. Nadeel: TV heeft maar één tuner dus tijdens tv kijken kun je niks anders opnemen.

Helaas @PeterG klopt dat niet.
Je kunt prima opnemen met een externe HD  op de kabelkanalen, maar zodra er een Ci+ kaart in zit kun je het opnemen vergeten.
Dus dan zou je de kaart er uit moeten halen en dan kun je een paar HD zenders en de rest allemaal SD opnemen.

Chrisdd kan gewoon nu terug kijken op Ziggo Go app. Chrisdd wilde via de app kijken daarmee is dit bericht begonnen wel on topic blijven jongens.


@joop2011 je hebt toch wel gelezen dat ik het over een smartfoon had met die 5 inch, zelfs op 11 inch zoals een tablet heeft UHD resolutie weinig meerwaarde.

Op een telefoon of tablet is een 720p stream al voldoende.

Dat zal deels de reden zijn dat Ziggo die resolutie gebruikt, wat voor de Ziggo Go TV app gebruikers op schermen groter dan 50 inch dus niet werkt. Het bespaart de klanten die via een mobiele data verbinding kijken ook verbruik.

 

On topic ideaal zou zijn de app's geen extra hardware nodig, een TV ontvanger die niet via IR wordt aangestuurd is een betere keuze momenteel.

 

@Galdor68

Sorry, maar deze topic gaat over Televisieontvangers en niet over smartphones.

Als je daar vragen over hebt, open dan een eigen topic in de juiste rubriek s.v.p. 😉

Het ging niet over de TV-Ontvanger het ging over Online TV kijken.


@Doornekamp33 had jij nog besloten om te switchen? Ik heb letterlijk sinds vandaag een mini (lees Arris VIP 5002w) ontvangen. Aantal zaken die opvallen,.. Scherper/helderder beeld en reageert even iets vlotter allemaal. En alles bluetooth. 

Enige minpunt is dat ik de Sony afstands nog niet gekoppeld krijg. Die werkt wel op de normale next, maars nog te nieuw dus wie weet komt dat nog 🤣


Ik ben niet over gegaan, moet teveel aanpassen waar ik geen zin in heb op het moment, maar als ik het eerder van de next mini had geweten was ik geswitcht, die gaat wel op LAN ipv COAX.

 

@ArjanL3 , Kijk eens naar de Topic titel, gaat toch echt over de TV box die TS uit het zicht wil plaatsen, Nix TV app.


Ik ben niet over gegaan, moet teveel aanpassen waar ik geen zin in heb op het moment, maar als ik het eerder van de next mini had geweten was ik geswitcht, die gaat wel op LAN ipv COAX.

 

@ArjanL3, Kijk eens naar de Topic titel, gaat toch echt over de TV box die TS uit het zicht wil plaatsen, Nix TV app.

Uh het bericht begint met
“Omdat de iTV icm Samsung nog steeds niet werkt ben ik maar weer bezig met de tv ontvanger.”
Ik lees hier echt dat iTV app niet werkt! 


@Doornekamp33 had jij nog besloten om te switchen? Ik heb letterlijk sinds vandaag een mini (lees Arris VIP 5002w) ontvangen. Aantal zaken die opvallen,.. Scherper/helderder beeld en reageert even iets vlotter allemaal. En alles bluetooth. 

Enige minpunt is dat ik de Sony afstands nog niet gekoppeld krijg. Die werkt wel op de normale next, maars nog te nieuw dus wie weet komt dat nog 🤣

Vind je het ontbreken van een SPDif optische uitgaan geen gemis?

Scherper en helderder beeld in vergelijking met....…

 

Ps @Doornekamp33 ook de gewone Next werkt zonder coax, echter kan je dan enkel kijken met vertraging. De nieuwe Mini die uit het zicht kan is voorlopig enkel voor nieuwe  en bestaande TV Start klanten beschikbaar, of als tweede ontvanger voor bestaande klanten. Verder met TV Start tot 2 dagen terugkijken.

Wat UPC gebied betreft, dat is van belang met een CI module die klanten mogen geen gebruik maken van itv. Hoewel het terugkijken via zo'n module momenteel  niet lekker werkt.

 

Beide providers hebben in ieder geval een kastje die uit zicht kan worden geplaatst. De topic titel, en bij beide providers moet je nadenken als je een app wil gebruiken. 


Alle technische discussie zal prima zijn. Het gaat me erom dat je als vaste klant (ik was echt al jaren klant bij kpn) elke keer achter het net vist. Je bent dus veel goedkoper uit als je niet loyaal bent. Dat is het gevolg. En zeker weten is dat bij ziggo of wie dan ook precies hetzelfde. Dus vast tot volgend jaar.

En werk de Ziggo Go app naar uw zin?