Skip to main content

Geen interactieve tv 01-07-2023

Wat vervelend. Er is geen storing bekend.

Vandaag kijk ik via de app in mijn Samsung en gebruik es een keertje de ontvanger niet. Via de app loopt het i.i.g. goed.

Welke ontvanger heb je?

Hoe is deze aangesloten?

Koper of glasvezel?


Best een tegenvaller, vandaag overgestapt naar Ziggo naar KPN en alles aangesloten, ik gebruik de Deco wifi versterkers, 3 stuks die ik bij Ziggo had gekocht en heel de dag werkte het prima maar vanavond telkens beeld stop, hakkelen en dan doet het het af en toe weer, internet werkt prima dus er moet iets bij KPN zijn wat de storing op TV geeft, las nu pas op internet dat dit vaak voorkomt met de tv ontvangers, ik heb er 2 die via wifi werken. Heb de modem en glasvezel kastje al een paar keer van stroom gehaald en ook het tv kastje maar het probleem blijft. Wellicht doordat er nu meer gebruikers zijn? Ben nog niet echt blij met KPN glas


Er zijn er meerderen die problemen melden in combinatie met die Deco wifi versterkers. Haal die eraf en houdt het eens 'standaard' kpn. Dan zal het vast wel werken.

Die specifiek bij Ziggo aangeschafte Ziggo pods werken niet lekker op het kpn netwerk. Ze zijn geoptimaliseerd voor Ziggo.


Wel vreemd heeft heel de dag prima gewerkt…

Nu werkt het ook weer, probleem is dat de KPN router in de meterkast zit en te ver van de tv's. Vandaar ik na gevraagd te hebben bij KPN de Deco's gebruik, dat zou moeten werken werd mij toegezegd. Bekabelen is een hele klus en ik zou het eerst eens los kunnen proberen. 

Anders toch maar die KPN wifi versterkers aanschaffen maar dan moet ik wel zeker zijn dat dit het probleem oplost... in ieder geval bedankt voor je reactie


Heb net bij instellingen gekeken en heb de Video Mode op Unicast gezet en het probleem lijkt nu opgelost. Stond op Multicast.…

Even aankijken hoe het nu gaat


Wel vreemd heeft heel de dag prima gewerkt…

Dat hoeft niet zo vreemd te zijn.

Als je voor TV+ de wifi gebruikt van zo'n Ziggo apparaat dan zal het inderdaad na verloop van tijd vastlopen op Multicast. Die pods ondersteunen niet de IPTV van KPN maar die van Ziggo (die bij ziggo worden verkocht met hun specificaties). Die werkt met de Next Mini anders dan die bij kpn voor de TV+.

 

Heb net bij instellingen gekeken en heb de Video Mode op Unicast gezet en het probleem lijkt nu opgelost. Stond op Multicast.….

Met unicast maak je gebruik van het gewone internet. Dat zal altijd werken maar heb je niet de optimale kwaliteit die je via multicast hebt. De wifi van de Box12 in je meterkast ondersteunt de Multicast nodig voor de TV+. De wifi van die pods zal problematisch blijven met multicast. Maar niet met unicast.


Heeft het dan zin om de wifi boosters van KPN aan te schaffen? Werken die wel met multicast? Heb dat echt nodig, het modem/router van kpn is niet sterk genoeg voor het hele huis


Anders toch maar die KPN wifi versterkers aanschaffen maar dan moet ik wel zeker zijn dat dit het probleem oplost... 

Met deze van kpn werkt het op zeker. Via wifi met multicast (met optimale beeldkwaliteit)

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/2361690/2-kpn-superwifi-punten/

Zie ook foto/schema bij

 


Peter bedankt voor je hulp ga er naar kijken!