Skip to main content
Beantwoord

Is ergens in te stellen dat na stroom inschakelen de TV+ Box in stand-by gaat in plaats van “aan”?

• June 25, 2025
  • 9 reacties
  • 89 keer bekeken

Is ergens in te stellen dat na stroom inschakelen de TV+ decoder in standby gaat in plaats van “aan”? Ik schakel namelijk 's nachts en het grootste gedeelte van de dag alle sluipverbruikers automatisch uit en in de loop van de middag weer aan. De TV, de receiver gaan dan keurig in de standby stand, maar de TV+ box niet.

Beste antwoord door Marlon92

Omdat tijdens de standby stand van o.a. mijn Phlips tv eventuele updates geïnstalleerd worden zodat je daar tijdens het kijken geen last van hebt.

Dat gebeurt ook maar hooguit 1 of 2 keer in een jaar.

9 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • June 25, 2025

Waarom haalt u de spanning (volksmond stroom) eraf?

De Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) gaat inderdaad aan als je de spanning er weer op zet.

Dat is logisch, hij moet alles weer opnieuw opstarten en installeren.

Het is een mediabox.

Bij de TV en de receiver is dat niet nodig, vandaar dat die meteen in stand-by gaan.

• June 25, 2025

Waarom haalt u de spanning (volksmond stroom) eraf?

Schrijft die toch? 

Ik schakel namelijk 's nachts en het grootste gedeelte van de dag alle sluipverbruikers automatisch uit ...

Sluipverbruikers. Dan weet je dat het dus om energiebesparing gaat.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • June 25, 2025

@Marlon92 

Dank je, ik had er overheen gelezen.😉 (ben ook maar een mens😊)

Het is een keuze, ik laat alles gewoon stand-by staan.

Maar als je het doet, dan heb je dit soort problemen (hoewel is het wel een probleem).

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • June 26, 2025

Hoi ​@Marinus de , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)

Het is momenteel helaas niet mogelijk om in te stellen dat de TV+ Box na het inschakelen van de stroom automatisch in standby gaat. Hij start standaard op in de 'aan' stand zodra hij weer van stroom wordt voorzien. Het is wel een signaal dat we door gaan geven aan de ontwikkelaars! Waarschijnlijk niet het antwoord waar je op had gehoopt maar desondanks hoop ik wel dat je hiermee weet waar je aan toe bent!

• June 26, 2025

Ik schakel namelijk 's nachts en het grootste gedeelte van de dag alle sluipverbruikers automatisch uit en in de loop van de middag weer aan. 

Waarom schakel je de stroom niet pas aan als je daadwerkelijk tv gaat kijken?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 26, 2025

Omdat tijdens de standby stand van o.a. mijn Phlips tv eventuele updates geïnstalleerd worden zodat je daar tijdens het kijken geen last van hebt.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 26, 2025

Dank voor de reactie. Ik wacht het met belangstelling af.

• Antwoord
  • June 26, 2025

Dat gebeurt ook maar hooguit 1 of 2 keer in een jaar.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 26, 2025

Het is mij een paar keer overkomen. En natuurlijk net op een ongelukkig moment. Maar misschien komt dat ook wel omdat de tv nog vrij nieuw was.