Skip to main content
Zie hier de vervangende decoder die ik van KPN heb ontvangen

Laat ik even kort zijn … Zondag had ik een probleem met mijn decoder en heb toen een volledige reset gedaan (Frisse start) waarna de decoder vervolgens in een soort van boot loop raakte en na deze uit gezet te hebben en naar een aantal minuten weer aan hij alleen nog een oranje brandend lampje gaf en geen beeld meer gaf

Vervolgens Maandag de KPN gebeld er zou snel een nieuwe decoder gestuurd worden …
Dinsdag ontving ik deze in mijn brievenbus … en was er enkel een nieuwe adapter 

ik was er al achter dat dit het probleem niet oploste maar toch geprobeerd en vervolgens KPN weer gebeld omdat dit uiteraard het probleem niet oploste … 

Woensdag kon ik dan een vervangende decoder ophalen 
ik neem aan dat ieder die hierboven de foto ziet snapt dat ik dit niet correct vind

ik weer gebeld hierover en ik zou nog terug horen 
Tot op heden heb ik niks meer hier over gehoord 

is het gebruikelijk dat klanten beschadigde apparatuur ontvangen ?

en is het normaal dat het meer dan 24 uur duurt alvorens er actie onder nomen word vooral bij een kwestie die al langer loopt ?

Apparaat is niet alleen beschadigd ook verouderd ,

Van Tv abonnement te  veranderen is waarschijnlijk de. enige optie om  nieuwe apparatuur te krijgen

Let er wel op,bij het veranderen van Tv abonnement om ook oude modem te veranderen naar modem BOX12

Nieuwe Tv ontvanger van kpn werkt niet op oude modem


Apparaat is niet alleen beschadigd ook verouderd ,

Van Tv abonnement te  veranderen is waarschijnlijk de. enige optie om  nieuwe apparatuur te krijgen

Let er wel op,bij het veranderen van Tv abonnement om ook oude modem te veranderen naar modem BOX12

Nieuwe Tv ontvanger van kpn werkt niet op oude modem

Tja dat idee kreeg ik ook aangezien het een HMB2260 is (En niet eens een V2) 
Geloof dat een VIP5202 de beste optie zou zijn als ik het zo zie

Er is hier overigens een V12 aanwezig … ergens … 
maar ik neem aan dat het met een FB7590 ook gewoon zou moeten werken


Apparaat is niet alleen beschadigd ook verouderd ,

Van Tv abonnement te  veranderen is waarschijnlijk de. enige optie om  nieuwe apparatuur te krijgen

Let er wel op,bij het veranderen van Tv abonnement om ook oude modem te veranderen naar modem BOX12

Nieuwe Tv ontvanger van kpn werkt niet op oude modem

Tja dat idee kreeg ik ook aangezien het een HMB2260 is (En niet eens een V2) 
Er is hier overigens een V12 aanwezig … ergens … 
maar ik neem aan dat het met een FB7590 ook gewoon zou moeten werken

Door bestaande klanten verouderde apparaten te laten gebruiken is wel een manier om de klant te dwingen om de nieuwste producten te nemen wat ook meer gaat kosten.is een verdienmodel.

Ik weet niet hoe het zit met de FB7590 .

kpn vermeld dit bij BOX12 ,als je Sneller Internet Buitengebied bestelt, werkt de KPN Box 12 niet optimaal en daarom krijg je de Experia Box 10.

 


Apparaat is niet alleen beschadigd ook verouderd ,

Van Tv abonnement te  veranderen is waarschijnlijk de. enige optie om  nieuwe apparatuur te krijgen

Let er wel op,bij het veranderen van Tv abonnement om ook oude modem te veranderen naar modem BOX12

Nieuwe Tv ontvanger van kpn werkt niet op oude modem

Nou, als je TV+ bedoelt, dat werkt ook nog met een V10 (en wellicht ook nog wel met een V9). Alleen als je een TV+ ontvanger via Wi-Fi wilt aansluiten (iets dat met de andere ontvangers sowieso niet kan) zou dat wellicht problemen kunnen opleveren. Alle andere ontvangers werken dan ook met alle modems. 


Maar met deze ontvanger is niet zoveel mis toch? KPN levert apparatuur zeker opnieuw, want waarom nieuw kopen als een reparatie de oplossing is.  Daarnaast verschilt de gewone 2260 en de v2 niet van elkaar. Deze hebben enkel onderdelen van een ander merk, met dezelfde specificaties. 

Wat betreft TV+, hier kan je naar overstappen als je uit contract bent en je gaat dan weer een nieuw jaarcontract aan, en dit werkt bekabeld met alle modems. Draadloos is even een kwestie van testen. Ik heb zelf immers alles bekabeld in huis. 


Maar met deze ontvanger is niet zoveel mis toch? KPN levert apparatuur zeker opnieuw, want waarom nieuw kopen als een reparatie de oplossing is.  Daarnaast verschilt de gewone 2260 en de v2 niet van elkaar. Deze hebben enkel onderdelen van een ander merk, met dezelfde specificaties. 

Wat betreft TV+, hier kan je naar overstappen als je uit contract bent en je gaat dan weer een nieuw jaarcontract aan, en dit werkt bekabeld met alle modems. Draadloos is even een kwestie van testen. Ik heb zelf immers alles bekabeld in huis. 

Hm … 

we hebben het hier wel over apparatuur van bijna 10 jaar oud (VIP2952 & HMB2260)
De HMB2260 V2 is iets nieuwer en na mijn weten ook een sneller dan de vorige decoders
ik verwacht dat er toch nog redelijk wat aan verandert is anders zouden ze het echt geen V2 noemen
(denk bevoordeeld naar de verschillende revisies van de PS5 die noemen ze ook niet anders)

Wat TV+ Betreft … ik heb helaas de Horizonbox van Ziggo mee gemaakt en dat is de reden dat ik nu KPN klant ben. 
Dus ik laat dat maar links liggen als ik hier zo eens op de forum rond kijk naar de problemen er mee.

Overigens … Iemand kan ook z’n abonnement afkopen om over te stappen … echter verwacht ik dat een KPN klant dat niet zou doen in tegenstelling tot een Ziggo Klant

Maar het voornaamste punt hier is dat KPN Beschadigde apparatuur uit levert aan bestaande klanten
Niks mis met dat iets gebruikt is maar als je als bedrijf lovend doet over het gebruik van Recyclebaar plastic on je apparatuur verwacht ik toch wel dat bij reviseren dat dit vervangen word zodat een klant niet met de krassen van een ander op zijn vervangend product te maken heeft …
Zekers niet als die klant een defect product retourneert wat er 100 keer netter uit ziet dan het vervangende product ...


Uhm, de 2260 en v2 zijn niet sneller. Wat ik eerder aangaf is dat er een ander merk onderdelen in zitten. Wat het dus in revisie 2 maakt. Ookwel v2 genoemd. Dus die 10 jaar is een datum van het assembleren van de ontvanger. De hardware is op het merk na hetzelfde. Alleen die ontvangers worden in badges gemaakt. 

Je huurt apparatuur van KPN, dus ieder krijgt apparatuur in bruikleen. Als er iets kapot is, wordt de ontvanger netjes gerepareerd en beoordeeld. Een kras op het display zorgt er niet voor dat de ontvanger niet meer doet wat die hoort te doen. Hij moet er verder wel netjes uitzien en prima werken.
 

Als je momenteel een mail hebt gehad van kpn over de wijziging van de algemene voorwaarden. Dan ben je nu contractvrij totdat die voorwaarden gaan gelden. De extacte datum weet ik zo niet.


Abonnement van djravix is sowieso contractvrij. Waarom anders een Arcadyan?

Het zal nog niet eens een Hussel abonnement zijn. Of "internet +". 

Ik denk zo maar nog Alles in 1.

Over naar nieuwe abonnement met TV+ kan dan.

Er worden ook refurbished telefoons verkocht die niet geheel onbeschadigd zijn. Daar betalen mensen zelfs 100 euro of meer voor. 

De tv ontvanger is geen koop. Als kpn, de eigenaar, het geen bezwaar vind dat jij dit hulpmiddel met kras gebruikt zou ik hem lekker gebruiken. Zeker als ie het gewoon goed doet. 

Ik heb hier nog wel erger beschadigde omruil ontvangers gezien. Wat meteen een antwoord/ reactie is op je topic titel. 


Abonnement van djravix is sowieso contractvrij. Waarom anders een Arcadyan?

Wil nog niks zeggen @PeterG. ;)
TS kan namelijk ook een tijdje terug een contractverlenging geregeld hebben met behoud van huidige ontvangers. Dan loopt er wel gewoon een jaarcontract. 


contractverlenging geregeld hebben met behoud van huidige ontvangers

Dat kan niet, @Chrizziey . Je kunt niet verlengen met je oude contract. Tenzij dat voor 23 januari was, toen was er nog Hussel. Dan had ie dus verlengt van bv Alles-in-1 naar Hussel. Maar nu kun je alleen verlengen met de TV+ propositie.

Verlengen = nieuw abonnement nemen op bestaande aansluiting


Maar nu kun je alleen verlengen met de TV+ propositie.

Uhm nee ook dat niet @PeterG, ik had afgelopen week nog de keuze uit mijn huidige pakket een jaar verlengen of overstappen naar de nieuwe propositie.  ;) 

 


Inmiddels is er een vervangende Decoder geleverd 

De Klanten service was het met mij eens dat dit soort beschadigde Decoders
Niet in deze staat naar de klanten verstuurd had mogen worden 

@Chrizziey Ieder heeft z’n eigen voorkeuren en als iemand zoon zwaar beschadigde decoder als de gene die ik had ontvangen wil gebruiken moeten ze dat zelf weten maar ik pik dit soort omdat ik zelf een decoder terug gestuurd heb die in een veel nettere staat was dan dit en ik verwacht op z’n minst een decoder die in de zelfde staat of beter is dan de gene die ik terug stuur omdat deze defect is


Tsja, ieder zijn ding. Ik zal der niet echt wakker van kunnen liggen eerlijk gezegd. Ik vind deze box op de foto er prima uitzien op een kras op het display na, ik heb ze wel eens veel erger gezien. 
Het is een box wat niet mijn eigendom is en negen van de tien keer toch in een kast staat waar mensen hem toch niet zien.  Het is een ander verhaal als het mijn eigendom zou zijn, dan wil ik ook een nette ontvanger terug.  Maar dat is in dit geval niet zo en ik vind het sowieso een lelijk ding om te zien, dus verberg hem toch. 

 


Fijn dat ie toch (weer) vervangen is, djravix.😀

Al kijk ik toch liever naar de tv dan naar de decoder…..😎 (hier staat ie ook nog eens half achter de tv)


Tsja, ieder zijn ding. Ik zal der niet echt wakker van kunnen liggen eerlijk gezegd. Ik vind deze box op de foto er prima uitzien op een kras op het display na, ik heb ze wel eens veel erger gezien. 
Het is een box wat niet mijn eigendom is en negen van de tien keer toch in een kast staat waar mensen hem toch niet zien.  Het is een ander verhaal als het mijn eigendom zou zijn, dan wil ik ook een nette ontvanger terug.  Maar dat is in dit geval niet zo en ik vind het sowieso een lelijk ding om te zien, dus verberg hem toch. 

 

Laat ik heel eerlijk zijn ondanks dat het niet mijn eigendom is ben ik van mening dat het er wel netjes moet uit zien. 

Laten we eerlijk zijn een decoder als deze zou altijd in het zicht moeten staan omdat deze nog via een IR afstandsbediening gebruikt 
en als de rest van je apparatuur er netjes uit ziet is het toch een doorn in het oog

Daarnaast is het nog eens slechte reclame voor KPN als ik aan de visite moet uit gaan leggen dat ik de Decoder gewoon zo ontvangen heb.
En soms is dat ook nog eens van dat volk dat dan roept “Kijk daarom zitten wij bij Ziggo, want daar gebeurt dat niet” wat toch echt een vertekend beeld geeft van de werkelijkheid


Maar als je zelf zuinig op je spullen bent kan dit inderdaad wel een doorn in het oog zijn.

Van de HMB2260 heeft KPN nieuwe bovenkanten, waarom dat bij deze niet geplaatst is , is wel vreemd.Door zo'n nieuwe bovenkant ziet het er toch wel een stuk netter uit.En zoveel zou zo'n plastic ding niet kosten denk ik.