Skip to main content

Ik heb momenteel 3 ontvangers in huis. En toevallig kijken we ook meestal met 3 personen TV. Alle drie nemen we regelmatig en driftig allerlei programma’s op. Al deze opnames komen echter in één grote bak terecht. En je zoekt je helemaal gek om jouw opnames te vinden. Regelmatig ook vergist één van de drie zich en verwijderd per ongeluk een programma die door een ander is opgenomen. Een enorme berg frustratie dus. Dat moet toch anders kunnen? Waarom is het niet mogelijk om accounts te creëren? Zodat iedere gebruiker zijn eigen opnamelijst heeft. Dat zou echt heel handig zijn en heel veel onnodige frustratie en ruzie voorkomen. En als dat niet kan, waarom niet een opnamelijst per ontvanger? Dat zou ook al helpen. De huidige oplossing is echt niet toekomst bestendig. En moet echt op de schop. Ik hoop dat dit zsm kan worden gerealiseerd?

Je hebt maar 1 abonnementsnummer op je adres, daar worden de opnames op gereserveerd, er word namelijk niet echt iets voor jou opgeslagen, alles word opgenomen en je reserveert het terug kijken er op.

Het is dus niet mogelijk om die zaken te scheiden, dan zou er lokaal opgeslagen moeten worden nu is het wat op de 1 word veranderd word op je complete abonnement veranderd.

En is dit voor jou niet toekomst bestendig, ik vind het juist meer dan prima, ik kijk op meerdere plaatsen TV en vind het juist makkelijk dat ik op meerdere plaatsen kan kijken wat er opgenomen is.


Hoi Doornekamp33, met accounts zou ik ook opnames kunnen terugkijken op meerdere plekken. Dus dat zie ik niet als argument om het zo te houden.
 

Wat betreft je opmerking over de gebruikte techniek. Het is prima om alles op te nemen en dan middels een reservering dit te kunnen bekijken. Maar waarom kunnen die reserveringen dan niet per account cq persoon worden gedaan.

Dat moet kunnen binnen één abonnementsnummer. Gebruikers kunnen eenvoudig aan een abonnement worden gekoppeld. Is een kwestie van de software opnieuw inrichten lijkt mij. 


Helaas kent KPN TV geen gebruikersprofielen zoals bijvoorbeeld Netflix.

Ik ben ook bang dat dit niet (op korte termijn) gerealiseerd zal worden.

Er staat ook al jaren een verzoek open om per lid van het huishouden (abonnement) een eigen KPN ID vast te kunnen leggen zodat in apps zoals MijnKPN en iTV onderscheid gemaakt kan worden tussen de leden van het huishouden en waarmee dergelijke functionaliteit dus gerealiseerd zou kunnen worden.


Ik begrijp het probleem. Maar ik denk niet dat KPN er zo snel wat aan doen zal. Met meerdere accounts word het allemaal veel ingewikkelder.

Voor KPN om de software te ontwikkelen. Want wat u hier zo even beschtijft levert een enorme berg extra ontwikkelingskosten met zich mee.

En voor de klanten om het te begrijpen. Niet iedereen is zo handig hé? En zo snel van begrip. Een interface met meer opties levert meer vragen op voor de helpdesk. En als er iets is waar KPN niet op zit te wachten ...


Hoi WJB, ja dat is idd exact wat ik zou willen. Wat jammer dat KPN na al die jaren nog steeds geen gehoor geeft aan deze verzoeken. Ik hoop dat iemand toch een keertje wakker wordt. Dit hoeft toch niet zo veel geld en tijd te kosten? En zou een heleboel klanttevredenheid opleveren.


Hoi Nick83, onderschat jij de gemiddelde gebruiker niet een beetje? Dat zijn allemaal dezelfde mensen die vaak ook één of meerdere betaaldiensten in gebruik hebben. Waar deze functionaliteit op eenvoudige wijze is ondergebracht in de software. En dat snapt men prima.

De ontwikkelkosten, dat begrijp ik. Maar een goed bruikbaar product leveren mag toch best wel wat kosten. En eerlijk is eerlijk, de afgelopen jaren hebben ze niet heel veel ontwikkelt in deze software. Dus daar hebben ze aardig wat op bespaart. Wellicht kunnen ze dat een keertje inzetten om het net even iets beter en gebruikersvriendelijker te maken?

Zou toch mooi zijn?


Hoi Nick83, onderschat jij de gemiddelde gebruiker niet een beetje? 

Het gaat niet om de gemiddelde gebruiker. Het gaat om de 10 procent die er geen bal van snapt en de helpdesk een enorme berg extra werk oplevert.


Verschillende gebruikersprofielen zal ook het delen van een internetabonnement met 2 of 3 huishoudens in de hand werken. Dat word zo namelijk heel makkelijk. En dat is ook iets waar KPN niet op zit te wachten.


Hoi Nick83, onderschat jij de gemiddelde gebruiker niet een beetje? 

Het gaat niet om de gemiddelde gebruiker. Het gaat om de 10 procent die er geen bal van snapt en de helpdesk een enorme berg extra werk oplevert.

Één vinkje "Gebruikersprofielen instellen Ja/Nee" met de standaard waarde "Nee" en daarmee is die 10% geholpen.

Helaas wordt er te vaak al snel "Nee", "Kan niet", "Moeilijk" of "Te duur" geroepen maar er zitten mijns inziens wel degelijk grote voordelen aan profielen (KPN ID's) per lid van het huishouden.

 

Verschillende gebruikersprofielen zal ook het delen van een internetabonnement met 2 of 3 huishoudens in de hand werken. Dat word zo namelijk heel makkelijk. En dat is ook iets waar KPN niet op zit te wachten.

Als je de mogelijke e-mailadressen beperkt tot de e-mailadressen die als e-mailaccount of alias bij het abonnement zijn vastgelegd dan heb je al weer een extra drempel. Daarbij komt dat het gebruik van de TV ontvangers en van de smart-TV app sowieso al beperkt is tot binnen het thuisnetwerk.


Hoi Nick83, onderschat jij de gemiddelde gebruiker niet een beetje? 

Het gaat niet om de gemiddelde gebruiker. Het gaat om de 10 procent die er geen bal van snapt en de helpdesk een enorme berg extra werk oplevert.

Één vinkje "Gebruikersprofielen instellen Ja/Nee" met de standaard waarde "Nee" en daarmee is die 10% geholpen.

En dan tegen alle mensen die bellen met vragen zeggen: "Als u het niet snapt moet u dat maar niet gebruiken"?


 

Verschillende gebruikersprofielen zal ook het delen van een internetabonnement met 2 of 3 huishoudens in de hand werken. Dat word zo namelijk heel makkelijk. En dat is ook iets waar KPN niet op zit te wachten.

Als je de mogelijke e-mailadressen beperkt tot de e-mailadressen die als e-mailaccount of alias bij het abonnement zijn vastgelegd dan heb je al weer een extra drempel.

Hoe bedoel je "extra drempel"? Emailadressen zijn juist 1 van de weinige dingen die bij KPN al wel goed geregeld zijn. Je kunt meerdere boxen met aparte wachtwoorden aanmaken waarbij de ene gebruiker (of huishouden) geen toegang heeft tot dat van de ander.

Dat is dan iets wat KPN door zou moeten trekken naar het tv platform. Iedere mailbox z'n eigen "tv bubbel". Maar zoals gezegd: Het internet abonnement delen met de buren en ieder de helft betalen word zo heel makkelijk. 


 

Verschillende gebruikersprofielen zal ook het delen van een internetabonnement met 2 of 3 huishoudens in de hand werken. Dat word zo namelijk heel makkelijk. En dat is ook iets waar KPN niet op zit te wachten.

Als je de mogelijke e-mailadressen beperkt tot de e-mailadressen die als e-mailaccount of alias bij het abonnement zijn vastgelegd dan heb je al weer een extra drempel.

Hoe bedoel je "extra drempel"? Emailadressen zijn juist 1 van de weinige dingen die bij KPN al wel goed geregeld zijn. Je kunt meerdere boxen met aparte wachtwoorden aanmaken waarbij de ene gebruiker (of huishouden) geen toegang heeft tot dat van de ander.

Klopt maar dan moet je als abonnee wel e-mailaccount(s) afstaan aan andere huishoudens. (Extra drempel). Daarbij komt dat het gebruik van de TV ontvangers en van de smart-TV app sowieso al beperkt is tot binnen het thuisnetwerk en dus lukt het sowieso al niet om het TV abonnement te sharen anders dan via de iTV app op tablet en telefoon i.c.m. het casten.


Hoe bedoel je "extra drempel"? Emailadressen zijn juist 1 van de weinige dingen die bij KPN al wel goed geregeld zijn. Je kunt meerdere boxen met aparte wachtwoorden aanmaken waarbij de ene gebruiker (of huishouden) geen toegang heeft tot dat van de ander.

Klopt maar dan moet je als abonnee wel e-mailaccount(s) afstaan aan andere huishoudens. (Extra drempel).

Ik zie daar geen probleem in. Je kunt dacht ik 5 of 6 boxen aanmaken. De meeste mensen gebruiken er maar 1 of 2. De kinders gebruiken voor zichzelf meestal een Gmail account. Heb je er dus nog 3 of 4 voor andere huishoudens. 

Daarbij komt dat het gebruik van de TV ontvangers en van de smart-TV app sowieso al beperkt is tot binnen het thuisnetwerk dus lukt het sowieso al niet om het TV abonnement te sharen anders dan via de iTV app op tablet en telefoon i.c.m. het casten.

Als je met de buren een internet abonnement deelt, gewoon een gaatje door de muur boort en een utp kabeltje door steekt dus, dan zit je allemaal op datzelfde thuisnetwerk. 


Daarbij komt dat het gebruik van de TV ontvangers en van de smart-TV app sowieso al beperkt is tot binnen het thuisnetwerk dus lukt het sowieso al niet om het TV abonnement te sharen anders dan via de iTV app op tablet en telefoon i.c.m. het casten.

Als je met de buren een internet abonnement deelt, gewoon een gaatje door de muur boort en een utp kabeltje door steekt dus, dan zit je allemaal op datzelfde thuisnetwerk. 

Ik denk niet dat de introductie van gebruikersprofielen voor veel extra "gaatjes door muren" zal gaan zorgen.


Daarbij komt dat het gebruik van de TV ontvangers en van de smart-TV app sowieso al beperkt is tot binnen het thuisnetwerk dus lukt het sowieso al niet om het TV abonnement te sharen anders dan via de iTV app op tablet en telefoon i.c.m. het casten.

Als je met de buren een internet abonnement deelt, gewoon een gaatje door de muur boort en een utp kabeltje door steekt dus, dan zit je allemaal op datzelfde thuisnetwerk. 

Ik denk niet dat de introductie van gebruikersprofielen voor veel extra "gaatjes door muren" zal gaan zorgen.

Waarom niet? Het is een mooie manier om abonnementskosten mee te besparen. 


Daarbij komt dat het gebruik van de TV ontvangers en van de smart-TV app sowieso al beperkt is tot binnen het thuisnetwerk dus lukt het sowieso al niet om het TV abonnement te sharen anders dan via de iTV app op tablet en telefoon i.c.m. het casten.

Als je met de buren een internet abonnement deelt, gewoon een gaatje door de muur boort en een utp kabeltje door steekt dus, dan zit je allemaal op datzelfde thuisnetwerk. 

Ik denk niet dat de introductie van gebruikersprofielen voor veel extra "gaatjes door muren" zal gaan zorgen.

Waarom niet? Het is een mooie manier om abonnementskosten mee te besparen. 

Omdat we die gaatjes nu dan ook al wel zouden zien.


Ik denk niet dat de introductie van gebruikersprofielen voor veel extra "gaatjes door muren" zal gaan zorgen.

Waarom niet? Het is een mooie manier om abonnementskosten mee te besparen. 

Omdat we die gaatjes nu dan ook al wel zouden zien.

Nee, want TV is dan een probleem. Dat is opgelost met gebruikersprofielen. Daarmee is de weg vrij om het abonnement te delen met de buren.


Ik denk niet dat de introductie van gebruikersprofielen voor veel extra "gaatjes door muren" zal gaan zorgen.

Waarom niet? Het is een mooie manier om abonnementskosten mee te besparen. 

Omdat we die gaatjes nu dan ook al wel zouden zien.

Nee, want TV is dan een probleem. Dat is opgelost met gebruikersprofielen. Daarmee is de weg vrij om het abonnement te delen met de buren.

Laat maar, je weet net zo goed als ik dat er nauwelijks gaatjes geboord zullen worden en dus heeft het weinig zin om hierover door te discussiëren.


Jammer dat deze discussie ineens een hele andere kant op gaat. Misbruik is altijd tegen te gaan. Daar zijn oplossingen voor. Waar het werkelijk om gaat is dat je meegaat met de tijd als provider. En dat je gebruikersvriendelijke oplossingen biedt. Uiteraard zullen er altijd voor- en tegenstanders zijn. Maar in mijn optiek zou een dergelijke feature de gebruikerservaring echt wel vergroten. Jammer helaas dat men daar bij KPN kennelijk anders over denkt.


Uiteraard zullen er altijd voor- en tegenstanders zijn. Maar in mijn optiek zou een dergelijke feature de gebruikerservaring echt wel vergroten.

Dat ben ik volledig met je eens en al helemaal als je de functionaliteit achter zo'n KPN ID per gezinslid breder bekijkt. Denk eens aan kinderen in een gezin die in MijnKPN wel het verbruik van hun mobiele telefoon willen kunnen inzien of MB's moeten kunnen delen maar niet het contract mogen aanpassen. 

Of denk bijvoorbeeld aan het kunnen inloggen in de iTV app met hun eigen KPN ID zodat zij niet de iTV pincode of KPN ID van de contractant hoeven te weten immers daarmee zouden ze wijzigingen in het contract kunnen doorvoeren en/of films kunnen huren.


Ben al een half uur aan het kijken hoe ik hier wat kan zeggen zonder op mijn kop te krijgen van een moderator 😄

De wens is bekend binnen iTV. Er wordt “gespeeld” met deze feature. Dit gaat heel traag. Echt enorm traag. Er is geen planning, en er is geen road-map waar deze feature op staat. Het zou zo maar kunnen dat dit nergens heen gaat, en de feature nooit beschikbaar komt. Maar er zijn wel fans van deze feature binnen iTV, dus er wordt op zijn minst naar gekeken.


En dat terwijl er mijns inziens buiten iTV ook behoorlijke voordelen te behalen zijn met KPN ID's per lid van het huishouden.

Ik heb, ik denk zo'n vijf jaar terug, een meeting gehad in Den Haag over security aspecten rond het gebruik van de pincode binnen iTV en dat het eigenlijk zeer vreemd is dat je jouw kinderen de pincode moet geven waarmee ze ook films kunnen huren en zenderpakketten kunnen contracteren of beëindigen.

Ook toen is er al gesproken over een KPN ID per lid van het huishouden.


Ben al een half uur aan het kijken hoe ik hier wat kan zeggen zonder op mijn kop te krijgen van een moderator 😄

De wens is bekend binnen iTV. Er wordt “gespeeld” met deze feature. Dit gaat heel traag. Echt enorm traag. Er is geen planning, en er is geen road-map waar deze feature op staat. Het zou zo maar kunnen dat dit nergens heen gaat, en de feature nooit beschikbaar komt. Maar er zijn wel fans van deze feature binnen iTV, dus er wordt op zijn minst naar gekeken.

Fijn om te horen dat er in ieder geval medestanders zijn binnen iTV, wel jammer dat het nog niet officieel is en nergens als feature staat benoemd of op een roadmap staat. Wat moet er gebeuren omdat voor elkaar te krijgen?


 

Ik heb, ik denk zo'n vijf jaar terug, een meeting gehad in Den Haag over security aspecten rond het gebruik van de pincode binnen iTV en dat het eigenlijk zeer vreemd is dat je jouw kinderen de pincode moet geven waarmee ze ook films kunnen huren en zenderpakketten kunnen contracteren of beëindigen.

 

Waarvoor moet je je kinderen de pincode geven van de iTV gedeelte, hier weet mijn vrouw hem geeneens, waarom zou iemand het moeten weten als je er alleen dingen mee kan doen die geld kosten of zaken laten zien die je niet wilt dat ze zien.

 


Waarvoor moet je je kinderen de pincode geven van de iTV gedeelte, hier weet mijn vrouw hem geeneens, waarom zou iemand het moeten weten als je er alleen dingen mee kan doen die geld kosten of zaken laten zien die je niet wilt dat ze zien.

Als je kinderen klein zijn, dan kun je gewoon op hun mobiel de itv app even inloggen zonder dat ze de pincode zien. Als het goed is hoeft dat maar 1malig en kunnen ze dan voortaan gewoon de app blijven gebruiken zonder de pincode te weten. Prima zo. 

Maar als je kinderen wat groter worden, op kamers gaan en dan nog steeds die app willen gebruiken, dan word dat toch ... "lastiger". Dat ze zelf niet in kunnen loggen. Maar ja, eigenlijk is het ook helemaal niet de bedoeling dat uitwonende kinderen die app blijven gebruiken.