Skip to main content

Ik heb momenteel 3 ontvangers in huis. En toevallig kijken we ook meestal met 3 personen TV. Alle drie nemen we regelmatig en driftig allerlei programma’s op. Al deze opnames komen echter in één grote bak terecht. En je zoekt je helemaal gek om jouw opnames te vinden. Regelmatig ook vergist één van de drie zich en verwijderd per ongeluk een programma die door een ander is opgenomen. Een enorme berg frustratie dus. Dat moet toch anders kunnen? Waarom is het niet mogelijk om accounts te creëren? Zodat iedere gebruiker zijn eigen opnamelijst heeft. Dat zou echt heel handig zijn en heel veel onnodige frustratie en ruzie voorkomen. En als dat niet kan, waarom niet een opnamelijst per ontvanger? Dat zou ook al helpen. De huidige oplossing is echt niet toekomst bestendig. En moet echt op de schop. Ik hoop dat dit zsm kan worden gerealiseerd?

Als je kinderen klein zijn, dan kun je gewoon op hun mobiel de itv app even inloggen zonder dat ze de pincode zien. Als het goed is hoeft dat maar 1malig en kunnen ze dan voortaan gewoon de app blijven gebruiken zonder de pincode te weten.

Totdat ze de telefoon helemaal uitzetten of "dood laten gaan", dan moet het weer opnieuw.

Ook na een update van de iTV app zal opnieuw ingelogd moeten worden.


Waarvoor moet je je kinderen de pincode geven van de iTV gedeelte, hier weet mijn vrouw hem geeneens, waarom zou iemand het moeten weten als je er alleen dingen mee kan doen die geld kosten of zaken laten zien die je niet wilt dat ze zien.

Als je kinderen klein zijn, dan kun je gewoon op hun mobiel de itv app even inloggen zonder dat ze de pincode zien. Als het goed is hoeft dat maar 1malig en kunnen ze dan voortaan gewoon de app blijven gebruiken zonder de pincode te weten. Prima zo. 

Maar als je kinderen wat groter worden, op kamers gaan en dan nog steeds die app willen gebruiken, dan word dat toch ... "lastiger". Dat ze zelf niet in kunnen loggen. Maar ja, eigenlijk is het ook helemaal niet de bedoeling dat uitwonende kinderen die app blijven gebruiken.

Ach op die manier, voor de app heb je hem ook nodig, die gebruik ik/wij niet alleen die van Ziggo, is een stuk beter, dan zou het idd beter zijn dat het anders moet.

Als je kinderen klein zijn, dan kun je gewoon op hun mobiel de itv app even inloggen zonder dat ze de pincode zien. Als het goed is hoeft dat maar 1malig en kunnen ze dan voortaan gewoon de app blijven gebruiken zonder de pincode te weten.

Totdat ze de telefoon helemaal uitzetten of "dood laten gaan", dan moet het weer opnieuw.

Ook na een update van de iTV app zal opnieuw ingelogd moeten worden.

 

Kijk net even want ik heb de app wel op de telefoon staan, ik hoef niet in te loggen en ik heb hem al zeker een ruim half jaar niet opgestart, zal dus wel een update voor zijn geweest.

Maar er waren toch in het verleden 2 pincode, 1 voor de betalingen en de ander weet ik effe niet meer, dat is toen samengevoegd tot 1 pincode.


Als je kinderen klein zijn, dan kun je gewoon op hun mobiel de itv app even inloggen zonder dat ze de pincode zien. Als het goed is hoeft dat maar 1malig en kunnen ze dan voortaan gewoon de app blijven gebruiken zonder de pincode te weten.

Totdat ze de telefoon helemaal uitzetten of "dood laten gaan", dan moet het weer opnieuw.

Ook na een update van de iTV app zal opnieuw ingelogd moeten worden.

Klopt. In een normale gezinssituatie met thuiswonende kinderen is dat geen probleem. Dat gebeurt maar een paar keer per jaar ofzo. En dan doe je dat gewoon ff als ouder.

Ik heb nog nooit opnieuw in hoeven loggen na een update van de app op de mobiel.


Maar er waren toch in het verleden 2 pincode, 1 voor de betalingen en de ander weet ik effe niet meer, dat is toen samengevoegd tot 1 pincode.

Je kan ook inloggen met het MijnKPN id van het thuis abonnement. Daarmee kunnen ze echt alles inzien en aanpassen. 


Maar er waren toch in het verleden 2 pincode, 1 voor de betalingen en de ander weet ik effe niet meer, dat is toen samengevoegd tot 1 pincode.

Je kan ook inloggen met het MijnKPN id van het thuis abonnement. Daarmee kunnen ze echt alles inzien en aanpassen. 

En dat is natuurlijk helemaal uit den boze. De login gegevens van de KPN ID moet je natuurlijk helemaal voor jezelf houden als contractant immers je wilt natuurlijk absoluut niet dat ze jouw hele contract kunnen beheren.

Leuk dat KPN het inloggen met KPN ID heeft geïntroduceerd in de iTV app maar die heeft voor mij alleen zin als elk lid van het huishouden zijn/haar eigen KPN ID kan gebruiken. Geen haar op mijn hoofd die er ook maar een seconde over zou nadenken om de KPN ID login gegevens met mijn vrouw en kinderen te delen.

 

In een normale gezinssituatie met thuiswonende kinderen is dat geen probleem. Dat gebeurt maar een paar keer per jaar ofzo. En dan doe je dat gewoon ff als ouder.

@Nick83, Vind jij dat op kamers wonende studenten geen gebruik mogen maken van de iTV app op het contract van hun ouders?

 

Ik heb nog nooit opnieuw in hoeven loggen na een update van de app op de mobiel.

Ik al vele vele keren en zelfs niet alleen na een update maar ook "spontaan".


Leuk dat KPN het inloggen met KPN ID heeft geïntroduceerd in de iTV app maar die heeft voor mij alleen zin als elk lid van het huishouden zijn/haar eigen KPN ID kan gebruiken. Geen haar op mijn hoofd die er ook maar een seconde over zou nadenken om de KPN ID login gegevens met mijn vrouw en kinderen te delen.

Niet met je vrouw? Kan ik me geen voorstelling bij maken. Dat je zoiets niet deelt.

In een normale gezinssituatie met thuiswonende kinderen is dat geen probleem. Dat gebeurt maar een paar keer per jaar ofzo. En dan doe je dat gewoon ff als ouder.

@Nick83, Vind jij dat op kamers wonende studenten geen gebruik mogen maken van de iTV app op het contract van hun ouders?

Als het zo is dat ze helemaal niet meer thuis slapen, dan vind ik dat inderdaad. 


 

Ik heb nog nooit opnieuw in hoeven loggen na een update van de app op de mobiel.

Ik al vele vele keren en zelfs niet alleen na een update maar ook "spontaan".

Dan is dat een bug die opgelost zou moeten worden. Normaal gesproken hoort dit niet zo.


In een normale gezinssituatie met thuiswonende kinderen is dat geen probleem. Dat gebeurt maar een paar keer per jaar ofzo. En dan doe je dat gewoon ff als ouder.

@Nick83, Vind jij dat op kamers wonende studenten geen gebruik mogen maken van de iTV app op het contract van hun ouders?

Als het zo is dat ze helemaal niet meer thuis slapen, dan vind ik dat inderdaad. 

Dus als ze af en toe een weekendje thuis zijn om de was bij moeders te droppen dan vind je wel dat het mag?

Overigens sta ik daar toch anders in.

Mijn zoon (student in Leiden), jongste dochter (woonachtig in Deinze, België) en oudste dochter (woonachtig in Richardsbaai, Zuid-Afrika) maken allemaal gebruik van de iTV app en/of tv.kpn.com.


Ik weet het @wjb, jij staat hier ook voor eigen parochie te prediken. 

Maar ik vindt dat uitwonende kinders zelf maar voor een eigen abonnement moeten zorgen. Dat lijkt me heel logisch. 


Ben al een half uur aan het kijken hoe ik hier wat kan zeggen zonder op mijn kop te krijgen van een moderator 😄

De wens is bekend binnen iTV. Er wordt “gespeeld” met deze feature. Dit gaat heel traag. Echt enorm traag. Er is geen planning, en er is geen road-map waar deze feature op staat. Het zou zo maar kunnen dat dit nergens heen gaat, en de feature nooit beschikbaar komt. Maar er zijn wel fans van deze feature binnen iTV, dus er wordt op zijn minst naar gekeken.

Fijn om te horen dat er in ieder geval medestanders zijn binnen iTV, wel jammer dat het nog niet officieel is en nergens als feature staat benoemd of op een roadmap staat. Wat moet er gebeuren omdat voor elkaar te krijgen?

Via een moderator zorgen dat ze dit als klantwens melden. Ik geloof dat ze daar wel een proces voor hebben.


 

Fijn om te horen dat er in ieder geval medestanders zijn binnen iTV, wel jammer dat het nog niet officieel is en nergens als feature staat benoemd of op een roadmap staat. Wat moet er gebeuren omdat voor elkaar te krijgen?

Via een moderator zorgen dat ze dit als klantwens melden. Ik geloof dat ze daar wel een proces voor hebben.


Ik heb het topic met belangstelling gelezen. Het klopt wat Jeroen-bart aangeeft, hier hebben wij inderdaad een proces voor. Ik zal de wens bij deze nogmaals doorgeven!