Skip to main content

Is het mogelijk om een optie in te bouwen in het menu met de keuze opstarten met startscherm of zonder startscherm.

Dit is mijn inziens echt een bron van ergernis iedere keer weer in de portal terecht te komen i.p.v. gewoon NPO1 of bv RTL4.

Als ik mijn LG smart tv functie wil gebruiken druk ik op de toets huisje en kom ik het portal met apps terecht en volgens mij hoort het ook zo.

Waarom werkt dit ook niet zo bij KPN de toets is er dus als je de smart functie wil gebruiken druk je op huisje tenslotte is hij daarvoor.

Waarom dit portal bij KPN zichtbaar is bij het opstarten vraag ik mij zo ie zo af maar afgezien van de mensen die het wel prettig vinden wat mij betreft is het overbodig en erg onprettig en vooral bewerkelijk.

Dus graag een keuze menu in het configscherm maken met de keus opstarten met of zonder portal.

Vriendelijke groeten

Tijdens de test periode is het 2 weken zo geweest dat deze optie er was. Maar die hebben ze dus weer verwijderd. Ik vermoed daarom dat het niet gaat gebeuren dat die opties er weer komt.


Er is al een lijst met feature requests:


Startscherm staat er ook op. Persoonlijk vind ik het net bij TV+ horen.


Mee eens
Gewoon opstarten met de laatst bekeken zender.
Die plaatjes-poppenkast hoef ik ook niet.


Tijdens de test periode is het 2 weken zo geweest dat deze optie er was. Maar die hebben ze dus weer verwijderd. Ik vermoed daarom dat het niet gaat gebeuren dat die opties er weer komt.

Ok dus de optie is er geweest raar dat het dan weg is want de klant heeft zelf de keuze wel een of niet aan, dussss wat is de reden dan dat deze optie er niet meer is.

 


... wat is de reden dan dat deze optie er niet meer is.

KPN wil graag dat de klant ook de andere apps gebruikt denk ik. KPN is bang dat de meeste klanten het startscherm uitzetten en er nooit meer naar kijken vermoed ik.

Of zou het misschien een eis/wens vanuit Google kunnen zijn?


KPN wil graag dat de klant ook de andere apps gebruikt denk ik. KPN is bang dat de meeste klanten het startscherm uitzetten en er nooit meer naar kijken vermoed ik.

Dat lijkt mij onzin @Nick83 
Zoals jij het zegt wil de KPN ons verplichten daar naar te kijken en dat geloof ik niet.
We hebben een abonnement genomen om TV te kijken niet om startschermen te kijken.


KPN wil graag dat de klant ook de andere apps gebruikt denk ik. KPN is bang dat de meeste klanten het startscherm uitzetten en er nooit meer naar kijken vermoed ik.

Dat lijkt mij onzin @Nick83 
Zoals jij het zegt wil de KPN ons verplichten daar naar te kijken en dat geloof ik niet.
We hebben een abonnement genomen om TV te kijken niet om startschermen te kijken.

Maar waar wil KPN dan dat de klanten naar kijken er een staan een aantal commerciële apps die niks met KPN te maken hebben en een header met KPN entertainment that's it.

dus mijn inziens kan het daar niet om te doen zijn ik persoonlijk zie absoluut niet de meerwaarde.

Er is altijd een ook een extra handeling nodig om te tv te kijken (zender keuze) omdat je altijd gewenst of ongewenst in dit scherm terecht komt.


Op de Arris AB heb je een huis-knopje dat je meteen naar TV brengt. Super. Nu mag op een Smart TV home best naar een overzicht gaan zolang er nog maar een TV knopje is.


Zoveelste topic,... Ik begrijp kpn wel dat ze alleen kiezen voor het Google-tv startscherm. Er is gewoon sprake van veranderend kijkgedrag. We zijn 2023. Steeds meer mensen willen een keuze hebben om te kiezen wat ze willen kijken, d.m.v. Streaming of Lineair. Hoe mooi is het dan om vanuit Google-tv startscherm alle keuzes te kunnen maken die je dan maar wilt. 

Het is gewoon een mooi uitgebreid product wat ze op de markt hebben gebracht. Je moet alleen even op een andere manier tv leren kijken.

Ikzelf moet er niet aan denken om lineair op te starten, verschrikkelijk. Maar zo is iedereen anders. 

 

Admin: Persoonlijke aanval verwijderd


---

De mensen die alleen maar lineair willen zien of vergrijzen of gaan bijna dood, of zijn zo standvastig dat ze niet willen begrijpen hoe Google-tv werkt dat ze daardoor niet willen wegen aan veranderingen.

---

Lekker subtiel. Niet dus. Ik ben namelijk wel grijs maar ben nog niet aan het vergrijzen. Ik ga voor zover ik weet nog niet bijna dood. Ik begrijp heel goed hoe google-tv werkt en ik ben dol op veranderingen mits ze goed zijn uitgevoerd en geïmplementeerd. Juist het laatste is m.i. niet goed gebeurd.

@JB22_  Persoonlijk vind ik het startscherm onhandig. Op zich niet verkeerd maar de grote afbeeldingen maken het voor mij onoverzichtelijk en onhandig. Ik zou het zelf fijn vinden de tv+ box op tv-beeld zou starten. Maar ik kan mij voorstellen dat voor anderen juist het startscherm weer handig is. Daarom zou kpn er goed aan doen om dit instelbaar te maken.


Wij zetten hem aan en drukken op een cijfer en hebben meteen de zender.

Gaat best snel.

Ik vind beide opties, zoals het nu is of meteen zender, ok.😉


Zoveelste topic,... Ik begrijp kpn wel dat ze alleen kiezen voor het Google-tv startscherm. Er is gewoon sprake van veranderend kijkgedrag. We zijn 2023. Steeds meer mensen willen een keuze hebben om te kiezen wat ze willen kijken, d.m.v. Streaming of Lineair. Hoe mooi is het dan om vanuit Google-tv startscherm alle keuzes te kunnen maken die je dan maar wilt. De mensen die alleen maar lineair willen zien of vergrijzen of gaan bijna dood, of zijn zo standvastig dat ze niet willen begrijpen hoe Google-tv werkt dat ze daardoor niet willen wegen aan veranderingen.

Het is gewoon een mooi uitgebreid product wat ze op de markt hebben gebracht. Je moet alleen even op een andere manier tv leren kijken.

Ikzelf moet er niet aan denken om lineair op te starten, verschrikkelijk. Maar zo is iedereen anders. 

Belachelijke reactie.

We leven in 2023 en veranderd kijk gedragen en mensen die dat anders zien vergrijzen en gaan bijna dood.

Doe effe normaal man !!

Een reactie geven prima maar graag met feiten of een verhaal met enige onderbouwing ,wat jij zeg slaat echt helemaal nergens op.


Ik ben 69 en al 20 jaar grijs.

Ik ga nog steeds met mijn tijd mee. (gelukkig).

Dus @JB22_ wat je schijft is niet echt belachelijk. 


Hi allen! Ik stap er even tussen. 

@JB22_ Ik heb een gedeelte uit je bericht weggehaald. 

Ikzelf moet er niet aan denken om lineair op te starten, verschrikkelijk. Maar zo is iedereen anders. 


Hier komt het op neer, dus houd anderen ook in hun waarden. Ieder zo zijn voorkeur, dat zegt niks over wie zij als persoon zijn of hoe ze verder in het leven staan. Zeker als het op de manier van TV kijken aankomt. 😉

Zo, nu weer on topic!


Als punt 4 uit de Feature requests TV+ geïmplementeerd zou zijn dan hoeven we hier niet verder over te discussiëren want dan kan iedereen het naar eigen believen instellen.


@Sanne_M prima dat je het wilt aanpassen, maar leg mij uit wie ik persoonlijk aanval? Ik spreek en val letterlijk niemand op de man af,... Dus dat klopt niet. Wil ik dat wel, dan tag ik wel een persoon. Mensen kunnen gewoon lastig tegen veranderingen. 

Ik tag nu helemaal niemand, maar als iets niet zint of anders wordt gelezen, dan kunnen mensen dat anders interpreteren maar kan ik daar toch ook niks aan doen? Ik heb helemaal niets fouts gezegd in mijn bericht. 

 

 


Dan heb je er niet veel tot niets van begrepen @JB22_ Jammer.

Maar misschien kan/moet @Sanne_M dit topic maar sluiten.


Jullie maken er een punt van, niet ik. Ik viel NIEMAND aan.  


@Sanne_M prima dat je het wilt aanpassen, maar leg mij uit wie ik persoonlijk aanval? Ik spreek en val letterlijk niemand op de man af,... Dus dat klopt niet. Wil ik dat wel, dan tag ik wel een persoon. Mensen kunnen gewoon lastig tegen veranderingen. 

Ik tag nu helemaal niemand, maar als iets niet zint of anders wordt gelezen, dan kunnen mensen dat anders interpreteren maar kan ik daar toch ook niks aan doen? Ik heb helemaal niets fouts gezegd in mijn bericht. 

 

Je valt o.a. mij aan.

Of te wel alle bejaarden.

Zoiets moet je gewoon niet doen.

 

Dit had je getypt:

De mensen die alleen maar lineair willen zien of vergrijzen of gaan bijna dood, of zijn zo standvastig dat ze niet willen begrijpen hoe Google-tv werkt dat ze daardoor niet willen wegen aan veranderingen.

 

​​​@JB22_ 

Ik ben heel goed in veranderingen.😉


Los van wat geharrewar interessant punt.

 

Is wat hier wordt genoemd niet hoe AndroidTV standaard werkt?  Mijn Chromecast met GoogleTV start ook altijd in het keuze menu op. Tenzij ik een optie over het hoofd zie kan ik mijn chromecast niet instellen zodat de laatst gekozen app of scherm opstart. Vergelijken met een smart tv lijkt mij ook niet correct.  De primaire functie daarvan is in mijn ogen lineair TV kijken. De apps zijn mooi meegenomen.

De functie van deze box is heel anders dan de voorgaande boxen. Lineair kijken is niet de hoofd functie in mijn beleving.


Mocht je nog interesse hebben, als het goed is is er in de afgelopen dagen een update geweest waarbij je nu in de instellingen kan kiezen of je het startscherm wil bij het opstarten of direct live tv :)


Hoi ja klopt ik had de optie gevonden ziet er goed uit.

Gewoon de keuze hebben tussen wel een portal of gewoon meteen live kijken wat mij betreft perfect.

Goed gedaan.

Mvg


Ik was helaas te positief.

Vandaag bij het starten een zwart scherm.

Wellicht een incident.

Dus even afwachten en anders even kijken of dit in een eco modus icm zonder start scherm wellicht goed werkend te krijgen is.

Mvg


@Thijs1963 kreeg je daarbij ook een foutmelding? Of alleen zwart scherm?


@Bram_ Goedemorgen Bram zwart scherm helaas zonder melding.

Helaas geen incident want het gebeurd toch vaker.

Optie werkt alleen goed met stand in ECO.

mvg


Reageer