Skip to main content
Ik ben al sinds 2002 KPN klant. Opvallend is dat er bij vrijwel elke update die KPN de afgelopen jaren installeerde voor iTV, altijd weer problemen zijn. Nu ook weer. Naar een groot aantal zenders kan niet meer gekeken worden. Je wordt automatisch uitgelogd en krijgt een foutmelding met code 403-10146. Het aantal zenders wat je kan bekijken is een stuk minder dan bij de concurrent. Kan hier wat aan gedaan worden? Kan de update teruggedraaid worden? Kunnen klanten in het vervolg de updates weigeren en gewoon op de oude manier iTV blijven gebruiken? Misschien dat het allemaal niet kan, maar dan zou ik dat ook graag willen weten. Dan kunnen we overwegen om ons abonnement elders onder te brengen. We hopen op oplossingen. Alvast dank voor reactie!
Hmm, is dit via de tv-ontvanger? Of bedoel je de app.



Dit soort problemen worden zelden (of nooit) gemeld ivm software-updates. Het is nodig dat alle ontvangers hetzelfde werken, dus updates weigeren is niet mogelijk.



Welke zenders kun je nu ineens niet meer naar kijken??



Wat mij in dezen een veel belangrijker vraag is, als het de tv-ontvanger bij de televisie betreft: welke is het? Als dat nog een brakke Motorola is dan is het handig deze om te ruilen voor een moderne via de tool Apparatuur wisselen.



Problemen zijn er om opgelost te worden.
Op Android kan je de automatische update per app uit of aan zetten.



Ik weet niet of iOS ook dergelijke functionaliteit kent. iOS kent in ieder geval wel de mogelijkheid om de automatische update voor alle apps uit te zetten, maar misschien is dat weer iets te veel van het goede.
Dank voor reacties. Ik heb het over tv kijken met de app KPNiTV via WIFI. Ik doe dit met een nieuwe iPad en iPhone.



Na de update van KPN is het niet meer mogelijk om de volgende 11 zenders te bekijken:

RTL4, RTL5, SBS6, RTL7, NET5, VERONICA/DISNEY XD, RTL8, Comedy Central, Spike, FOX, MTV.



Bij deze 11 zenders wordt je automatisch uitgelogd en krijg je de melding 403-10146. De overige zenders werken wel goed.



Ik heb de KPN apps verwijderd en iPhone en iPad uitgezet en daarna de apps opnieuw geïnstalleerd en iPhone en iPad uitgezet en opnieuw opgestart. Dat heeft niets geholpen. Experiabox heb ik gereset en opnieuw opgestart. Dat heeft helaas ook niets geholpen.



Heeft iemand een oplossing? Alvast dank voor reactie!
Helaas is die nieuwe versie van de app niet echt een "verbetering". 😖

Het regent hier klachten over die app op iPad en iPhone en daardoor is de uitrol ven de nieuwe versie op Android ook uitgesteld.

Ik hoop dat KPN snel met een fix zal komen.
Hoi Alexander! Vreemd en vervelend probleem. Zou je de app een keer willen opstarten, (inloggen indien nodig), dan handmatig uitloggen (bij 'mijn profiel'), en dan de app verwijderen. Daarna de app weer installeren en inloggen. Ik ben benieuwd of je het dan nog steeds ervaart.



Mocht dat niet helpen, zou je dan de volgende vragen willen beantwoorden?



Welke iPhone/iPad is dat?

Welke iOS versie staat er op de iPhone/iPad?

Welke versie van de iTV app staat er nu op (als het goed is 6.3.1)?



Zodra je RTL 4 gaat kijken, word je dan gelijk uitgelogd met die foutcode? Of kan je wel even die stream kijken?

Sinds wanneer ervaar je dit precies?
Hi Paul,



Ik heb je procedure gevolgd. Ik heb nog steeds problemen. De zenders die het nog steeds niet doen zijn RTL5, RTL7, RTL8, maar de andere zenders genoemd in mijn vorig bericht doen het nu wel. Echter, na het volgen van jouw procedure werken een aantal zenders niet meer, die het voorheen wel deden: RTLZ, SBS9, Nickelodeon, Viceland, Insight.



Bij de 8 zenders die het nu niet meer doen, wordt ik gelijk uitgelogd met foutcode.



De iPad die ik nu gebruik is de Apple iPad Air 2 64GB Wi-Fi (MGKL2HC/A)

ios versie is 12.1.4

iTV versie is 6.3.1



Ik heb de problemen sinds deze maand na installatie van de update.



Heb je een oplossing? Alvast mijn dank.
Bedankt voor de uitgebreide reactie, waardeer ik. Ik ga hiermee naar de ontwikkelaars. Kun je je gegevens invullen in je profiel en mij een seintje geven als dat is gebeurd? Ik wil graag bij jouw gegevens om je account na te laten kijken.
Hi Paul. Ik heb mijn gegegevens ingevuld in mijn profiel. Ik heb ook opnieuw jouw procedure opgevolgd. Het vreemde is dat nu een aantal zenders die het voorheen deden, het nu niet meer doen en vice versa. Ik hoop op een snelle oplossing. Dank dat je mij helpt!
Ik heb alles doorgezet naar m'n contactpersoon om het één en ander uit te zoeken. Ik krijg echter net een mailtje met de vraag of dit gisteravond nog steeds het geval was, dus mijn vraag is eigenlijk of je het nu nog één keer wil testen. Beetje technisch verhaal maar het probleem dat ze zagen, is nu als het goed is opgelost.



Als je aangeeft dat dit vandaag nog steeds speelt dan ga ik er verder achteraan!
Alle zenders hebben het na de hulp van Paul een tijdje goed gedaan. Helaas is er nu weer een nieuw probleem: op alle zenders blijft het beeld zeer regelmatig hangen. Geluid hoor je dan nog wel. Is dit ook een gevolg van de update die KPN gedaan heeft voor iTV? Is dit te verhelpen?
Alle zenders hebben het na de hulp van Paul een tijdje goed gedaan. Helaas is er nu weer een nieuw probleem: op alle zenders blijft het beeld zeer regelmatig hangen. Geluid hoor je dan nog wel. Is dit ook een gevolg van de update die KPN gedaan heeft voor iTV? Is dit te verhelpen?

Nee, geen storing bekend die deze symptomen zou veroorzaken. Welke versie van de app gebruik je op dit moment? Dit klinkt trouwens meer als een probleem met bandbreedte.
Hi Paul. Ik heb “Interactieve Televisie Versie 6.3.3.” En als het een bandbreedte-probleem is, kan dat dan opgelost worden?
Hi Paul. Ik heb “Interactieve Televisie Versie 6.3.3.” En als het een bandbreedte-probleem is, kan dat dan opgelost worden?

Dat is de meest recente versie, dus dat is prima. Dat zou betekenen dat je gewoonweg op het moment dat je die storing ervaart, niet voldoende (stabiele) internetsnelheid hebt.



De makkelijkste manier om dat te checken is door een speedtest te doen, zodra je die storing ervaart. En dan kijken wat de resultaten zijn. Je kan ook de kwaliteit een standje lager zetten in de instellingen van de app, en kijken of het dan wel soepel gaat.