Skip to main content

Ik wil eigenlijk weg van digitenne op mijn boot.

Is het mogelijk om KPN TV te ontvangen over Wifi in je boot of caravan?

Ik wil wel in een gewoon TV, niet in een laptop ofzo..

Misschien via DVI/HDMI?

Heeft u een KPN thuis abonnement met tv? Kan kunt u kijken via Chromecast. Andere opties zijn er niet. Met goed fatsoen. 

In theorie kunt u een VPN-verbinding maken naar thuis. Dan zou u een tv ontvanger op de boot kunnen gebruiken. Of de app op de smarttv. 


Ik heb gezien in de forum dat de KPN app voor de smarttv werkt alleen op een KPN vaste verbinding.

Is dat zo? Heeft iemand andere ervaringen?


Hoi @Dutchdavey, welkom. 

Dat klopt! De KPN smart-tv app werkt enkel op jouw eigen thuisnetwerk. De KPN ITV online app op een smartphone of tablet, of de webplayer tv.kpn.com werken wel buitenshuis binnen de EU. Je zou door middel van een casten met bijvoorbeeld een chromecast wel TV kunnen kijken op een televisie toestel. 


Als ik op een vakantie adres bent, doe ik het met de SmartPhone en de Chromecast.

Werkt perfect. 

Je hebt alleen niet alles.

(wel binnen de EU). 


Neem dit topic eens door. Denk aan het bandbreedte verbruik. Een combi met Digitenne (voor live kijken zonder bandbreedte verbruik) is aan te bevelen.

 


Hoi @Dutchdavey, welkom. 

Dat klopt! De KPN smart-tv app werkt enkel op jouw eigen thuisnetwerk. De KPN ITV online app op een smartphone of tablet, of de webplayer tv.kpn.com werken wel buitenshuis binnen de EU. Je zou door middel van een casten met bijvoorbeeld een chromecast wel TV kunnen kijken op een televisie toestel. 

Goede aanvulling van @PeterG !

Neem dit topic eens door. Denk aan het bandbreedte verbruik. Een combi met Digitenne (voor live kijken zonder bandbreedte verbruik) is aan te bevelen.

 

Â