Skip to main content

Sinds een aantal weken hebben we TV+ (DIW7022), grote verbetering t.o.v. de vorige mediabox van KPN. Nu wil ik, als dat mogelijk is, via de afstandsbediening van KPN de Denon AVR-X2100W en de Samsung tv aanzetten. CEC is geactiveerd op de KPN+ en de Denon. Maar als ik nu de KPN+ aanzet met de afstandsbediening, dan gaat de TV wel aan, maar de Denon AVR blijft uit staan, die moet ik dan aanzetten met de afstandsbediening van de Denon. Weet iemand welke instellingen gewijzigd moeten worden in de Denon AVR, KPN+box?

Welkom op het forum, @Daalmeer. Wat heb je allemaal aangezet onder de CEC instellingen op de TV+ Box? En kun je op een rijtje zetten wat je precies aan instellingen in de Denon en je Samsung hebt, en welke je daarvan geactiveerd hebt?

En, ook ben ik benieuwd naar hoe deze drie apparaten op elkaar zijn aangesloten,


De KPN+ box is aangesloten op de HDMI 1 ingang (CBL/SAT) van de Denon AVR-X2100W. De Samsung tv (UE46D8000) is aangesloten op  Monitor 1. HDMI bediening op de AVR staat aan. 

Als ik via de afstandsbediening van de KPN de TV+ box aanzet, dan gaat mij TV aan, de AVR moet ik dan handmatig aanzetten. Op de Samsung staat HDMI-CEC (Anynet+) aan. Ook automatisch uitschakelen in het HDMI menu staat aan. De TV heeft ook een menu om te zoeken naar Anynet+ verbindingen, ziet dan geen apparaten.  Op de TV+ box staat CEC activeren, Automatisch starten, Automatisch stand-by aan. 

Ik zou graag willen weten welke parameters ik moet instellen om de AVR versterker en de TV met de KPN+ box in 1 keer aan en uit te kunnen zetten. Er staat mij iets bij dat ik destijds bij Ziggo dit wel werkend gekregen heb. Eigenlijk zou er een soort checklist moeten komen om alles goed in te stellen. Daar zou men bij Denon ook een bijdrage aan kunnen leveren.

 


Dank je, @Daalmeer. Klinkt alsof alles wat aan zou moeten staan, ook aanstaat. Zelf heb ik andere geluidsapparatuur, maar als ik thuis mijn TV aanzet, dan gaan daarna mijn TV+ Box én mijn soundbar aan. Heb je het aanzetten ook in die volgorde geprobeerd?