Skip to main content

De aansluiting bij ons is 1Gb en de TV 4K, De STB die we in bruikleen hebben van KPN is een 2952. Nu komt er het WK voetbal in november. En KPN gaat dit volgens TV totaal in UHDR uitzenden.

https://www.totaaltv.nl/nieuws/wk-voetbal-niet-in-4k-maar-ultra-hd-bij-diverse-providers/

Als langdurige klant van KPN hebben we het al eerder tandenknarsend meegemaakt dat KPN dit inkocht voor een selecte groep klanten, want er was een 4K ontvanger nodig.

Dus mijn vraag, kunnen nu wel de klanten die dat willen hun oudere STB’s inruilen voor een 5202. 

Ik ken de truuk van iemand uit Houten (die overigens helemaal niet van voetbal houdt) om even 1 maand een 4K abonnement af te sluiten. Zal wel door veel klanten gebeuren. Lijkt me niet zo’n efficiente oplossing voor KPN. Er moet toch een betere oplossing zijn.  

Hallo @dommeke,

Nee, de Arris 2952 ondersteund de gestelde eisen voor doorgifte niet. Je zult hier daarom ook een 5202 voor nodig hebben, de 4K ontvanger.  De enige optie is om dan het 4K pakket te nemen. Helaas is het in dat geval niet per maand opzegbaar, omdat je andere ontvangers hiervoor krijgt ben je hier 6 maanden aan gebonden.  Mensen die deze ontvanger al hebben kunnen dit per maand uitzetten. 

KPN gaat geen gratis omruil inplannen voor mensen die dat willen, gezien het niet verplicht is om deze zender door te geven. 




KPN gaat geen gratis omruil inplannen voor mensen die dat willen, gezien het niet verplicht is om deze zender door te geven. 

Waarom gaan jullie het dan uitzenden? Kost ons straks weer een verhoging van de abonnementsgelden, zijn die niet al duur genoeg?


Ik ken de truuk van iemand uit Houten (die overigens helemaal niet van voetbal houdt) om even 1 maand een 4K abonnement af te sluiten.

Welke truc is dat dan?


De 2952 is een HD ontvanger en kan sowieso HDR niet ondersteunen. Dat is alleen mogelijk op ontvangers die een 4k HDMI chip ( 3840 x 2160) chip hebben.


Er wordt je niks verplicht, @dommeke . Je kan het ook gewoon kijken via NPO 1, 2 en 3. Als je glasvezel hebt via NPO 1, 2 en 3 HDglas (661).

Voor de tijdelijke doorgifte van NPO 1 HDR wordt niks extra berekend. Wordt beschikbaar voor abonnee's met de Arris vip5202 en ZTE zxv8001 én een bandbreedte van af 38 Mb/s down.

Toevoeging 8-11. NPO UHD is ook via de Smart-tv app beschikbaar op Samsung, LG, Android-TV (wo Philips, Sony, TCL, boxen en dongels, Google-TV), Fire TV.
De dongel moet 4k ondersteunen. De nieuwe Google Chromecast HD met Google-TV is dus niet geschikt.

In de KPN TV app voor smartphone, tablet en via de website tv.kpn.com is het kanaal niet beschikbaar.


Ik ken de truuk van iemand uit Houten (die overigens helemaal niet van voetbal houdt) om even 1 maand een 4K abonnement af te sluiten.

Welke truc is dat dan?

Ja die man had het nooit moeten schrijven, nu is het lijkt het aangepast dat je het af moet sluiten voor 6 maanden. 😩


Ja die man had het nooit moeten schrijven, nu is het lijkt het aangepast dat je het af moet sluiten voor 6 maanden. 😩

Nee hoor, is nooit aangepast. Zoals ik zei als mensen al een 5202 hebben, mogen ze het per maand aan/uit zetten. Voor mensen die nieuwere ontvangers krijgen, kunnen na 6 maanden het 4K pakket uitzetten. 

Waarom gaan jullie het dan uitzenden?

Voor de mensen die deze ontvanger al hebben kunnen dit bekijken.  
 

Kost ons straks weer een verhoging van de abonnementsgelden, zijn die niet al duur genoeg?

Waar lees je dat? 😉


Ik ken de truuk van iemand uit Houten (die overigens helemaal niet van voetbal houdt) om even 1 maand een 4K abonnement af te sluiten.

Welke truc is dat dan?

Ja die man had het nooit moeten schrijven, nu is het lijkt het aangepast dat je het af moet sluiten voor 6 maanden. 😩

Mijns inziens staat iedereen vrij om -binnen de huisregels van het forum- te schrijven wat hij/zij wil en dus zie ik niet waarom die man uit Houten dat dan niet had mogen schrijven.

Volgens mij is het overigens altijd al zo geweest dat het 4K abonnement voor minimaal 6 maanden afgesloten moet worden..


a die man had het nooit moeten schrijven, nu is het lijkt het aangepast dat je het af moet sluiten voor 6 maanden. 😩

Mijns inziens staat iedereen vrij om -binnen de huisregels van het forum- te schrijven wat hij/zij wil en dus zie ik niet waarom die man uit Houten dat dan niet had mogen schrijven.

Zijn we helemaal met elkaar eens, maar de betekenis is van “Moeten” is niet zoals vaak uitsluitend wordt gebruikt “niet mogen”. Het betekent in deze “had niet nodig geweest”

 

Niemand geeft antwoord op mijn vraag hoe klanten met een 2952 het toch in de hedendaaagse kwaliteit kunnen kijken. 

Het antwoord “dat kan je niet”, is voor mij hetzelfde, als een autoverkoper, die zegt: “Zover is onze organisatie nog niet, wij houden het op diesel”. 

 


a die man had het nooit moeten schrijven, nu is het lijkt het aangepast dat je het af moet sluiten voor 6 maanden. 😩

Mijns inziens staat iedereen vrij om -binnen de huisregels van het forum- te schrijven wat hij/zij wil en dus zie ik niet waarom die man uit Houten dat dan niet had mogen schrijven.

Zijn we helemaal met elkaar eens, maar de betekenis is van “Moeten” is niet zoals vaak uitsluitend wordt gebruikt “niet mogen”. Het betekent in deze “had niet nodig geweest”

Maar als die man dat niet geschreven had, hoe was je dan achter dat trucje gekomen?

Jammer overigens, dat ik nu nog steeds niet weet wat dat trucje dan was.

 

Niemand geeft antwoord op mijn vraag hoe klanten met een 2952 het toch in de hedendaaagse kwaliteit kunnen kijken. 

Wat versta je onder hedendaagse kwaliteit?


Niemand geeft antwoord op mijn vraag hoe klanten met een 2952 het toch in de hedendaaagse kwaliteit kunnen kijken. 

De 2952 is een HD ontvanger. HD is hedendaaagse kwaliteit. 


Omdat jullie het zo graag willen, ik zal een nieuwe vraag maken. Het schijnt niet te worden begrepen zelfs niet door SuperUsers waar alle reacties tot nog toe vandaan komen. 

 


Omdat jullie het zo graag willen, ik zal een nieuwe vraag maken.

Dat hoeft niet, die opmerking was een foutje van mij, dit is al jouw eigen topic.

Uiteraard snap ik dat jij graag jouw 2952 zou willen ruilen voor een 5202 maar helaas is HD nog "hedendaags".


Omdat jullie het zo graag willen, ik zal een nieuwe vraag maken. Het schijnt niet te worden begrepen zelfs niet door SuperUsers waar alle reacties tot nog toe vandaan komen. 

 

Wat is er onduidelijk aan? Klanten die een 5202 hebben hoeven geen 4K tv te hebben, dan zien ze hetzelfde als met een 2952. Gewoon goede kwaliteit HD-tv.

De 5202 wordt nu gewoon standaard uitgeleverd aan nieuwe klanten, of je nu een 4K-tv hebt of niet.

 


Omdat jullie het zo graag willen, ik zal een nieuwe vraag maken. Het schijnt niet te worden begrepen zelfs niet door SuperUsers waar alle reacties tot nog toe vandaan komen. 

 

Klopt, je stelt een vraag op een forum waar Superusers actief zijn. Ik heb duidelijk antwoord gegeven dus hoe duidelijker wil je je antwoord? 😉
 

Het antwoord “dat kan je niet”, is voor mij hetzelfde, als een autoverkoper, die zegt: “Zover is onze organisatie nog niet, wij houden het op diesel”. 

 

Het antwoord is meer: 

Je vraagt korting aan de autoverkoper, die zegt “nee kan niet”. En jij zegt maar ik wil korting. De verkoper zegt “Nee kan niet”.  


In het prille begin van de 5202 kon je inderdaad na 1 maand al de 4k optie uitzetten. Been there done that, ik was namelijk die ene die dat ook toen werkelijk al na 1 maand had uitgezet. Maar ergens in een periode daarna is inderdaad die 6 maanden regel toegepast. En moet je minimaal die duur uitzitten om de 5202 te mogen behouden. Maar dat is volgens mij denk ik ook wel een jaar of 2/2,5 geleden,... 


 

Waarom gaan jullie het dan uitzenden? Kost ons straks weer een verhoging van de abonnementsgelden, zijn die niet al duur genoeg?

 

“jullie”

Op een forum helpen vooral klanten van KPN elkaar.

 

Ik heb elders gelezen dat de WK niet in 4K wordt uitgezonden, maar alleen in UHD (2K = HD) met HDR.

Dat beeld is mooier, maar of het voor 6 maanden € 2,50 per maand waard is, die keuze moet je zelf maken.

 

En @dommeke 

Je kan op de Arris VIP 2952 geen 4K of UHD met HDR kijken, daar is deze KPN tv ontvanger niet voor gemaakt.

Dat is net zoals kleur kijken op een zwart tv (jaren 70 veel gehoord😊)

 

Je hebt minimaal de Arris VIP 5202 nodig en helaas stuurt KPN die alleen als je het 4K pakket (voor minimaal 6 maanden) afneemt.

Daarna hoeft de decoder niet terug zolang je klant KPN bent.😉


Hoi allemaal, hier lees je alles over het WK 2022 dat je straks in UHD kan kijken bij KPN: