Skip to main content

Goedendag, 

Is mijn Arcadyan HMB2260 nog niet aan vervanging toe? Hij begint wel heel erg traag te worden, zeker met Apps (netflix en youtube), en zeker vergeleken met mijn andere ontvanger. 

Ja is rechtsreeks bedraad aangesloten op modem en geeft verder geen problemen, behalve dan dan de performance echt wel onder de maat begint te geraken. 

Hallo @FrankWielen alleen de Motorola's zijn aan vervanging toe en daar geldt een wisselprogramma voor. Jouw tv-decoder is nog goed en wordt ook nog regelmatig voorzien van updates.

 


Zet 'm enkele minuten uit met de schakelaar op de achterkant. Dan is het wat volgelopen werk geheugen opgeschoond. 

Doet mijn moeder zo'n beetje elke 6 tot 8 weken met ook een HMB2260. 

Wat ook helpt is eco stand-by gebruiken. Maar opstarten duurt dan wel 1 minuut en 35 seconden. 


Hoi @FrankWielen en welkom hier op ons forum!

 

Zet 'm enkele minuten uit met de schakelaar op de achterkant. Dan is het wat volgelopen werk geheugen opgeschoond. 

Doet mijn moeder zo'n beetje elke 6 tot 8 weken met ook een HMB2260. 

Wat ook helpt is eco stand-by gebruiken. Maar opstarten duurt dan wel 1 minuut en 35 seconden. 

Dat is een goede tip van @PeterG, heeft dit voor verbetering gezorgd?

Het kan ook geen kwaad om de tv ontvanger eens een zogenaamde frisse start te geven.


Ik heb trouwens enkele reacties die off topic waren verwijderd, graag on topic blijven :) 


De ontvanger staat in ECO mode en wordt dus elke dag gereset. 


De ontvanger staat in ECO mode en wordt dus elke dag gereset. 

En is de ontvanger daardoor ook minder traag dan voorheen @FrankWielen?
Indien niet, dan zou ik de ontvanger dus ook nog even de frisse start geven.


De ontvanger staat in ECO mode en wordt dus elke dag gereset. 

Maar wat is dan "traag”?

Hij begint wel heel erg traag te worden, zeker met Apps (netflix en youtube), en zeker vergeleken met mijn andere ontvanger. 

En wat is je andere ontvanger???? Een Arris vip2952? Die werkt inderdaad ietsje vlotter (ahum) met de apps.

De apps gebruiken mijn moeder (hmb2260) en ik (vip2952) niet via die ontvangers. Maar in onze smart televisies. Die zijn inderdaad veel sneller dan die ontvangers. 

Als je een smart televisie hebt gewoon lekker dié gebruiken voor de apps.


Als je een smart televisie hebt gewoon lekker dié gebruiken voor de apps.

Maar dat is toch heel vervelend omdat je dan de afstandsbediening van de televisie moet gebruiken?


Als je een smart televisie hebt gewoon lekker dié gebruiken voor de apps.

Maar dat is toch heel vervelend omdat je dan de afstandsbediening van de televisie moet gebruiken?

Hihi. Lekker cynisch. Daar hou ik van. 🙂


Als je een smart televisie hebt gewoon lekker dié gebruiken voor de apps.

Maar dat is toch heel vervelend omdat je dan de afstandsbediening van de televisie moet gebruiken?

Hihi. Lekker cynisch. Daar hou ik van. 🙂

Het is gewoon een serieuze vraag/opmerking. De afstandsbediening van mijn Sony televisie en mijn Sony Home Cinema Set liggen in een kastje onder de televisie en komen daar vrijwel nooit uit. Dat wil ik ook graag zo houden en ik kan me voorstellen dat anderen dat ook graag willen.


Als je een smart televisie hebt gewoon lekker dié gebruiken voor de apps.

Maar dat is toch heel vervelend omdat je dan de afstandsbediening van de televisie moet gebruiken?

Hihi. Lekker cynisch. Daar hou ik van. 🙂

Het is gewoon een serieuze vraag/opmerking. De afstandsbediening van mijn Sony televisie en mijn Sony Home Cinema Set liggen in een kastje onder de televisie en komen daar vrijwel nooit uit. Dat wil ik ook graag zo houden en ik kan me voorstellen dat anderen dat ook graag willen.

Hier idem, doe alles met de KPN afstandsbediening.

Dus gebruik ook de apps op de ontvanger. Ook op de 2952 en de 5202 is het traag en loopt de ontvanger regelmatig vast. Vooral bij het switchen van app of na lang kijken op een app. Als ik lang videoland kijk en meteen daarna Netflix wil kijken loopt alles vast. Lijkt idd een geheugen dingetje te zijn, heel frusterend. 


Hoi, ik heb enkele reacties die off topic waren verwijderd, graag on topic blijven! Bedankt :)