Skip to main content

Ik hen een nieuwe tv ontvanger gekregen maar ik kan nergens het abonnementsnummer invullen. Ook onze opnames komen niet te voorschijn. Zijn van iemand  anders. Terug naar fabrieksinstellingen helpt ook niet. Zit deze nog gekoppeld aan iemamd anders?

Welke KPN tv ontvanger heb je?

En heb je die van KPN gekregen of via Marktplaats gekocht.


Een Arris, en via KPN geleverd. Vip2952 v2


@Gerard-beek

Dan moet de ontvanger gereset worden door KPN. U kunt bellen met de KPN 0800-0402 of wachten totdat een moderator dit oppakt. 

Als u belt hou dan wel het serienummer van de ontvanger bij de hand waar het omgaat.

KPN had deze ontvanger moeten resetten voordat ze hem weer aan een andere klant sturen. Een slordigheidsfoutje van de KPN.

Op zon en feestdagen is dit nummer gesloten.

Fijne Kerst!


@Dreetje 

Uitgezonderd voor storing als ik het goed heb.

Dan kan je het gratis nummer 0800-0402 wel bellen.

Maar de vraag is of het onder storing valt, hij / zij kan tv kijken.

Dus dinsdag vanaf 8 uur moet het weer lukken. 


Hoi @Gerard-beek, welkom bij ons op het forum. Het klinkt inderdaad alsof die ontvanger nog gegevens heeft van een andere aansluiting, dat is niet de bedoeling natuurlijk! Excuses daarvoor. Heb je inmiddels contact gehad met het nummer dat Dreetje en Joop hebben genoemd en is het daar gelukt? Of kunnen wij hier nog met je meekijken.


Ik heb  contact gehad.

Maar ze moest het aan een collega vragen, want dit had ze nog nooit meegemaakt. Het is ook na 2 dagen nog niet geregeld, en ik wordt er wel een beetje moe van. Hoe moeilijk kan het zijn…

 

Kan jij  het oplossen


Hoi @Gerard-beek, welkom bij ons op het forum. Het klinkt inderdaad alsof die ontvanger nog gegevens heeft van een andere aansluiting, dat is niet de bedoeling natuurlijk! Excuses daarvoor. Heb je inmiddels contact gehad met het nummer dat Dreetje en Joop hebben genoemd en is het daar gelukt? Of kunnen wij hier nog met je meekijken.

Kan jij  dit oplossen?


Hoi @Gerard-beek ,

Als je het serienummer van de ontvanger waar het om gaat bij persoonlijke opmerkingen zet in je profiel:forum.kpn.com/settings/profile kan een moderator dat wel doen.

Overigens is het, nadat een medewerker de ontvanger uit het systeem haalt, eigenlijk direct geregeld.Dat kan nooit 2 dagen duren.Er is vrijwel zeker wat fout gegaan.


Is nu ingevuld, ik wacht af..

 


Telefonisch komen de medewerkers er niet uit. Wat een...…

 

Help!


Een moderator komt binnen enkele dagen langs @Gerard-beek .

Je kan misschien het ook op facebook messenger proberen, misschien kunnen zij je ook verder helpen.Die reageren binnen een uur bij openingstijden volgens mij.


De fout ligt bij postnl, 

Tijdens het omruilen liep het systeem vast en is mijn ontvanger niet vrij gegeven. Nu dus een poosje wachten tot de ontvanger wordt vrijgegeven.


Dank je voor het invullen van je profiel @Gerard-beek, als ik zoek op dat serienummer krijg ik inderdaad een melding dat die is gekoppeld aan een ander abonnementsnummer. Ik heb de aanvraag gedaan om dat los te koppelen.

Als jij de bewuste tv-ontvanger opnieuw opstart, zal deze jou vragen om jouw abonnementsgegevens. Nadat je die hebt ingevuld zal de ontvanger aan jouw abonnement zijn gekoppeld.


Bedankt het is nu geregeld 


Helemaal goed, graag gedaan @Gerard-beek!Â đŸ™‚Â 
Als we nog iets anders voor je kunnen doen weet je ons te vinden.


Nu het pluspakket nog op dit kastje.

Raar maar we zien die zenders niet..…

 

Help!


Goedemorgen @Gerard-beek,

Wat mis je uit het pluspakket? Alle zenders/films, specifieke zenders of de films?

Je kan kijken of het pakket actief staat op het ingevoerde account. Door te gaan naar: Menu → Instellingen → Zenderpakketten. Als je daar het pluspakket nog kan kopen, dan staat deze niet actief. Andere optie is om ‘MijnKPN’ de pakketten te controleren.


Ik mis een aantal zenders.

Bijvoorbeeld 78 family7.

Op de andere ontvanger werkt deze wel

Ook de opnames van deze zender zie ik wel maar kan ik niet afspelen. En op de andere ontvanger wel.


Dat is een bijzondere combinatieÂ đŸ¤”

1: Als ik het goed begrijp heeft ontvanger1 wel kanaal 78, maar ontvanger2 niet.
2: Op beide ontvangers zie je wel de opname van kanaal 78, maar op ontvanger2 kun je deze opname niet afspelen?

Op basis van deze combinatie vermoed ik twee aparte dingen.

1: Het ontbrekende kanaal op de ontvanger zit hem in een actieve zenderlijst waardoor deze eruit gefilterd wordt. Dit zou dan via ‘Menu → Instellingen → Zenderlijsten’ aan te passen zijn.

2: Het niet kunnen afspelen van de opname wordt of getriggerd door het ontbreken van de zender in de zenderlijst, of je ervaart hier een bekend issue m.b.t. het afspelen van opnames dat deze zwart beeld geven. In geval van het laatste zou je de opname ene minuut of 5 kunnen laten spelen en dan gaat deze werken (daarna nog wel even een stukje terugspoelen).

 

Maar wellicht interpreteer ik de informatie niet correct en is er iets totaal anders gaandeÂ đŸ˜…. Mocht ik het verkeerd begrepen hebben, laat het gerust even weten.


Na de  software opnieuw te hebben geĂ¯nstalleerd werken ze wel. Raar.


Dan kan het zijn dat er nog een paar verdwaalde instellingen van het vorige abonnementsnummer in het geheugen stonden. Maar goed te lezen dat het nu wel werkt. Veel kijkplezier.