Skip to main content
Beantwoord

Is opnemen gratis ondanks retourneren 2de tv-ontvanger?

• 8 februari 2025
  • 10 reacties
  • 124 keer bekeken

Ik betaal nu 5 euro voor 2e box zodat ik gratis opnemen pakket heb. Maar ik gebruik 2e box niet maar ligt opgeslagen en moest ik houden omdat ik anders alsnog 5 euro moest betalen voor opnemen pakket. Dus als ik nu 2e box inlever dan krijg ik opnemen pakket gratis dus ben ik 5 euro per maand goedkoper uit?

Beste antwoord door Noordzee

dp1972. schreef:

Ik dacht omdat ik er nu voor betaal 5 euro voor 2e box en opnemen gratis krijg dan stop ik 2e box en blijf opnemen gratis krijgen is dus 5 euro goedkoper. Maar kpn geeft dan weer van alles gratis waar ik geen behoefte aan heb. Geef gewoon korting daar heb ik meer aan.

dp1972. schreef:

Ik zit al in level 3 dus als ik het goed snap. Ik mag 2e kastje gewoon houden en krijg 5 euro korting en de mogelijkheid voor opnemen blijftgewoon behouden.

Hallo ​@dp1972. ,

Je geeft aan dat je in level drie zit. In dat geval kun je rustig jouw tweede ontvanger opzeggen. Je bespaart dan vijf euro per maand en je houdt het opnemen pakket. 

Combivoordeel level drie

bij Internet + Mobiel + extra product(en) van minimaal 8 punten

• Tot €7,50 korting op Mobiel
  • Gratis dubbele data bij Mobiel
  • Gratis Pluspakket t.w.v. € 9,99 bij TV
  • Gratis Opnemen t.w.v. € 4,99 bij TV
  • Gratis Service Plus
  • Keuzevoordeel: kies uit Netflix Standaard, ESPN Compleet, 1Password Individual, HBO Max Standaard, Disney+ Standaard of Videoland Premium

Waarschijnlijk had je al het gratis pluspakket. Als tweede extraatje (naast het gratis opnemenpakket) kun je nog iets kiezen uit het "Keuzevoordeel". Lijkt mij geen slechte deal. 

Meer informatie daarover staat hier:

Hoe kom ik in level drie?

Je zit in level drie Combivoordeel als je Internet, Mobiel én product(en) van minimaal acht punten hebt.

Bekijk origineel

10 reacties

PeterG
Superuser
  • 61274 reacties
  • 8 februari 2025

Onder je huidige voordeel raak je opnemen als gratis optie kwijt.

Maar mogelijk val je wel al in Level 2 van het nieuwe Combivoordeel. Dan kan je opnemen al gratis hebben met een ontvanger. 

Lees dit door ⬇ en check in je MijnKPN app. 

Binnen je huidige abonnement kun je dan naar Combivoordeel. 

• Auteur
  • Helper
  • 28 reacties
  • 8 februari 2025

Ik zit al in level 3 dus als ik het goed snap. Ik mag 2e kastje gewoon houden en krijg 5 euro korting en de mogelijkheid voor opnemen blijftgewoon behouden.

• 3485 reacties
  • 8 februari 2025
dp1972. schreef:

Waarom denk je dat je 5 euro korting krijgt?

5 euro korting is de oude situatie. Dat krijg je als je een mobiel abonnement hebt en een entertainmentpakket afneemt. Dan neem je bijvoorbeeld Netflix Standaard voor € 13,99 en dan krijg je 5 euro korting. Betaal je effectief € 8,99.

Bij het nieuwe level systeem krijg je geen 5 euro korting. In plaats daarvan krijg je Netflix Standaard ter waarde van € 13,99 gratis. En je kan de 2de tv ontvanger stopzetten zonder dat opnemen vervalt.

• Auteur
  • Helper
  • 28 reacties
  • 8 februari 2025

Ik dacht omdat ik er nu voor betaal 5 euro voor 2e box en opnemen gratis krijg dan stop ik 2e box en blijf opnemen gratis krijgen is dus 5 euro goedkoper. Maar kpn geeft dan weer van alles gratis waar ik geen behoefte aan heb. Geef gewoon korting daar heb ik meer aan.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36772 reacties
  • Antwoord
  • 8 februari 2025
dp1972. schreef:

dp1972. schreef:

Hallo ​@dp1972. ,

Je geeft aan dat je in level drie zit. In dat geval kun je rustig jouw tweede ontvanger opzeggen. Je bespaart dan vijf euro per maand en je houdt het opnemen pakket. 

Combivoordeel level drie

bij Internet + Mobiel + extra product(en) van minimaal 8 punten

• Tot €7,50 korting op Mobiel
  • Gratis dubbele data bij Mobiel
  • Gratis Pluspakket t.w.v. € 9,99 bij TV
  • Gratis Opnemen t.w.v. € 4,99 bij TV
  • Gratis Service Plus
  • Keuzevoordeel: kies uit Netflix Standaard, ESPN Compleet, 1Password Individual, HBO Max Standaard, Disney+ Standaard of Videoland Premium

Waarschijnlijk had je al het gratis pluspakket. Als tweede extraatje (naast het gratis opnemenpakket) kun je nog iets kiezen uit het "Keuzevoordeel". Lijkt mij geen slechte deal. 

Meer informatie daarover staat hier:

Hoe kom ik in level drie?

Je zit in level drie Combivoordeel als je Internet, Mobiel én product(en) van minimaal acht punten hebt.

• Auteur
  • Helper
  • 28 reacties
  • 8 februari 2025

Precies dat bedoelde ik. Bedankt voor de reacties. Dus toch korting.

• 3485 reacties
  • 8 februari 2025
dp1972. schreef:

Nee, geen korting. Waar zie jij korting staan?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36772 reacties
  • 8 februari 2025
Marlon92 schreef:
dp1972. schreef:

Door het opzeggen van die tweede ontvanger bespaart hij vijf euro per maand. Is toch een besparing… 

• Auteur
  • Helper
  • 28 reacties
  • 8 februari 2025

Precies dus weer een extra ijsje komende zomer!!

• 3485 reacties
  • 8 februari 2025
Noordzee schreef:
Marlon92 schreef:
dp1972. schreef:

Door het opzeggen van die tweede ontvanger bespaart hij vijf euro per maand. Is toch een besparing… 

Ja. Maar dat is geen korting.

Reageer