Skip to main content

Jaren geleden heb ik mijn TV aangesloten met de Homeplug 200 AV plus.

Dat gaat best goed. Behalve als we ergens in de woonkamer een oplader van bijvoorbeeld telefoon of tablet in het stopcontact doen (en dat gebeurt natuurlijk dagelijks). Dan slaat de Homeplug op tilt (rode lampjes).
Dat we dan steeds met de oplader naar de keuken of naar boven moeten, daar valt mee te leven, maar het blijft een ergernis.

 

Ik vroeg me dus af of de nieuwste generatie draadloze adapters hier minder last van heeft en het dus zinvol is om de huidige adapter te vervangen?

Hallo @Streef , het is de bedoeling dat een homeplug in zijn eentje in een (bij voorkeur geaard) stopcontact zit, is het een meervoudig stopcontact waar de homeplug in zit dan verder niets op de vrije contacten aansluiten.

Dit om te beginnen voor een storingsvrije ontvangst.

De 200 is we gedateerd, aar als deze het gewoon goed doet met eerdergenoemde raadgevingen niets aan doen.

Devolo heeft een hulpprogramma, cockpit genaamd, waarmee je de 200 kunt instellen/resetten en eventueel nog opwaarderen naar een nieuwere firmware.

Succes.

 


Ja, hij zit in z'n eentje in een stopcontact. In de homeplug zelf zit wel weer een stekker.
Ook als ik die er uit haal dan gaat het mis. En dan ook alleen als ik een oplader aansluit, Niet als ik een lamp aansluit of zo.


Hallo @Streef , dan kan er iets met de oplader aan de hand zijn, als het geen originele is kan deze storing veroorzaken.

 


En als het wel een originele is ook.


Helaas zorgt de chinese meuk veelal voor dit soort storingen. Er wordt graag naar de homeplug gewezen, maar led lampen, opladers, zonnepaneel-omvormers en noem maar op gooien een hoop troep op het net en het is net of dat alleen nog maar erger wordt. 


Hoi @Streef . Lastig te zeggen of een nieuwer model beter gaat werken. Het zou best kunnen dat die lader voor veel interferentie zorgt. 

Je kunt natuurlijk een nieuw setje kopen en het bonnetje goed bewaren. Als het niet bevalt lever je die dingen weer in.


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.