Skip to main content

Hi, sinds een paar dagen heb ik ook 2 kpn + kastjes. Ik kan 1 ding zeggen! Wat een aanfluiting!

Je merkt aan alles dat het weer veel te snel uitgerold is. 
 

-hdr10 stuurt hij niet uit. Op mijn 4khdr tv geen HDR signaal. Alleen sdr terwijl HDR primair zou zijn. Op mijn dolby vision tv werkt dv wel maar hij gaat nu alles opschalen. Dit wil ik eigenlijk niet. Geen pass through voor video . beeld loopt niet vloeiend en stottert.

-apps zijn een ramp. Geluid hapert en gaan niet synchroon. Binnen 2 min is het al raak. Op alle apps gebeurd dit. 
 

-live tv vervormt het geluid en blijft het beeld soms hangen. Ontvanger lijkt het heel moeilijk te hebben met het bereken van de data.
 

Beide zijn bekabeld aangesloten op 200m/bit.  Hard reset, nieuw installatie… alles is geprobeerd. 

Zijn dit bekende problemen?

 

Admin: eigen topic voor bericht aangemaakt

Zijn dit bekende problemen?

De bekende bevindingen staan hier.

Er zijn veel meer bevindingen gerapporteerd maar blijkbaar hebben die het niet mogen halen om op die lijst te komen staan. 😖


Hoi @Johan85 . Erg jammer dat het tegenvalt.

Wat HDR betreft kun je de tuner op HDR of SDR zetten.   Waar heb jij hem op staan?  

(ik weet dat dit nog geen optimale oplossing is. Er wordt gewerkt aan een automatische HDR functie. Maar je zou in ieder geval op die HDR altijd stand, ook alle HDR content moeten kunnen zien)


@Erwin_ hdr uiteraard…. Anders kwam ik er ook niet achter dat hij geen HDR uitstuurt ;)


Welke firmware heb je er nu opzitten?  Een aantal van de issues die je benoemd zouden opgelost moeten zijn.

De apps draaien hier bijvoorbeeld prima.  


Hi, sinds een paar dagen heb ik ook 2 kpn + kastjes. Ik kan 1 ding zeggen! Wat een aanfluiting!

Je merkt aan alles dat het weer veel te snel uitgerold is. 
 

-hdr10 stuurt hij niet uit. Op mijn 4khdr tv geen HDR signaal. Alleen sdr terwijl HDR primair zou zijn. Op mijn dolby vision tv werkt dv wel maar hij gaat nu alles opschalen. Dit wil ik eigenlijk niet. Geen pass through voor video . beeld loopt niet vloeiend en stottert.

-apps zijn een ramp. Geluid hapert en gaan niet synchroon. Binnen 2 min is het al raak. Op alle apps gebeurd dit. 
 

-live tv vervormt het geluid en blijft het beeld soms hangen. Ontvanger lijkt het heel moeilijk te hebben met het bereken van de data.
 

Beide zijn bekabeld aangesloten op 200m/bit.  Hard reset, nieuw installatie… alles is geprobeerd. 

Zijn dit bekende problemen?

 

Admin: eigen topic voor bericht aangemaakt

Ik kan dit alleen maar beamen.

Dit is inderdaad een uitermate teleurstellend product jij noemt het een aanfluiting ik vind het KPN onwaardig.

Alleen maar problemen en op ieder niveau.

KPN had  deze uitrol al lang moet stoppen maar wellicht is dit het ontwikkel stadium wat ze ambiëren.

Met andere woorden is dit een software ontwikkel proces ,de klant geeft de issues aan en de ontwikkel afdeling past zijn product daarop aan.

Normale situatie er wordt iets ontwikkeld en getest incl beta testen enz enz. In een normaal ontwikkeltraject gaat het product dan pas live als er een GO is (dus als het goed werkend is)

In dit geval kiest KPN voor het ontwikkelstadium bij de klant de neer te leggen  en dat bespaart veel ICT ontwikkelkosten.

een andere verklaring kan er niet zijn lijkt mij want dit product is verre van klaar en heeft veel ste bugs en issues om live te gaan.

ander suggestie is dat KPN gewoon doof is voor kritiek (in gewoon NL schijt heeft aan de klant)maar zover wil ik nog niet gaan. Ik zie hier een hoop onkunde en gebrek aan kennis.

 

Fijn weekend

en 1 ding werkt altijd als work a round stekker eruit en er weer in en de cache is leeg en de STB doet het weer even.