Skip to main content

Hallo, Ik heb KPNinternet met G4 ondersteuning en Digitenne maar wil graag via tv.kpn.com of de app tv kijken en de digitenne afmelden. Dit is helaas niet mogelijk daar ik op mijn adres geen iTV mogelijk is. 

Ik zou dus graag een iTV abonnement willen zonder ontvanger zodat ik via Chromecast tv kan kijken. Hoe regel ik dit? Alvast dank.

Hoi @Bosmannen, in principe gaat de tv via de vaste lijn. Als deze geen snelheid genoeg heeft voor ITV is het dus niet mogelijk. Ik vind het leuk bedacht, maar het gaat dan helaas niet op. 😞 Dit is zo ingesteld om de kwaliteit van de verbinding op orde te houden en deze niet te laten verstoren. 


Hallo Bart. Dank voor je antwoord maar heb een 4g router erbij indien er meer bandbreedte gevraagd wordt. Ook kijk ik streaming tv/Netflix met een uitstekende kwaliteit via internet en als mijn zoon op bezoek is ook F1 via ziggo tv dus lijkt mij dat voor iTV van KPN ook zou kunnen. 


Het kan ook... maar KPN bied het niet aan...


Ik ga het nog eens aankaarten. Of het ooit komt durf ik nu niet te zeggen. Voor nu is het in ieder geval, wanneer de vaste lijn geen snelheid genoeg heeft, dan kan het niet. 


Ik heb het hier op het forum wel meer gezegd: geeft mensen die digitenne en vast (langzaam) internet hebben toegang tot itv app op de mobiel. Lijkt me qua marketing ook een goede zet. Met 18 euro per maand voor de eerste digitenne ontvanger (toch?) betaald @Bosmannen toch al zowat de hoofdprijs...


Dank voor jullie antwoord. Technisch is er geen beperkingen en qua kosten betaal ik nu te veel. Kwaliteit van digitene is zelf beduidend minder dan kijken via internet. Dus idd KPN graag de mogelijkheid creëren. 


Ik heb het aangekaart, dat is voor nu alles wat ik kan doen. Hopelijk komt het, dat zou leuk zijn.

 


Hoop ik ook. Dankjewel. Bart. 


Hallo Bart, wil nog even terugkomen op bovenstaande. Ben er nl. achter dat mijn buurman (Bosmansweg 4) WEL interactieve TV van KPN heeft terwijl ik dit niet kan krijgen. Heb dezelfde verbinding met ook een G4 router voor extra bandbreedte. Ik kan het niet krijgen. Hoe kan dit??

 


Het heeft te maken met de snelheid die binnenkomt op de vaste lijn. De 4G router voor extra bandbreedte staat daar los van. Er moet op de vaste lijn uit mijn hoofd minimaal 12 Mbit/s binnenkomen. Als dat minder is, is itv geen mogelijkheid. 

Verder heeft de snelheid ook te maken met de afstand tot de wijkkast. Het kan zelf zo zijn dat de buurman ook nog weer op een andere kast is aangesloten. Allemaal factoren die hier in meespelen. 


De lijn van mijn buurman loopt langs mijn huis en staat verder van de kast. 


Dat is wel apart, kan dan ook zijn dat jouw lijn wat minder stabiel is. Kun je voor de zekerheid jouw postcode + huisnummer toevoegen aan jouw profiel. Dan ga ik toch even kijken of er mogelijkheden zijn. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt. 


@Bart_Z en @Bosmannen het kan zijn dat de buren een oudere overeenkomst hebben met de KPN. KPN heeft de minimale internetsnelheid (over de kopere kabel) een tijdje geleden verhoogd om Interactieve TV te kunnen afnemen. Vroeger was dit lager. 


Hallo Bart. Dat zou fijn zijn. pc is **** huisnummer *. Van mijn buurman is het huisnummer * zelfde pc. Michel

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy


@Bart_Z en @Bosmannen het kan zijn dat de buren een oudere overeenkomst hebben met de KPN. KPN heeft de minimale internetsnelheid (over de kopere kabel) een tijdje geleden verhoogd om Interactieve TV te kunnen afnemen. Vroeger was dit lager. 

Volgens mij werd er vroeger helemaal niet naar gekeken. Iedereen kon gewoon tv krijgen.


Helaas @Nick83 ik moest het eerst met Digitenne doen terwijl Digitenne bij ons nog niet eens kon. Destijds uitgeprobeerd via mijn schoonvader welke Digitenne had en toen KPN overtuigd (maar dat terzijde). Sinds een jaar of 5 (denk ik) Interactieve televisie. 
Ik ben het wel eens met je wanneer je Internet Buitengebied hebt met een 4G modem dat je via bijvoorbeeld een Chromecast Interactieve televisie kan streamen via je mobiel. 


@Bosmannen, jij zit op 8 Mbit/s, jouw buurman op 7. Dat is voor nu nog te weinig om ITV toe te voegen. 

@Bart_Z en @Bosmannen het kan zijn dat de buren een oudere overeenkomst hebben met de KPN. KPN heeft de minimale internetsnelheid (over de kopere kabel) een tijdje geleden verhoogd om Interactieve TV te kunnen afnemen. Vroeger was dit lager. 

Dus dan moet het dit wel zijn. 

Ik kan er voor nu niet meer van maken. De wens om itv via de app te kijken heb ik al doorgeven. Hopelijk wordt dat eens werkelijkheid.