Skip to main content

Zit ergens in midden Nederland op vakantie en wil een film kijken die ik had opgenomen. 

Zodra ik afspelen klik, krijg ik de melding:

LOCATIE NIET GEVONDEN. 

Wat moet ik hier nu weer mee?  Kijk dan beter, klote app. Google vind ook mijn locatie gewoon. En de app heeft de rechten, net gecheckt. Gebruik de app zonder problemen thuis en juist op vakantie wil je dit soort shit niet. Dus hoe kom ik hier van af zodat ik wel normaal kan kijken? Alvast bedankt voor de moeite en sorry voor de ergernissen.

En hoe kan ik dit volgen of zien dat hier op gereageerd wordt? Krijg ik een pb? 

 

 

 

 

Hoi @Vinci69 
Als iemand hier op reageert zoals ik dan krijg je een berichtje binnen.
En pas een beetje op je taalgebruik, dit is een openbaar forum een ieder kan dit lezen, het is ook tegen de forumregels.
Wat je vraag betreft, het kan zijn dat je net op een plekje zit waar niet genoeg bereik is, dus probeer het eens op een ander plekje soms kan een meter al veel verschil maken.


Wat voor een apparaat (merk en type) gebruik je?

Kijk jij via wifi of via 3G/4G?

Als de app geen rechten zou hebben om de locatie te bepalen dan zou ik eigenlijk een andere melding verwachten.

 


Hoi @Vinci69 
Als iemand hier op reageert zoals ik dan krijg je een berichtje binnen.
En pas een beetje op je taalgebruik, dit is een openbaar forum een ieder kan dit lezen, het is ook tegen de forumregels.
Wat je vraag betreft, het kan zijn dat je net op een plekje zit waar niet genoeg bereik is, dus probeer het eens op een ander plekje soms kan een meter al veel verschil maken.

Bedankt voor je reactie, huistijger. Tja, je hebt gelijk, kon zeker wel wat milder reageren. Mijn ergernissen werden gevoed door de irritatie nav de vele tevergeefse pogingen die ik deed dit op te lossen. Wilde gewoon filmpje kijken voor ik op één oor ging maar bracht m'n tijd door op zoek naar oplossingen en controleren van instellingen, zonder enig resultaat. Geen excuus voor m'n wat grove reactie. Dus nogmaals sorry.

Het bereik is redelijk tot goed, 3/4 van wat mogelijk is (4G). Een zendmast zag ik gisteren op zo'n 500m afstand van waar ik zit. Maar vertrek hier weer dus zal het later nog is proberen op een andere locatie. Dat zal dan uitsluitsel geven t.a.v. het bereik.

Het was jammer dat er geen foutmelding komt waar je ook wat mee kan...


Wat voor een apparaat (merk en type) gebruik je?

Kijk jij via wifi of via 3G/4G?

Als de app geen rechten zou hebben om de locatie te bepalen dan zou ik eigenlijk een andere melding verwachten.

 

Bedankt voor je reactie, wjb.

Ik gebruik een oneplus 7 pro, android 11, en gebruik 4G.  Het bereik is, op 1 balkje na, maximaal.


Het meeste vreemde was, is dat de film gewoon afspeelde onder de melding. Maar stopte zodra ik de melding wegdrukte door op OK te tikken.


Ook verwarrend is het feit dat de foutmelding mekkert over het niet kunnen vinden van mijn locatie. Dat is GPS gerelateerd, niet wifi/4G, voorzover mij bekend is. Vandaar dat ik controleerde of google wel mijn locatie kon vinden. Gebruik ook HereWeGo voor navigatie en ook die heeft hier geen probleem. Zit ook niet in een bos, er staat slechts 1 boom naast me.


Ook verwarrend is het feit dat de foutmelding mekkert over het niet kunnen vinden van mijn locatie. Dat is GPS gerelateerd, niet wifi/4G, voorzover mij bekend is. 

De locatiecontrole vindt op basis van de locatie services van Android plaats als er via 4G gekeken wordt.

Als er via wifi gekeken wordt dan wordt de locatie (land) bepaald o.b.v. het publieke IP adres.

De locatie services van Android gebruiken GPS, wifi netwerken en GSM masten voor het bepalen van de locatie. Blijkbaar lukt dat in jouw geval.niet. Geeft Google Maps wel de juiste locatie aan? 

Ik ervaar geen problemen op mijn OnePlus 5T met Android 11.

Heb jij het scannen van wifi netwerken ook aan staan?

 


Ook verwarrend is het feit dat de foutmelding mekkert over het niet kunnen vinden van mijn locatie. Dat is GPS gerelateerd, niet wifi/4G, voorzover mij bekend is. 

De locatiecontrole vindt op basis van de locatie services van Android plaats als er via 4G gekeken wordt.

Als er via wifi gekeken wordt dan wordt de locatie (land) bepaald o.b.v. het publieke IP adres.

De locatie services van Android gebruiken GPS, wifi netwerken en GSM masten voor het bepalen van de locatie. Blijkbaar lukt dat in jouw geval.niet. Geeft Google Maps wel de juiste locatie aan? 

Ik ervaar geen problemen op mijn OnePlus 5T met Android 11.

Heb jij het scannen van wifi netwerken ook aan staan?

 

Net gecontroleerd en dat staat hier ook aan.

Google en HereWeGo vinden gewoon mijn positie zonder moeite.

Ook kan het bereik volledig uitgesloten worden. Stond nu aan de voet van die eerder genoemde mast met volle bak bereik. Dezelfde foutmelding. 😕

Toch bedankt voor de moeite. Mocht je nog meer suggesties hebben, ik hoor ze graag! 


Het probleem heeft wel iets met wifi te maken. 

Heb hier even verbinding met een wifi netwerk en prompt werkt het. Wifi uitgeschakeld en weer diezelfde foutmelding. Erg vermoeiend zo. Toch raar dat ik wifi verbinding moet hebben?


Toch raar dat ik wifi verbinding moet hebben?

Zoals ik al zei, bij een wifi verbinding wordt de locatie bepaald a.d.h.v. het publieke IP adres en dan wordt er dus geen gebruik gemaakt van de Android location services.


Toch raar dat ik wifi verbinding moet hebben?

Zoals ik al zei, bij een wifi verbinding wordt de locatie bepaald a.d.h.v. het publieke IP adres en dan wordt er dus geen gebruik gemaakt van de Android location services.

Okay, maar heb je dan misschien een suggestie wat ik als eindgebruiker kan doen om over 4G te kunnen streamen, zonder wifi? 


Toch raar dat ik wifi verbinding moet hebben?

Zoals ik al zei, bij een wifi verbinding wordt de locatie bepaald a.d.h.v. het publieke IP adres en dan wordt er dus geen gebruik gemaakt van de Android location services.

Okay, maar heb je dan misschien een suggestie wat ik als eindgebruiker kan doen om over 4G te kunnen streamen, zonder wifi? 

Helaas, dat heb ik niet. Zoals ik al zei, ik ervaar geen problemen met de app op mijn OnePlus 5T met Android 11, ik kan via 4G televisie kijken.


Toch raar dat ik wifi verbinding moet hebben?

Zoals ik al zei, bij een wifi verbinding wordt de locatie bepaald a.d.h.v. het publieke IP adres en dan wordt er dus geen gebruik gemaakt van de Android location services.

Okay, maar heb je dan misschien een suggestie wat ik als eindgebruiker kan doen om over 4G te kunnen streamen, zonder wifi? 

Helaas, dat heb ik niet. Zoals ik al zei, ik ervaar geen problemen met de app op mijn OnePlus 5T met Android 11, ik kan via 4G televisie kijken.

 

Zucht. Ik heb de oplossing. De meest gehate: Cold reset van de telefoon. 

Nouja, het werkt nu. 

Bedankt voor je reacties. Gaf me hoop toch door te blijven zoeken. 


Oplossing al gevonden toch. Een cold reset. 

Mocht je nog weer eens vragen krijgen, laat het dan weten.